Újabb kampány a sertéshúsfogyasztás növelésére
A hazai sertéságazatot sújtó nehézségek (ASP, a COVID, emelkedő takarmányárak, csökkenő felvásárlási árak) ellensúlyozására az Agrárminisztérium (AM), az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Magyar Húsiparosok Szövetsége fogyasztásösztönző kampányt indított, amelyben a tudatos vásárlásra és a minőségi sertéshús fogyasztására hívják fel a figyelmet, jelentették be az augusztus 25-ei sajtótájékoztatón.

Giczi Gergely (AMC), Feldman Zsolt (Agrárminisztérium) és Éder Tamás (Magyar Húsiparosok Szövetsége)
A rendezvényen Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára kiemelte, hogy a Kormány 2020-ban a pandémia kapcsán, a meglévő támogatásokon felül egyszeri támogatást is biztosított 1,2 milliárd forint értékben, továbbá több mint 100 fejlesztési projektet támogat 77 milliárd forint értékben. Emellett fontos ösztönző, hogy a 200 négyzetméter feletti üzletekben kötelező feltüntetni a hús származási helyét mutató zászlót.
Giczi Gergely, az Agrármarketing Centrum ügyvezető-helyettese felidézte, hogy 2013 óta szervez az AMC sertéshúsfogyasztás-ösztönző kampányt. Ez idő óta 24-25 kg-ról mára 30 kg fölé sikerült emelni az egy főre eső fogyasztást.
Éder Tamás, a Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke arra kérte a fogyasztókat és a kereskedelmi partnereket, hogy priorizálják a sertéshúst, segítsék az ágazatot tudatos patriótaként a sertéstenyésztőket támogatva annak érdekében, hogy ezt a nehéz időszakot úgy élje túl az ágazat, hogy 1-2 év múlva érdemi növekedés valósulhasson meg. //
Kapcsolódó cikkeink
A Hungarian Food Business Program 25. eseményén 24 magyar gyártó mutatkozott be Prágában
Rekordszámú résztvevővel zajlott le a Hungarian Food Business Program jubileumi,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >Megnyílt a PLMA, 20 kiállító a magyar közösségi standon
A több mint 37 éves múltra visszatekintő PLMA World of…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >