Új trend: in-store üvegházak
Az Auchan az Agricoolturral társulva torinói üzletében friss fűszernövényeket és salátát termeszt, amit maguk a vásárlók szedhetnek le. A célnak megfelelő, kb. 30 nm-es üvegházat 2018 november végén állították fel a hipermarket Piacterén. A palánták egy carignanobeli üvegházból érkeznek eladásra az in-store üvegházba. A fűszernövények termesztése az elsőként az űrkutatásban alkalmazott ún. aeropóniás eljárással történik.
Kis eltéréssel hasonló üvegházas termesztést vezetett be Franciaországban a Casino egy német start-uppal, az Infarmmal összefogva tavaly novemberben. Az Infarm technológiáját vetette be egyik német üzletében az Edeka is.
E kezdeményezések jól példázzák, hogyan kurtítható a szántóföld és az asztal – azaz a termelő és a fogyasztó – közötti távolság, ami nagyban már a termelés gazdaságosságát is drámaian megváltoztathatja.
Kapcsolódó cikkeink
NKFH: az Auchan szalmonellával szennyezett bélszínrolót hívott vissza a forgalomból
Szalmonellával fertőzött bélszínroló visszahívását kezdeményezte az Auchan áruházlánc, a visszahívott…
Tovább olvasom >Autonóm üzleteket tesztel az Auchan Franciaországban
Az Auchan Észak-Franciaországban autonóm boltok működését teszteli vasárnap délutánonként annak…
Tovább olvasom >Kiosztotta a PLMA nemzetközi csomagolási díjait
Első alkalommal rendezte meg a PLMA az International Private Label…
Tovább olvasom >További cikkeink
Újra növekedési pályán az európai bio piac, Magyarország az öko területaránnyal a globális mezőny első negyedébe került
Elérhetőek a legfrissebb statisztikai adatok az ökológiai gazdálkodás globális fejlődéséről.…
Tovább olvasom >Mélybe zuhant a magyar cégek digitális átalakulási mutatója
A K&H 2024 második féléves innovációs index kutatása szerint a…
Tovább olvasom >Luxus lett a Valentin-napi csokiajándékozás
Belgiumban a Valentin-napi csokoládék eddig a szerelem hevességét szimbolizálták, idén…
Tovább olvasom >