Újabb ÖRT elvi állásfoglalás – most a banki reklámokról
Rendszeresen ad ki útmutatót az ÖRT, hogy a jogszabályoknak való jobb megfelelésben segítse a tagjai munkáját. Az MNB értékes észrevételeivel segítette az anyag elkészültét.
A jogszabály ismerete ma már nemcsak a jogászok, hanem a márkamenedzserek és a kommunikációs ügynökségek számára is fontos. Hibázni lehet ugyan, de nem ajánlatos, ezért aztán a jogi megfelelés kérdése egyre fontosabbá vált a reklámkészítés minden fázisában.
Az új útmutatóban a hitelekre vonatkozó jogszabályokban segít eligazodni az ÖRT, amelyet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) – mint a pénzügyi intézmények felügyeleti szerve – illetékeseivel történt konzultáció alapján készítettek el.
A jogszabályoknak való megfelelés és a fogyasztók megfelelő tájékoztatása érdekében az MNB már eddig is sokat tett, többek között a jogértelmezési kérdésekre adott válaszaival, valamint az elvégzett vizsgálatokkal, így örömmel vettük az ÖRT megkeresését. Meggyőződésünk, hogy az információ segíti a piaci szereplők munkáját, a megfelelő kommunikáció pedig a fogyasztók számára is előnyös – fogalmazott Freisleben Vilmos, az MNB Fogyasztóvédelmi Igazgatóságának igazgatója.
Az önszabályozó szervezet munkája már régen túlnőtt a reklámmal kapcsolatos panaszok kezelésén, hiszen egyre nagyobb hangsúlyt fordítunk a megelőzésre, az előzetes véleménykérésekre adott válaszokkal (copy advice), a tagjainknál tartott tréningekkel és az egyes kérdéseket alaposan feldolgozó útmutatókkal – hangsúlyozta Megyer Örs az ÖRT elnöke.
Nagyon örültünk, hogy az MNB nyitott volt a konzultációra, hiszen mind az ÖRT munkája mind pedig tagjaink számára is nagyobb biztonságot jelent, ha a hatóság álláspontját megismerjük – tette hozzá Fazekas Ildikó főtitkár.
Az útmutató elérhető az ÖRT honlapján. :
http://www.ort.hu/images/Hitel%20és%20THM%202018%20Final.pdf
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig hasít a zöld hitel
A vállalati zöld hitelek piaca 2025-ben is dinamikusan nő, miközben…
Tovább olvasom >MNB-igazgató: magasabb inflációt és magasabb gazdasági növekedést vár a jegybank idén
Februárban elérte az infláció a csúcsát, 2025-ben átlagosan 4,5-5,1 százalék…
Tovább olvasom >ÖRT-NKFH workshop: fókuszban az etikus reklámozás és a hatósági együttműködés
Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Nemzeti Kereskedelmi és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >A digitális detox a húsvéti böjt idején: az addiktív telefonhasználat sokkal súlyosabb és általánosabb probléma, mint gondoljuk
A húsvéti böjt hagyományosan a befelé fordulás, a lemondás és…
Tovább olvasom >Kegyetlen április fagykárok: akár 100%-os terméskiesés is előfordulhat
Az április eleji tavaszi fagyok ismét komoly problémát okoztak a…
Tovább olvasom >