Újra kívánják pozícionálni a Duna Borrégiót
Újra kívánják pozícionálni Magyarország legnagyobb szőlőtermő területét, a Duna Borrégiót az Agrármarketing Centrum (AMC) támogatásával. Erről azon a borkóstolóval egybekötött háttérbeszélgetésen tájékoztatták csütörtökön az újságírókat Budapesten, amelyen a régióhoz tartozó három borvidék – a Hajós-Bajai, a Csongrádi és a Kunsági – legjobb borait mutatták be.
Az esemény házigazdája Horkay András, a Central European Wine Institute (cevi) ügyvezető igazgatója a jelenlévőknek bevezető ismertetőjében elmondta: tavaly a Duna Borrégióban a Magyarországon előállított bormennyiség mintegy harmada termett meg. A múlt évben hazánkban 3,1 millió hektoliter bor került a pincékbe, ebből a Duna Borrégióban 1,1 millió hektoliter.
A borszakértő emlékeztetett arra, hogy a három szóban forgó borvidéket az emberek többsége Magyarországon a kevésbé jó minőségű borokkal azonosítja. Ezt a közkeletű vélekedést szeretnék a mostani arculatváltással megváltoztatni. A Duna Borrégió borait – amelyek közt vannak csak a régióra jellemző fajták, mint például a Sárfehér, a Zalagyöngye vagy a Kövidinka – szeretnék elfogadtatni mint a mindennapok borait. Ezek a borok az átlagnál olcsóbbak ugyan, de jó minőségűek.
A szakemberek úgy vélik, ezeknek a boroknak a kivitelét is lehetne növelni, mivel ma már több országban is keresik ezeket az olcsóbb minőségi borokat. Most ugyanis a Duna Borrégió borainak több mint 90 százalékát belföldön fogyasztják el. A kivitel növelésére a szakértők szerint minden esély megvan, ugyanis a Duna Borrégió borai jól szerepeltek az uniós elnökségi rendezvényeken, de a kínai miniszterelnök közelmúltbeli magyarországi látogatása alkalmával is. Ez utóbbi azért is lehet fontos, mert Kínában már keresik a mindennapok borait.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Gulyás Gergely: komplex akciótervvel készül a kormány az élelmiszerárak túlzott emelésének letörésére
Első lépésként komplex akciótervvel készül a kormány az infláció és…
Tovább olvasom >Meghittség, mosoly, marketing – 2024 legszebb karácsonyi reklámjai
A Trade magazin 2024-ben második alkalommal hirdette meg a Karácsonyi…
Tovább olvasom >Bírságot vetnének ki a sikertelen csomagkézbesítésekre
A Manhattan Associates vezetője, Pieter Van den Broecke azt javasolja,…
Tovább olvasom >