Újra az áfaszabályozásról
Zerényi Károly, az MVI elnöki tanácsadója nemrégiben a penzcentrum.hu-nak a lapjainkon többször tárgyalt témáról, a vendéglátásban érvényes áfakulcsokról nyilatkozott. Arra kértük őt, foglalja össze olvasóinknak a területhez kapcsolódó legaktuálisabb információkat.
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.

Zerényi Károly
elnöki tanácsadó
MVI
A szakember kihangsúlyozta, hogy az MVI már hosszú ideje szorgalmazza az áfaszabályozás módosítását, illetve egyszerűsítését.
Miután a kedvezményes adómérték nem terjed ki valamennyi vendéglátóipari szolgáltatásra, illetve különbséget tesz a helyben és a nem helyben készített alkoholmentes italok, valamint a helyben fogyasztás és az elvitelre történő értékesítés között, így annak alkalmazása bonyolult, és számos esetben nehézségekbe ütközik. Emiatt például a cukrászdákban kénytelenek három áfakulccsal dolgozni.
Az MVI által évente közzétett statisztikai helyzetjelentésben rendszeresen szerepel az áfakulcsok kérdésköre egy európai kitekintés formájában. Ebből kiderül, hogy ahol kedvezményes áfakulcs vonatkozik a vendéglátásra, ott a hazainál jellemzően egyszerűbb szabályozást alkalmaznak. Erre tekintettel az MVI régóta azt az álláspontot képviseli, hogy több uniós országhoz (például Finnország, Hollandia, Románia, Svédország) hasonlóan a kedvezményes (5%-os) áfakulcs alkalmazható legyen valamennyi vendéglátóipari szegmensben, különösen a munkahelyi és gyermekétkeztetésben az étel és az összes alkoholmentes ital értékesítésére, továbbá a helyben fogyasztás és az elvitelre történő értékesítés is a kedvezményes adómérték alá essen. //
Kapcsolódó cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Promóció 2025: egyszerűség, adat, élmény
A Promóciók napjának nyitóelőadását Barna Tamás, a Republic Group tulajdonos-ügyvezetője…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fontos megmutatni a vallásturisztikai helyszíneket, ezért indult el a Peregrinus platform
Magyarország kormánya fontosnak tartja megmutatni Székelyföld vallásturisztikai helyszíneit, és anyagi…
Tovább olvasom >Elindult a Székely Gyors és a Csíksomlyó Expressz Erdélybe
Elindult a Székely Gyors és a Csíksomlyó Expressz a csíksomlyói…
Tovább olvasom >Nők étterme
Különleges kampánnyal hívja fel a figyelmet a női vállalkozók szerepére…
Tovább olvasom >