Újabb kampány a sertéshúsfogyasztás növelésére
A hazai sertéságazatot sújtó nehézségek (ASP, a COVID, emelkedő takarmányárak, csökkenő felvásárlási árak) ellensúlyozására az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Magyar Húsiparosok Szövetsége fogyasztásösztönző kampányt indított, amelyben a tudatos vásárlásra és a minőségi sertéshús fogyasztására hívják fel a figyelmet, jelentették be az augusztus 25-ei sajtótájékoztatón.

Giczi Gergely (AMC), Feldman Zsolt (Agrárminisztérium) és Éder Tamás (Magyar Húsiparosok Szövetsége)
A rendezvényen Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára kiemelte, hogy a Kormány 2020-ban a pandémia kapcsán, a meglévő támogatásokon felül egyszeri támogatást is biztosított 1,2 milliárd forint értékben, továbbá több mint 100 fejlesztési projektet támogat 77 milliárd forint értékben. Emellett fontos ösztönző, hogy a 200 négyzetméter feletti üzletekben kötelező feltüntetni a hús származási helyét mutató zászlót.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese felidézte, hogy 2013 óta szervez az AMC sertéshúsfogyasztás-ösztönző kampányt. Ez idő óta 24-25 kg-ról mára 30 kg fölé sikerült emelni az egy főre eső fogyasztást.
Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke arra kérte a fogyasztókat és a kereskedelmi partnereket, hogy priorizálják a sertéshúst, segítsék az ágazatot tudatos patriótaként a sertéstenyésztőket támogatva annak érdekében, hogy ezt a nehéz időszakot úgy élje túl az ágazat, hogy 1-2 év múlva érdemi növekedés valósulhasson meg. //
Kapcsolódó cikkeink
34 magyar kiállító vesz részt a kölni ANUGA-n
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Fejlődés küszöbén a magyar élelmiszeripar – Lezajlott a második Hungarian Food Summit
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >PLMA 2025: a meglepetés erejéből merítenek a saját márkák
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Október 17-én indul a Lidl első mozgóboltja Magyarországon
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Magasan ragadt a lakosság által érzékelt áremelkedés indexe
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Kijött a friss VOSZ Barométer – A makroszámok ellenére bizakodók a VOSZ tagvállalkozásai
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >