Újabb ÖRT elvi állásfoglalás – most a banki reklámokról

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2018. 06. 04. 11:23

Rendszeresen ad ki útmutatót az ÖRT, hogy a jogszabályoknak való jobb megfelelésben segítse a tagjai munkáját. Az MNB értékes észrevételeivel segítette az anyag elkészültét.

A jogszabály ismerete ma már nemcsak a jogászok, hanem a márkamenedzserek és a kommunikációs ügynökségek számára is fontos. Hibázni lehet ugyan, de nem ajánlatos, ezért aztán a jogi megfelelés kérdése egyre fontosabbá vált a reklámkészítés minden fázisában.

Az új útmutatóban a hitelekre vonatkozó jogszabályokban segít eligazodni az ÖRT, amelyet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) – mint a pénzügyi intézmények felügyeleti szerve – illetékeseivel történt konzultáció alapján készítettek el.

A jogszabályoknak való megfelelés és a fogyasztók megfelelő tájékoztatása érdekében az MNB már eddig is sokat tett, többek között a jogértelmezési kérdésekre adott válaszaival, valamint az elvégzett vizsgálatokkal, így örömmel vettük az ÖRT megkeresését. Meggyőződésünk, hogy az információ segíti a piaci szereplők munkáját, a megfelelő kommunikáció pedig a fogyasztók számára is előnyös – fogalmazott Freisleben Vilmos, az MNB Fogyasztóvédelmi Igazgatóságának igazgatója.

Az önszabályozó szervezet munkája már régen túlnőtt a reklámmal kapcsolatos panaszok kezelésén, hiszen egyre nagyobb hangsúlyt fordítunk a megelőzésre, az előzetes véleménykérésekre adott válaszokkal (copy advice), a tagjainknál tartott tréningekkel és az egyes kérdéseket alaposan feldolgozó útmutatókkal – hangsúlyozta Megyer Örs az ÖRT elnöke.

Nagyon örültünk, hogy az MNB nyitott volt a konzultációra, hiszen mind az ÖRT munkája mind pedig tagjaink számára is nagyobb biztonságot jelent, ha a hatóság álláspontját megismerjük – tette hozzá Fazekas Ildikó főtitkár.

Az útmutató elérhető az ÖRT honlapján. :
http://www.ort.hu/images/Hitel%20és%20THM%202018%20Final.pdf

Kapcsolódó cikkeink