Új trend: in-store üvegházak
Az Auchan az Agricoolturral társulva torinói üzletében friss fűszernövényeket és salátát termeszt, amit maguk a vásárlók szedhetnek le. A célnak megfelelő, kb. 30 nm-es üvegházat 2018 november végén állították fel a hipermarket Piacterén. A palánták egy carignanobeli üvegházból érkeznek eladásra az in-store üvegházba. A fűszernövények termesztése az elsőként az űrkutatásban alkalmazott ún. aeropóniás eljárással történik.
Kis eltéréssel hasonló üvegházas termesztést vezetett be Franciaországban a Casino egy német start-uppal, az Infarmmal összefogva tavaly novemberben. Az Infarm technológiáját vetette be egyik német üzletében az Edeka is.
E kezdeményezések jól példázzák, hogyan kurtítható a szántóföld és az asztal – azaz a termelő és a fogyasztó – közötti távolság, ami nagyban már a termelés gazdaságosságát is drámaian megváltoztathatja.
Kapcsolódó cikkeink
Új partnerrel erősít Franciaországban a Picnic
A holland online szupermarket, a Picnic új partnert választott Franciaországban:…
Tovább olvasom >Akciós ír sörökkel ünnepli a Szent Patrik napot az Auchan
A mennyiség helyett a minőség felé mozdult el a hazai…
Tovább olvasom >Népszerűek az olasz bioélelmiszerek
2024-ben az olasz bioélelmiszer-piac több mint 6,5 milliárd eurós forgalmat…
Tovább olvasom >További cikkeink
Módosultak és kiegészültek az RSzKF járvány miatti intézkedések
Újabb intézkedéseket vezet be és a már meglévőeken is módosít…
Tovább olvasom >További segítséget kapnak a ragadós száj- és körömfájás betegséggel sújtott agrárvállalkozások
A kormány lehetőséget teremt arra, hogy a Bérgarancia Alapból is…
Tovább olvasom >Miért lett olcsóbb a laktózmentes tej? – árrésstop, rejtett haszonkulcsok és a „mentes” termékek trükkje
Meglepő eredményre jutott egy friss árösszehasonlítás: a kormány által bevezetett…
Tovább olvasom >