Új szabadalmaztatott technológiával készült vegán bacont fejlesztett az Unilever
Piacra került az Unilever növényihús-márkája, a The Vegetarian Butcher „NoBacon 2.0” növényi alapú bacon, amely a cég állítása szerint egy új, a valódi szalonna textúráját, zsírkieresztő képességét és áttetszőségét imitáló, szabadalmaztatott technológiával készül.
Az Unilever élelmiszermérnökei a növényi olajok felhasználására összpontosítottak annak érdekében, hogy az új növényi alapú bacon ropogósabb, szaftosabb legyen és 20-szor több zsír süljön ki belőle, ami miatt a termék olaj hozzáadása nélkül süthető. Az eredeti NoBacon termékhez hasonlóan ez az új változat is szója- és búzafehérjéből készül.
Zsír
Hagyományosan elkészítve a baconből jellemzően zsír sül kis és ez biztosítja a bacon elkészítéséhez szükséges közeget. A The Vegetarian Butcher növényi alapú bacon korábbi változataiból azonban nem sült ki olaj az elkészítés során, így olaj hozzáadására volt szükség.
A NoBacon most olyan apró olajcseppeket tartalmaz, amelyek miatt a korábbi változatoknál 20-szor több olaj szabadul fel a sütés során, emiatt pedig nincs szükség az elkészítéshez olaj hozzáadására.
Textúra
A növényi alapú termékek állagát gyakran éri kritika – gyakran keménynek, illetve túl száraznak tűnnek a nedvesség hiánya miatt.
Az új technológiának köszönhetően azonban az Unilever állítása szerint a legújabb NoBacon szeletek sütés előtt könnyen szétválaszthatók, sütés után pedig rendkívül ropogósak.
Átlátszóság
A korábbi TVB növényi alapú bacon nem reagált olyan jól a hőre, mint a hagyományos állati eredetű termék, emiatt a vele való főzési élmény sem volt optimális.
A Vegetarian Butcher szerint a legújabb technológia révén a szalonnában lévő „zsír” sütés közben áttetszővé válik, azaz úgy viselkedik, mint az állati zsír, és jobb vele dolgozni.
A NoBacon 2.0 először Hollandiában lesz kapható.
Kapcsolódó cikkeink
Természetes testápolási márkát vásárolt a brit Unilever
Az Unilever felvásárolta az elsősorban utántölthető dezodorjairól ismert brit Wild…
Tovább olvasom >Megmentette a Deliciously Ella az Allplants márkát
A Deliciously Ella tulajdonosai, Ella és Matthew Mills megvásárolták a…
Tovább olvasom >Közös versenyen keresi Németországban a ProVeg és a Lidl a legjobb sajtalternatívákat
A Lidl Németország és a ProVeg Incubator együtt igyekeznek az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hatályba lépett az e-pénztárgépekről szóló rendelet
Kedden hatályba lépett az e-pénztárgépekről szóló rendelet, amely véget vethet…
Tovább olvasom >A Positive PR lett a DIEGO hivatalos PR-ügynöksége
A Positive Adamsky tagügynöksége, a Positive PR lett a piacvezető…
Tovább olvasom >Újabb telepeken jelent meg a ragadós száj- és körömfájás
Két Győr-Moson-Sopron vármegyei szarvasmarha telepen igazolta a ragadós száj- és…
Tovább olvasom >