Új technológiát tesztel a Merkur az élelmiszer-hulladék csökkentése érdekében
A REWE Grouphoz tartozó osztrák Merkur kiskereskedelmi lánc új technológiát tesztel több üzletében az élelmiszer-hulladék mennyiségének csökkentése és a pékáruk folyamatos frissességének biztosítása céljából.
A „Smart-Shelf” élelmiszeripari innováció a polcokon található készlet érzékelt csökkenő súlya alapján teszi lehetővé a pékáruk automatizált előállítását. A polcokba integrált mérőrendszer felismeri, ha egy termék lekerül a polcról, és információt küld a csatlakoztatott automata sütőberendezésnek, amely aztán pótolja azt. Ily módon a vásárlók mindig frissen sült pékárut vásárolhatnak, de a rendszer a készletet ellenőrző személyzetre nehezedő nyomást is enyhíti, ugyanakkor meggátolja a túl nagy mennyiségek előállítását.
A német Bizerba SE&Co KG által fejlesztett Smart-Shelf felhasználja a heti, adott napszaki értékesítési mintázatok adatait és az időjárási adatokat, hogy így hatékonyan lehessen igazodni a vásárlói igényekhez. Az új rendszer képes az árakat is csökkenteni, ha záróra környékén úgy érzékeli, hogy a polcokon túl sok friss áru van.
Kapcsolódó cikkeink
Ismét sikeres megjelenés volt a Jövő Áruháza
A SIRHA Budapest 2024 szakkiállítás hivatalos lapja a Trade magazin, amely…
Tovább olvasom >Az OKSZ élelmiszer-kiskereskedő tagvállalatai élen járnak az élelmiszer adományozásban
Az élelmiszer-hulladék csökkentését kiemelt feladatként kezelik a Magyarországon működő nemzetközi…
Tovább olvasom >Raisz Anikó: Az élelmiszerhulladék és -pazarlás csökkentésével kapcsolatban hatalmas a vita az országok között
A versenyképesség, a mezőgazdaság és a demográfia kérdésköre kiemelten fontos…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >