Újfajta repülőjegyeket vezetett be a Lufthansa
Az új termék neve a „zöld repjegy”, ami környezetvédők egy csoportja szerint greenwashing. Az ún. zöld tarifával európai és észak-afrikai célpontokra lehet jegyet váltani a Lufthansánál.
A cég állítása szerint a repülés közben keletkező károsanyag-kibocsátás 80 százalékát kiegyenlítik az extra díjból, melynek 20 százaléka fenntartható üzemanyag fejlesztésére fordítódik. A program indításakor évi 730 ezer, a Lufthansa-csoport tagjai által indított járatra lehet ilyen jegyet váltani.
Persze nincs mindenki elájulva a koncepciótól:
„Az ehhez hasonló rendszerek hamis biztonságérzetet keltenek az utasokban, és elhitetik velük, hogy a kibocsátásuk már nem okoz gondot. A lényeg azonban az, hogy ezek egyike sem fogja csökkenteni a repülés környezeti hatását. Az egyetlen dolog, ami ezt meg fogja tenni, az az, ha eleve nem repülünk”
– idézi Anna Hughes-t, a Flight Free UK kampányszervezet igazgatóját az Euronews.
Kapcsolódó cikkeink
Megszünteti a reptéri utasfelvételt és a papír alapú beszállókártyát a Ryanair
A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary bejelentette, hogy 2024 májusától a…
Tovább olvasom >Kiemelten figyeli a versenyhivatal a légitársaságok tevékenységét
A Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) számos panasz érkezik a légitársaságok tájékoztatásaival,…
Tovább olvasom >Komoly gondok lehetnek a légi közlekedéssel idén nyáron
A légiutazás nyári főszezonjában komoly kihívásokkal kell szembenézniük a légitársaságoknak,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >