Új színfolt a KMÉ-palettán: a közvetlen préselésű almalé
Újabb feldolgozott gyümölcstermék vált esélyessé a KMÉ-védjegy elnyerésére. Elkészültek a speciális tanúsítási követelmények a közvetlen préselésű almalé vonatkozásában. A KMÉ-nél megszokott módon, az elvárások ebben a termékkörben is magasak. A pályázóknak az alapanyagra, a felhasználható összetevőkre, a késztermékre, sőt a gyártási körülményekre és technológiákra nézve is szigorú követelményeknek kell eleget tenniük.
A KMÉ-védjegyre olyan közvetlen préselésű (nem sűrítményből készült) almalé elnevezésű termékkel lehet pályázni, amelynek előállítási körülményei – a hatályos jogszabályok és a Magyar Élelmiszerkönyv alapvető előírásain túl – számos többletkövetelménynek is megfelelnek. Így lesz a KMÉ-védjegyes almalé garantáltan „több” a társainál. A védjegyhasználati jog olyan, hőkezeléssel tartósított termékre kérhető, amely csak almalevet tartalmaz. Az almasűrítmény felhasználása kizárt, de több almafajta keverése megengedett. A termékben a rostos (cloudy) lé és a szűrt lé keverése elfogadható. A vízben oldható szárazanyag-tartalomnak el kell érnie legalább a 10,0 ref%-ot.
Komoly követelményeknek kell megfelelni a minősítésért
KMÉ-védjegyes almalé kizárólag biológiai növényvédelem és méhkímélő technológia alkalmazása mellett termesztett almából készülhet. A termék előállítása során a közvetlen gyártástechnológia elfogadott. Ennek az elvárásnak a gyümölcs betakarításától és válogatásától kezdve, az alapanyag préselésén át, egészen a késztermék csomagolásáig érvényesülnie kell.
KME
Kapcsolódó cikkeink
Gluténmentes kedvencünk is versenybe száll a KMÉ-védjegyért
A gluténmentes életet is átitatja a kiválóság, hiszen rizzsel és…
Tovább olvasom >Eredményre vezettek az elmúlt évek beruházásai a hazai hajtató kertészetekben
A hajtatott paprika és paradicsom ma már egész évben megtalálható…
Tovább olvasom >Új szabályrendszert vezet be a Whole Foods a beporzók védelmére
A Whole Foods új szabályrendszert dolgozott ki a mézelő méhek,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >