Új trend: in-store üvegházak
Az Auchan az Agricoolturral társulva torinói üzletében friss fűszernövényeket és salátát termeszt, amit maguk a vásárlók szedhetnek le. A célnak megfelelő, kb. 30 nm-es üvegházat 2018 november végén állították fel a hipermarket Piacterén. A palánták egy carignanobeli üvegházból érkeznek eladásra az in-store üvegházba. A fűszernövények termesztése az elsőként az űrkutatásban alkalmazott ún. aeropóniás eljárással történik.
Kis eltéréssel hasonló üvegházas termesztést vezetett be Franciaországban a Casino egy német start-uppal, az Infarmmal összefogva tavaly novemberben. Az Infarm technológiáját vetette be egyik német üzletében az Edeka is.
E kezdeményezések jól példázzák, hogyan kurtítható a szántóföld és az asztal – azaz a termelő és a fogyasztó – közötti távolság, ami nagyban már a termelés gazdaságosságát is drámaian megváltoztathatja.
Kapcsolódó cikkeink
Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >Elkezdődött a magyar dinnye árusítása az Auchanban
Bár az idei nyár az átlagosnál hűvösebben indult, és a…
Tovább olvasom >Megfizethető árakkal várja a fesztiválozókat az Auchan Placc a héten zajló EFOTT-on
Már harmadik éve nyitja meg kapuit az Auchan Placc az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >