Újdonságdömping az egészséges termékek piacán

Szerző: Trademagazin Dátum: 2017. 06. 01. 02:05

Az egészséges termékek piacának szereplői egyöntetűen azon a véleményen vannak, hogy a fogyasztók egyre tudatosabbak, az egészségügyi problémák elkerülése érdekében terjed a prevenció fontossága, sőt a legtudatosabbak már azzal is tisztában vannak, hogy milyen élelmiszereket érdemes fogyasztani egyes betegségek elkerülése vagy „terápiája” céljából.
PT6_egeszsegAuch1251_opt

Az egészséges életmódra törekvő réteg Magyarországon még jóval szűkebb, mint Nyugat-Európában. A trendnek köszönhetően azonban bővül az egészségtudatosabb igénnyel előállított élelmiszerek választéka, gondoljunk akár csak a csökkentett cukor-, sótartalmú, vagy a vitaminokkal dúsított termékek bővülésére, a bio kategória növekedésére.

Az Omega Bázis Kft.-nél úgy látják, hogy a gyártók számára kihívást jelent a jó minőségű, bioalapanyagok hozzáférhetősége.

– A magyarországi bioterményekre nagy igény van Nyugat-Európában, ezek az esetek nagy részében jelentős mennyiségben és feldolgozatlanul hagyják el a határokat. Ez később beszerzési problémákat okozhat ad hoc igény felmerülése esetén – tájékoztat Bánkúti Fatime, az Omega Bázis Kft. marketing managere.

Az egészségtudatos termékek piaca folyamatosan növekszik, és ennek megfelelően a Kométa-termékek eladása is nő, hiszen azok kiválóan beilleszthetők az egészséges életmódba.

– A növekedéshez minden bizonnyal hozzájárul, hogy egyre több fogyasztó igyekszik egészséges életmódot követni, illetve egyre gyakoribb a táplálékallergia és a táplálékintolerancia a népesség körében – mondja Bódi Krisztina, a Kometa ‘99 Zrt. marketingigazgatója.

A Naszálytej Zrt. speciális termékeire a funkcionális termékek kategóriájában két célcsoport is számíthat: a laktózérzékenyek, a tejfehérje-érzékenyek és a biotejtermékek fogyasztói.

– Tejtermék-feldolgozóként elsőként a laktózérzékenyek elérése és kiszolgálása volt a fő feladatunk, amit közel 20 éve, a téma szakértőjeként, a Magic Milk laktózmentes tejtermékcsalád folyamatos fejlesztésével érünk el. A téma és a fogyasztók igényeinek mélyebb megismerése során bontakozott ki egy másik szegmens, a tejfehérje-érzékenyek igényeinek kiszolgálása. A fejlesztéseink és beruházásaink eredményeként a Toffini tofu termékcsaláddal állunk a tejfehérje-érzékeny fogyasztók rendelkezésére, a harmadik pillér pedig a biotejtermék-kínálatunk, a Zöldfarm bio-tejtermékcsaláddal – jelzi Péter Katalin, a Naszálytej Zrt. kereskedelmi és marketing managere.

A különböző táplálkozási allergiával kapcsolatos fogyasztói igények egyre összetettebb és speciálisabb termékek fejlesztését követelik meg a gyártóktól.

– Fontos szemponttá vált a termékek gyártásával, összetevőivel kapcsolatos átláthatóság is – fűzi hozzá Csere Márton, a Nyírfacukor Kft. marketingvezetője.

Lényegesebb szempont a minőség, mint az ár

A Detki Keksz Kft. szakembereinek meglátása szerint az úgynevezett funkcionális termékek célcsoportja nagyon különböző, az idősebb korosztály tudatosabb képviselői vagy a cukorbetegek már kifejezetten szigorú egészségügyi megfontolásból választják az elsősorban cukormentes, diabetikus termékeiket.

– Úgy tapasztaljuk, hogy ez a réteg kifejezetten árérzékeny. Ezzel szemben a magasan kvalifikált és/vagy aktív életmódot élő, az egészséges termékeket megelőzésként, életformaként tudatosan fogyasztó réteg számára a minőség és a megbízhatóság az elsődleges szempont a termékek kiválasztásánál. Ezért kínálunk a Detki kekszekből is több árszegmensben az egészségre pozitív hatással bíró alternatívát az elérhető árú háztartási keksztől, a gabonás és zabtermékeken át a biokekszig – fejti ki Pavlova Olga, a Detki Keksz Kft. ügyvezető igazgatója.

A Glatz Hungary Kft.-nél úgy látják, a magasabb ár magasabb minőséget jelez, és akinek egészségi okokból szüksége van specialitásokra, mindenképpen megveszi a termékeket. Az egészségtudatos fogyasztók nem kímélik pénztárcájukat, ha a termékek minőségéről van szó.

– Célcsoportunk a tudatos vásárlók köréből kerül ki. A müzliféleségek népszerűek és szinte alapvető kategóriának számítanak, de a funkcionális változatok mindenképpen a magasabb árkategóriában vannak. Ilyenkor tavasszal a fogyókúra-időszakban különösen a rostos, ropogós vékony Finn Crisp kenyérke népszerű. Fogyasztásakor pontosan számolható az energiabevitel, hiszen egy szelet csak 22 kalória – tudjuk meg Habuda-Salyámosy Ritától, a Glatz Hungary Kft. marketing­-
menedzserétől.

Legyen ennek oka egészségügyi vagy életmódbeli (akár egy vágyott súly megtartása/elérése), a fogyasztók tudatosan keresik a cukrot helyettesítő alternatív megoldásokat is. Mára a piac többféle lehetőséget kínál.

A DunaPro szakemberei szerint a fogyasztók árérzékenységét az az alapvető ok határozza meg, hogy miért is kell/vagy éppen nem kell elhagyni a cukrot. Ha az ok egészségügyi, az árérzékenység jellemzőbb.

– Számukra kínál megoldást a Pötyi márka. A Pötyi tabletták kiválóan helyettesítik a cukrot hideg vagy meleg italok ízesítése esetén, a Pötyi port pedig sütéshez, főzéshez tudom ajánlani. A Canderel termékeket sokkal inkább választják azok a fogyasztók, akik „wellness” miatt döntenek a cukor elhagyása mellett. Ők gyakran azok, akikre jellemző az életmódváltás. Figyelnek arra, hogy mit esznek/isznak, és a mozgás az életük részévé válik – hangsúlyozza Kürti Viktória, a DunaPro brand managere.

Kaukázusi kefirből is van már laktózmentes!

A Naszálytej Zrt. Magic Milk márkájának elmúlt 20 évét tekintve folyamatos innováció figyelhető meg. Nem telt el év új termék nélkül.

– Fontosnak tartjuk, hogy a vásárlóink, fogyasztóink folyamatos visszajelzései alapján tökéletesítsük a portfóliót, és elvárásaiknak megfelelően bővítsük a kínálatot. Célunk, hogy a fogyasztóink belénk vetett bizalmára építve – Magyarország első laktózmentestejtermék-gyártójaként – ezt a vezető pozíciót megtartsuk – mondja Péter Katalin.

Az alapvető tejtermékeken kívül a 8 éve kifejlesztett Magic Milk laktózmentes túródesszert mellett ma már madártej és jegeskávé, valamint tavaly nyár óta négy különböző ízű laktózmentes gyümölcsjoghurt is színesíti a portfóliót.

– Legújabb termékünkkel éppen most, áprilisban jelentünk meg a piacon. A Magic Milk kaukázusi kefir hiánypótló termék, a fogyasztóink visszajelzései alapján ez volt a termékcsalád bővítésének következő lépése. Nemcsak hiánypótló, de egyedüli is, hiszen hasonló termék a laktózmentes termékpalettán nincs – emeli ki a kereskedelmi és marketing manager.

A vállalatnál elsősorban az edukációra fektetnek hangsúlyt, ezt igen fontosnak tartják, hiszen úgy vélik, még mindig nagyon sokan nincsenek tisztában a problémáik gyökerével. Az edukáció során elsősorban az online csatornában állnak a fogyasztóik rendelkezésére.

Egészséges kekszek minden korosztálynak

A Detki Keksz a hazai kekszgyártás egyik legjelentősebb szereplője. Feladatuknak tartják, hogy a fogyasztói igények változását szem előtt tartva folyamatosan fejlesszék az egészségtudatos portfóliójukat.

– Ennek érdekében vezettük be már 2012-ben az akkor újdonságnak számító, elsősorban gyermekeknek szánt, vitaminozott és/vagy különféle ásványi anyagok hozzáadásával készült Lurkó kekszcsaládot, amelynek teljes kiőrlésű tagja is van. De nemcsak a kisgyermekekre gondoltunk, a Detki Bio Babakeksszel már a legkisebbek számára is egészséges nasi alternatívát kínálunk. A 2011-ben debütált Zabálom termékcsalád bevezetésének célja is az egészséges táplálkozás népszerűsítése volt, elsősorban a fiatal vásárlók megnyerése egy új, korszerű igényeket is kielégítő termék fogyasztására. A Magyar Termék Nagydíjat elnyert termékcsalád népszerűsége töretlen, az aktív életet élő fogyasztók számára már szelet formájában is elérhető. Ugyancsak a pörgős napokra szántuk a szintén szeletes kiszerelésű Mesefit gabonás termékcsaládunkat. A kifejezetten cukorbetegek számára készült Cukormentes omlós kekszeink csomagolásán minden szükséges információt feltüntettünk, amely segíti a fogyasztókat a számukra megfelelő napi étrend kialakításában – fejti ki Pavlova Olga.

Legjelentősebb termékük, a háztartási keksz, amelyből szintén kínálnak gyermekek számára kalciummal dúsított változatot, míg a cukorbetegeknek, diétázóknak a Cukor Stop kekszüket ajánlják, amely búzakorpával és búzacsírával készült.

– A „Velünk nő a csemetéd!” programunkat néhány évvel ezelőtt indítottuk el. Az elsősorban rendezvényeken, direkt marketing eszközökön keresztül népszerűsített program célja, hogy életkoronként kínáljunk egészséges termékeket a legkisebbektől a tinédzser korosztályig. A felnőtt célcsoportot pedig leginkább a közösségi médián keresztül tudjuk informálni az általunk nyújtott alternatívákról – avat be az ügyvezető igazgató.

Természetes, gluténmentes termékek

Az ABY márkát forgalmazó Omega Bázis Kft. legújabb innovációs iránya a gluténmentes, úgynevezett kényelmi késztermék kategória fejlesztése: természetes és gluténmentes snack-családdal lépnek piacra.

– Egy olasz egyetem élelmiszer-kutatóival együttműködve sikerült olyan receptúrákat kikísérletezni, amelyekkel nemcsak gluténmentes, hanem egyben természetes alapanyagokat tartalmazó snackeket és egyéb gluténmentes termékeket tudnak gyártani. Új termékeink abban is egyediek lesznek a piacon, hogy az ízviláguk közel lesz a tradicionális, sokak által kedvelt snackéhez – tájékoztat Bánkúti Fatime.

Bioágon, az alapanyagok hozzáférhetősége jelentősen befolyásolja a vállalat termékfejlesztési lehetőségeit, ugyanakkor fontos törekvéseik közé tartozik a kevert olaj kategória bővítése: tavasszal jelenik meg új, ABY Bio máriatövis-lenmagolaj keverékük. A lenmagolaj mint növényi omega-3 forrás széles körű felhasználása és beépítése jelenti az egyik fő innovációs irányt.

– A gluténmentes termékkör bővítésére tavaly bevezettünk háromféle lisztet, melyek csak természetes alap- és adalékanyagokat tartalmaznak. Az új gluténmentes késztermékek érdekében közel egymillió euró értékű beruházást valósítunk meg gyárunkban, ahol terveink szerint a későbbiekben gluténmentes kenyeret, bagettet és kiflit, valamint kőlapon elősütött, vékonytésztás pizzaalapot is gyártunk majd – mondja a marketing manager.

További újdonságaik a hasznos kenderen alapulnak. Kendermagból készült lisztet és fehérjeport is készítenek márciustól, amely az egyik legpozitívabb élettani hatású növény, hiszen az ember számára szükséges csaknem összes aminosav megtalálható benne.

A vállalat kommunikációjában fontos szerepet kap, hogy a lenmag csíráztatására vonatkozó eljárásukat szabadalom védi, így biztosítva a termékek egyediségét és jó minőségét. Marketingkommunikációjuk az új, gluténmentes liszt és snack termékkör bevezetését támogatja elsősorban online platformon.

Jön a csökkentett cukortartalmú mogyorószelet

A Glatz Hungary Kft.-nél az Emco müzlik esetében elsősorban szeletes termékekre helyezik a hangsúlyt, legyen az gyümölcsszelet, müzliszelet vagy mogyorószelet.

– Felgyorsult világunkban az útközben fogyasztható termékek felértékelődtek, ráadásul ezen termékek glutént sem tartalmaznak. Az Emco cég különösen figyel arra, hogy ugyanabban a kategóriában különböző árfekvésű fogyasztási cikkeket kínáljon, például a gyümölcsszeletek esetében létezik 100%-os gyümölcsszelet, illetve gabonával kombinált változat is. A mogyorószeletek esetében pedig fejlesztés alatt van egy csökkentett cukortartalmú változat. A nassolni vágyóknak sem kell lemondaniuk az élvezetekről, hiszen már kapható a Finn Crisp rozsropogós. Egy darab csupán 7 kalória, tengeri sóval vagy zöldfűszerekkel ízesítve – tájékoztat Habuda-Salyámosy Rita.

A vállalat szakemberei az egészséges reggelihez kapcsolódó kommunikációt receptoldalakon szervezik, akciókat ajánlottak a májusi gluténmentes hónapra, és szeptemberben is támogatják majd a méz hónapját. A Finn Crisp kenyereket a fogyókúrás időszakban segítik diétás internetoldalakon és magazinokban.

Bővülő választék a Kométánál

A Kometa ‘99 Zrt. fejlesztéseinek irányát minden esetben az egészséges életmódra törekvés jelöli ki.

– 2016 ősze óta legnépszerűbb termékcsaládunk, a Mindennap finom! termékcsalád termékei kizárólag friss húsból készülnek. Bővítjük a Kemencés Sült Termékcsaládunk kínálatát, így már nemcsak sertés, hanem csirke és pulykasonka is kerül a választékba. Mi itt a Kométánál nemcsak gyártjuk és fogyasztjuk a termékeket, de arcunkat is adjunk a reklámjainkhoz. A jelenleg látható reklámjainkban cégünk dolgozói és azok gyermekei szerepelnek – hangsúlyozza Bódi Krisztina.

Már háromfajta édesítőt kínál
a Canderel

A DunaPro a közelmúltban mutatta be a piacnak a Canderel márka legújabb termékeit, a Szukralóz tablettát és a Szukralóz port.

– Ezzel a Canderel immár háromfajta édesítőszerrel van jelen a kereskedelmi partnereink polcain. Az Aszpartam alapú original range mellett a Stevia alapú és az Szukralóz alapú édesítőszerek mellett is dönthet a fogyasztó – tudjuk meg Kürti Viktóriától. Hozzáteszi: a szukralóz az egyetlen cukoralapú kalóriamentes édesítőszer, cukorhoz hasonló ízének és páratlan stabilitásának egyedülálló kombinációja lehetővé teszi, hogy gyakorlatilag mindenféle élelmiszer és ital, köztük házi sütemények készítésekor is a cukor teljes értékű helyettesítőjeként használjuk fel.

A Canderel innovációjáról a vállalat image leafleteken keresztül igyekszik bővebb információt adni, illetve a megújult www.canderel.hu weboldalon számos információhoz hozzájuthat a fogyasztó a szukralózról.

Új ízek, kisebb kiszerelésű termékek

A Nyírfacukor Kft. legfőbb törekvése természetes, finom és egészséges termékek előállítása a kor követelményeinek megfelelő minőségbiztosítási körülmények között. Az idei évben innovációra törekednek a receptúráik és a csomagolóanyagaik tekintetében.

– Teljes kiőrlésű liszttel és cukor nélkül készült nápolyi termékeink mellett a hidegen készíthető Panna pudingporaink is nagy népszerűségnek örvendenek. A közeljövőben új ízekkel és kisebb kiszerelésű snack termékekkel is megjelenünk – jelzi Csere Márton.

Márkatermékeiket ,,A korszerű édesség” üzenettel támogatják, az idei évben elsősorban online felületeken. A nyári időszakban nagyobb szabású promócióval jelentkeznek, amely során értékes nyereményeket sorsolnak ki vásárlóik között.

Összeállításunkat a Trade magazin 7–8. számában folytatjuk.

Kapcsolódó cikkeink