Újabb csúcsot döntött a Lidl piaci részesedése az Egyesült Királyságban
Soha ilyen magas nem volt a Lidl piaci részesedése az Egyesült Királyságban (7,4%) a Kantar friss adatai szerint. A német diszkontvállalat 22%-os forgalomnövekedésről számolt be az előző évhez képest.
Az Aldi a kutatóintézet közlése alapján 24,4%-os forgalomnövekedéssel továbbra is a leggyorsabban növekvő lánc a szigetországban.
Az Asda eladásai – az ágazati átlagot megelőzve – 6,1%-kal nőttek, így részesedése stabilan 14% maradt. A Tesco piaci részesedése 3,9%-os forgalomnövekedést követően 27,2%-ot ért el. A Sainsbury’s 4,3%-kal növelte eladásait, míg a Co-op 6%-os piaci részesedést ért el, és 3,5%-kal bővült forgalma.
A Waitrose piacrésze szintén 4,5% volt, a fagyasztott élelmiszereket árusító Iceland pedig 2,3%-os részesedés mellet 6,1%-os forgalombővülésről adott hírt. Az Ocado a piacból 1,7%-ot hasít ki, derült ki a kutatásból.
Fraser McKevitt, a Kantar kiskereskedelmi és fogyasztói tanulmányokért felelős vezetője elmondta: „Immár több információval rendelkezünk a vásárlók növekvő költségek csökkentésére irányuló stratégiáit illetően, és látjuk, hogy különösen a saját márkás termékek eladásai növekednek ütemesen, legutóbb éves szinten 11,7%-kal.
„A legolcsóbb saját márkás termékek ára 46,3%-kal emelkedett, de mivel a fogyasztók az évnek ebben az időszakában szeretnének helyet találni az élvezeteknek, ez a spektrum másik végén is növekedést eredményez. A prémium saját márkás termékek eladásai 6,1%-kal 461 millió fontra nőttek novemberben.”
Az Egyesült Királyságban egyébként novemberben közel két év óta először csökkent az élelmiszer-infláció, igaz, hogy mértéke továbbra is rekord magas.
Kapcsolódó cikkeink
Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Új TikTok-őrület a boltokban: jön a Lidlbe az Angel Hair csoki
A dubai csoki után újabb édes szenzáció tarol a közösségi…
Tovább olvasom >Szénsavmentes proseccót dobott piacra az Aldi az Egyesült Királyságban
Egyedülálló újdonságot vezetett be az Aldi a brit borpiacon: megjelent…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >