Újabb ÖRT elvi állásfoglalás – most a banki reklámokról
Rendszeresen ad ki útmutatót az ÖRT, hogy a jogszabályoknak való jobb megfelelésben segítse a tagjai munkáját. Az MNB értékes észrevételeivel segítette az anyag elkészültét.
A jogszabály ismerete ma már nemcsak a jogászok, hanem a márkamenedzserek és a kommunikációs ügynökségek számára is fontos. Hibázni lehet ugyan, de nem ajánlatos, ezért aztán a jogi megfelelés kérdése egyre fontosabbá vált a reklámkészítés minden fázisában.
Az új útmutatóban a hitelekre vonatkozó jogszabályokban segít eligazodni az ÖRT, amelyet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) – mint a pénzügyi intézmények felügyeleti szerve – illetékeseivel történt konzultáció alapján készítettek el.
A jogszabályoknak való megfelelés és a fogyasztók megfelelő tájékoztatása érdekében az MNB már eddig is sokat tett, többek között a jogértelmezési kérdésekre adott válaszaival, valamint az elvégzett vizsgálatokkal, így örömmel vettük az ÖRT megkeresését. Meggyőződésünk, hogy az információ segíti a piaci szereplők munkáját, a megfelelő kommunikáció pedig a fogyasztók számára is előnyös – fogalmazott Freisleben Vilmos, az MNB Fogyasztóvédelmi Igazgatóságának igazgatója.
Az önszabályozó szervezet munkája már régen túlnőtt a reklámmal kapcsolatos panaszok kezelésén, hiszen egyre nagyobb hangsúlyt fordítunk a megelőzésre, az előzetes véleménykérésekre adott válaszokkal (copy advice), a tagjainknál tartott tréningekkel és az egyes kérdéseket alaposan feldolgozó útmutatókkal – hangsúlyozta Megyer Örs az ÖRT elnöke.
Nagyon örültünk, hogy az MNB nyitott volt a konzultációra, hiszen mind az ÖRT munkája mind pedig tagjaink számára is nagyobb biztonságot jelent, ha a hatóság álláspontját megismerjük – tette hozzá Fazekas Ildikó főtitkár.
Az útmutató elérhető az ÖRT honlapján. :
http://www.ort.hu/images/Hitel%20és%20THM%202018%20Final.pdf
Kapcsolódó cikkeink
Közös workshopot szervezett az ÖRT és az IM
Rekordlétszámú érdeklődés mellett rendezte az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) az…
Tovább olvasom >Mit és hogyan vizsgál a Fogyasztóvédelem a reklámozási gyakorlatban?
Rekord létszámú érdeklődés mellett rendezte az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT)…
Tovább olvasom >MNB: az infláció és a maginfláció is a jegybank márciusi előrejelzési sávjának közepén alakult
Az infláció és a maginfláció is a jegybank márciusi Inflációs…
Tovább olvasom >További cikkeink
Idén 5500 új munkahelyet hoz létre az ALDI az Egyesült Királyságban
A brit ALDI 5500 új munkahelyet hoz létre 2024-ben folytatott…
Tovább olvasom >Merre tovább Student Design?
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás adott otthont a POPAI nemzetközi…
Tovább olvasom >A Borsodi a magyar futballválogatott hivatalos söre
Együttműködési megállapodást kötött a Borsodi Sörgyár és a Magyar Labdarúgó…
Tovább olvasom >