Újabb kampány a sertéshúsfogyasztás növelésére
A hazai sertéságazatot sújtó nehézségek (ASP, a COVID, emelkedő takarmányárak, csökkenő felvásárlási árak) ellensúlyozására az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Magyar Húsiparosok Szövetsége fogyasztásösztönző kampányt indított, amelyben a tudatos vásárlásra és a minőségi sertéshús fogyasztására hívják fel a figyelmet, jelentették be az augusztus 25-ei sajtótájékoztatón.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2021/10/HIR_AMC_Sert_skamp_ny_1435k.jpg)
Giczi Gergely (AMC), Feldman Zsolt (Agrárminisztérium) és Éder Tamás (Magyar Húsiparosok Szövetsége)
A rendezvényen Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára kiemelte, hogy a Kormány 2020-ban a pandémia kapcsán, a meglévő támogatásokon felül egyszeri támogatást is biztosított 1,2 milliárd forint értékben, továbbá több mint 100 fejlesztési projektet támogat 77 milliárd forint értékben. Emellett fontos ösztönző, hogy a 200 négyzetméter feletti üzletekben kötelező feltüntetni a hús származási helyét mutató zászlót.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese felidézte, hogy 2013 óta szervez az AMC sertéshúsfogyasztás-ösztönző kampányt. Ez idő óta 24-25 kg-ról mára 30 kg fölé sikerült emelni az egy főre eső fogyasztást.
Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke arra kérte a fogyasztókat és a kereskedelmi partnereket, hogy priorizálják a sertéshúst, segítsék az ágazatot tudatos patriótaként a sertéstenyésztőket támogatva annak érdekében, hogy ezt a nehéz időszakot úgy élje túl az ágazat, hogy 1-2 év múlva érdemi növekedés valósulhasson meg. //
Kapcsolódó cikkeink
Több kérdést is felvet az Aldi ellen indított GVH-vizsgálat
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálatot indított az Aldi ellen, amely…
Tovább olvasom >Éder Tamás: jelentős veszteségeket halmoztak fel a hazai húsipari vállalatok
A magyar húsipar jelentős kihívásokkal küzd az utóbbi időben, ami…
Tovább olvasom >Elkezdődött a meggy fogyasztásösztönző kampány
Míg tavaly a vártnál később, idén az időjárási körülmények miatt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >