Új szabadalmaztatott technológiával készült vegán bacont fejlesztett az Unilever
Piacra került az Unilever növényihús-márkája, a The Vegetarian Butcher „NoBacon 2.0” növényi alapú bacon, amely a cég állítása szerint egy új, a valódi szalonna textúráját, zsírkieresztő képességét és áttetszőségét imitáló, szabadalmaztatott technológiával készül.
Az Unilever élelmiszermérnökei a növényi olajok felhasználására összpontosítottak annak érdekében, hogy az új növényi alapú bacon ropogósabb, szaftosabb legyen és 20-szor több zsír süljön ki belőle, ami miatt a termék olaj hozzáadása nélkül süthető. Az eredeti NoBacon termékhez hasonlóan ez az új változat is szója- és búzafehérjéből készül.
Zsír
Hagyományosan elkészítve a baconből jellemzően zsír sül kis és ez biztosítja a bacon elkészítéséhez szükséges közeget. A The Vegetarian Butcher növényi alapú bacon korábbi változataiból azonban nem sült ki olaj az elkészítés során, így olaj hozzáadására volt szükség.
A NoBacon most olyan apró olajcseppeket tartalmaz, amelyek miatt a korábbi változatoknál 20-szor több olaj szabadul fel a sütés során, emiatt pedig nincs szükség az elkészítéshez olaj hozzáadására.
Textúra
A növényi alapú termékek állagát gyakran éri kritika – gyakran keménynek, illetve túl száraznak tűnnek a nedvesség hiánya miatt.
Az új technológiának köszönhetően azonban az Unilever állítása szerint a legújabb NoBacon szeletek sütés előtt könnyen szétválaszthatók, sütés után pedig rendkívül ropogósak.
Átlátszóság
A korábbi TVB növényi alapú bacon nem reagált olyan jól a hőre, mint a hagyományos állati eredetű termék, emiatt a vele való főzési élmény sem volt optimális.
A Vegetarian Butcher szerint a legújabb technológia révén a szalonnában lévő „zsír” sütés közben áttetszővé válik, azaz úgy viselkedik, mint az állati zsír, és jobb vele dolgozni.
A NoBacon 2.0 először Hollandiában lesz kapható.
Kapcsolódó cikkeink
100 éves márkákat ad el az Unilever
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Zwanenberg…
Tovább olvasom >Áttörést ért el a DairyX a tejmentes kazein előállításával
Jelentős előrelépést tett az izraeli DairyX Foods start-up a tejmentes…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója figyelmeztetett: a növényi…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >