Újabb turisztikai szektorok csatlakoznak az adatszolgáltató központhoz
A szálláshelyeket követően novembertől a vendéglátóhelyek és a turisztikai attrakciók is csatlakoznak a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központhoz (NTAK) az adatvezérelt ágazatirányítás újabb fontos lépéseként – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) vezérigazgatója sajtótájékoztatón csütörtökön Budapesten.
Hozzátette: ezzel a turizmus teljes spektrumáról naprakész adatok állnak majd rendelkezésre a jövő év második felétől. A mintegy 2,5 évvel ezelőtt bevezetett NTAK-rendszer jelenleg 42 ezer szálláshely adatait elemzi és tárolja, ebből pontos előrejelzéseket is lehet készíteni. Látják egyebek mellett, hogy melyik településre mely országokból érkeztek, emellett az MTÜ elemzi a mobilcella adatokat, és hitelkártya költéseket egyaránt.
Elmondta, hogy Európában ez az egyik legjobb, és legátfogóbb adatelemző rendszer, amely nem csak a múzeumokra, kastélyokra, várakra terjed ki, hanem a fesztiválokra és fürdőkre is, azaz mindenre, ahol jegyértékesítés zajlik. A regisztráció novembertől, az adatszolgáltatás 2022 júliustól indul majd el. Kérdésre közölte: az NTAK nagyjából százezer szolgáltató adatát fogja nyilvántartani.
A turisztikai ágazat válságból kilábalásának időszaka zajlik, ezért fontos az innovatív technológiai megoldások kialakítása, annak érdekében, hogy a turizmus a magyar gazdaság valódi húzóágazata legyen – húzta alá. Reményét fejezte ki, hogy az ágazat 2022-re visszatérhet a 2019-es teljesítményéhez, és meg is haladhatja azt.
A sajtótájékoztatón közel 30 szervezettel aláírták a nyilatkozatot a jövő adatvezérelt turizmusáért. Az aláírók a rendszerhez való csatlakozással hozzájárulnak ahhoz, hogy a teljes szektort érintően naprakész információk álljanak rendelkezésre, támogatva ezzel is a magyar gazdaság fejlődését.
A legális foglalkoztatást ösztönző intézkedések, így az NTAK kiterjesztése is az ágazat érdekét és fehéredését szolgálják – hangsúlyozta Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány elnöke. A szektor közös érdeke a digitalizáció minél gyorsabb elterjedése, a szövetség ebben támogatja a cégeket.
Kántás Zoltán, a Magyar Fürdőszövetség elnöke elmondta: a hazai fürdők a magyar turizmus meghatározó részét képviselik. Az új rendszer hozzájárul a stratégiai tervezéshez, a naponta érkező adatok a turisztikai marketingaktivitások és támogatások tervezését segítik – mondta. Arra számít, hogy az adatvezérelt technológia hozzájárul a fürdőágazat versenyképességének növeléséhez.
A nyilatkozatban kiemelik: a digitalizáció megkerülhetetlen, ha az ágazat hosszú távú versenyképessége, fenntarthatósága és hatékonysága a cél. A szektorban dolgozó vállalkozások számára ez ma már elengedhetetlen. Az MTÜ a hazai turizmus szolgáltatóival azon dolgozik, hogy az ágazat minden területen megteremtse a digitális átálláshoz szükséges feltételeket, a szereplők felkészüljenek a továbblépésre. Magyarország ebben a folyamatban élen jár az NTAK bevezetésével – írták. A turizmus csak akkor válhat a jövő igazi húzóágazatává, ha megvalósul a teljes körű, online adatszolgáltatás – olvasható a nyilatkozatban. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Nagy Márton: a magyarországi turizmus hasít
A magyarországi turizmus hasít, Ferihegy Európa leggyorsabban bővülő repülőtere –…
Tovább olvasom >Szallas.hu: az őszi belföldi foglalások negyedét SZÉP-kártyával fizették
Az őszi belföldi foglalásokhoz kapcsolódó online fizetések összértékének negyedét SZÉP-kártyával…
Tovább olvasom >Kilenc kiválóság vehette át a turizmus legmagasabb állami kitüntetését
A három kategóriában odaítélhető Kőrösi Csoma Sándor-díjakat olyan kiemelkedő szakemberek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Eladták a Hot Ones-t gyártó First We Feast stúdiót – Soros György cége is az új tulajdonosok között
A Buzzfeed 82,5 millió dollárért (több mint 32 milliárd forintért)…
Tovább olvasom >Kemény leánybúcsúk kelléke – A nap videója
És még a mixer is cifrázza! A videóért katt a…
Tovább olvasom >