Újra kívánják pozícionálni a Duna Borrégiót

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 06. 30. 11:39

Újra kívánják pozícionálni Magyarország legnagyobb szőlőtermő területét, a Duna Borrégiót az Agrármarketing Centrum (AMC) támogatásával. Erről azon a borkóstolóval egybekötött háttérbeszélgetésen tájékoztatták csütörtökön az újságírókat Budapesten, amelyen a régióhoz tartozó három borvidék – a Hajós-Bajai, a Csongrádi és a Kunsági – legjobb borait mutatták be.

Az esemény házigazdája Horkay András, a Central European Wine Institute (cevi) ügyvezető igazgatója a jelenlévőknek bevezető ismertetőjében elmondta: tavaly a Duna Borrégióban a Magyarországon előállított bormennyiség mintegy harmada termett meg. A múlt évben hazánkban 3,1 millió hektoliter bor került a pincékbe, ebből a Duna Borrégióban 1,1 millió hektoliter.

A borszakértő emlékeztetett arra, hogy a három szóban forgó borvidéket az emberek többsége Magyarországon a kevésbé jó minőségű borokkal azonosítja. Ezt a közkeletű vélekedést szeretnék a mostani arculatváltással megváltoztatni. A Duna Borrégió borait – amelyek közt vannak csak a régióra jellemző fajták, mint például a Sárfehér, a Zalagyöngye vagy a Kövidinka – szeretnék elfogadtatni mint a mindennapok borait. Ezek a borok az átlagnál olcsóbbak ugyan, de jó minőségűek.


A szakemberek úgy vélik, ezeknek a boroknak a kivitelét is lehetne növelni, mivel ma már több országban is keresik ezeket az olcsóbb minőségi borokat. Most ugyanis a Duna Borrégió borainak több mint 90 százalékát belföldön fogyasztják el. A kivitel növelésére a szakértők szerint minden esély megvan, ugyanis a Duna Borrégió borai jól szerepeltek az uniós elnökségi rendezvényeken, de a kínai miniszterelnök közelmúltbeli magyarországi látogatása alkalmával is. Ez utóbbi azért is lehet fontos, mert Kínában már keresik a mindennapok borait.

Kapcsolódó cikkeink