Újra nőnek a növényifehérje-eladások a finn K-Food üzletekben

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 11. 27. 09:58
🎧 Hallgasd a cikket:

Ismét népszerűek a finn K Group üzleteiben a növényi alapú fehérjetermékek, különösen a húshelyettesítők: az értékesítés az elmúlt évben több mint 5%-kal nőtt.

A kereslet 2024 végén lendült fel újra és 2025 elején tovább gyorsult, amit a vállalat a fogyasztói igények erősödésével és a kínálat bővítésével magyaráz – számolt be az ESM Magazine.

A 2018 és 2021 közötti időszakban a növényi fehérjék forgalma több mint 80%-kal nőtt, majd éveken át csökkenést mutatott. Most ismét látványos emelkedés tapasztalható: a tofu eladásai 20%-kal, a konzerv hüvelyesek – bab, csicseriborsó, lencse – közel 15%-kal, a szárított szójaprotein pedig 10%-kal nőtt. A hűtött húshelyettesítők forgalma több mint 4%-kal emelkedett.

Harri Hovi, a K Group kereskedelmi és fenntarthatósági alelnöke szerint a trend hátterében a Finnországban kiadott új táplálkozási ajánlások, valamint az újdonságként bevezetett, vonzó termékek állnak. A növekedés összefügg a gyümölcs- és zöldségfogyasztás erősödésével is.

Nyár óta a fehérjék mellett a növényi alapú italok, különösen a zab felhasználásával készült barista italok népszerűsége egyre nagyobb megint – főként a fiatalok és a családok körében.

A növényi alapú termékek értékesítésének növelése a K Group fenntarthatósági stratégiájának kulcseleme. Az üzletek közel 200 saját márkás vegán terméket kínálnak, amelyeket kedvezményekkel, a „Pysyvästi edullinen” („Mindig jó ár”) program keretében és személyre szabott heti ajánlatokkal támogatnak.

A K-Ruoka applikáció pedig lehetővé teszi a vásárlóknak, hogy nyomon kövessék növényi fehérje- és vöröshús-fogyasztásukat, összevessék azt a táplálkozási ajánlásokkal, és mérjék vásárlásaik klímára gyakorolt hatását.

Kapcsolódó cikkeink