Újabb csúcsot döntött a Lidl piaci részesedése az Egyesült Királyságban
Soha ilyen magas nem volt a Lidl piaci részesedése az Egyesült Királyságban (7,4%) a Kantar friss adatai szerint. A német diszkontvállalat 22%-os forgalomnövekedésről számolt be az előző évhez képest.
Az Aldi a kutatóintézet közlése alapján 24,4%-os forgalomnövekedéssel továbbra is a leggyorsabban növekvő lánc a szigetországban.
Az Asda eladásai – az ágazati átlagot megelőzve – 6,1%-kal nőttek, így részesedése stabilan 14% maradt. A Tesco piaci részesedése 3,9%-os forgalomnövekedést követően 27,2%-ot ért el. A Sainsbury’s 4,3%-kal növelte eladásait, míg a Co-op 6%-os piaci részesedést ért el, és 3,5%-kal bővült forgalma.
A Waitrose piacrésze szintén 4,5% volt, a fagyasztott élelmiszereket árusító Iceland pedig 2,3%-os részesedés mellet 6,1%-os forgalombővülésről adott hírt. Az Ocado a piacból 1,7%-ot hasít ki, derült ki a kutatásból.
Fraser McKevitt, a Kantar kiskereskedelmi és fogyasztói tanulmányokért felelős vezetője elmondta: „Immár több információval rendelkezünk a vásárlók növekvő költségek csökkentésére irányuló stratégiáit illetően, és látjuk, hogy különösen a saját márkás termékek eladásai növekednek ütemesen, legutóbb éves szinten 11,7%-kal.
„A legolcsóbb saját márkás termékek ára 46,3%-kal emelkedett, de mivel a fogyasztók az évnek ebben az időszakában szeretnének helyet találni az élvezeteknek, ez a spektrum másik végén is növekedést eredményez. A prémium saját márkás termékek eladásai 6,1%-kal 461 millió fontra nőttek novemberben.”
Az Egyesült Királyságban egyébként novemberben közel két év óta először csökkent az élelmiszer-infláció, igaz, hogy mértéke továbbra is rekord magas.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Ezrek tüntettek Londonban a farmokra kivetett örökösödési adó ellen
Ezrek tüntettek kedden Londonban a mezőgazdasági vállalkozásokra kivetett örökösödési adó…
Tovább olvasom >Javíts meg! – A nap képe
Bármelyik élelmiszerüzletben előfordulhat, hogy a bevásárlókocsit kerekei másfelé vinnék, mint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >