Új termékek eltérő esélyekkel

Szerző: trademagazin Dátum: 2014. 06. 25. 09:42

Sok jó példa igazolja, hogy a vállalatok új termékekkel javíthatják piaci pozíciójukat, és növelhetik nyereségüket. Az innovációk azonban csak akkor hoznak eredményt, ha egy-egy piacon megfelelnek a fogyasztók igényeinek. Ebből a szempontból ugyanis országonként eltérő a lehetőség mind a fogyasztók megközelítése, mind a siker várható esélyei szempontjából.

Például amikor a Nielsen Shopper Trends kutatása keretében megkérdezte 19 európai ország fogyasztóit, hogy mennyire fogékonyak az újdonságokra, figyelemre méltó különbségeket tárt fel.

Mindig vagy időnként

„Szeretem az új dolgokat. Mindig keresem az új márkákat és termékeket.” Ezzel az állítással az olaszok, angolok, írek, törökök és spanyolok értenek egyet a legnagyobb arányban. Számarányuk sorrendben 42, 34, 32, 31, továbbá 30 százalék. Kisebb arányban megnyerhetők az osztrákok és belgák (19-19 százalékkal), lengyelek, portugálok és magyarok (14-14-14).

A magyar fogyasztók Európa-bajnokok abból a szempontból, hogy 72 százalékuk ért egyet a következő állítással: „Időnként vásárolok új márkát vagy terméket, de általában ragaszkodom a kedvenceimhez.” Itt a dobogós helyeket még a lengyelek és a svájciak szerezték meg, 71, valamint 70 százalékos említéssel.

Csak néha

„Néha próbálok ki új dolgokat. Inkább sokkal jobban szeretem tudni, mit akarok, mint megkockáztatni azt, hogy vásárolok valamit, ami aztán nem válik be.” Ezzel az állítással a vizsgált országok vásárlói közül legnagyobb arányban a bolgárok és a románok értenek egyet; 24, illetve 21 százalékkal. További sorrend: portugálok: 19, franciák: 16 százalék.

Ebből a szempontból a legalacsonyabb mutatókat – logikusan – Olaszországban, az Egyesült Királyságban és Írországban regisztrálta a Nielsen, 5, 6, illetve 7 százalékkal. Szintén figyelemre méltóan alacsony az új dolgokat csak néha kipróbálók aránya 8 százalékkal Spanyolországban, 9-9 százalékkal pedig Norvégiában, Németországban, valamint Svájcban.

Itt a Magyarországon kialakult 14 százalékos mutató közel áll az európai átlaghoz.

Kapcsolódó cikkeink