Új stratégiával élesztené fel a növényi tej iránti keresletet az USA-ban az Oatly

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 06. 05. 19:57

Új lendületet adna az Oatly a növényi alapú tejek piacának az Egyesült Államokban – jelentette be Jean-Christophe Flatin vezérigazgató. A svéd zabtejgyártó átfogó akcióterv segítségével kívánja megszólítani a fenntarthatóságra és egészségtudatosságra fogékony Z-generációt.

A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.

Bár az Európában és Kínában növekvő Oatly eladásai globálisan 9,2%-kal bővültek az év első negyedévében, a márka Észak-Amerikában 10,9%-os visszaesést tapasztalt.

A cég a második félévben kampánnyal kívánja újra lendületbe hozni a tengerentúli keresletet. Ebben kiemelt szerep jut a kávézókban való jelenlétnek, ahol a legnépszerűbb nem tejalapú kávéízesítő a zabtej – a rendelések egyharmada ugyanis ezzel készül a Square platform adatai szerint. A kampány célja, hogy csökkentse a növényi tejekkel szembeni ellenállást, például azok egészségességével kapcsolatban az interneten terjedő félrevezető információk ellensúlyozásával, valamint a termékek elérhetőségének növelésével.

Az akcióterv fókuszában a Barista Edition sorozat és az olyan hideg italok állnak majd, mint a jegeskávé és cold brew, amelyek különösen népszerűek a fiatalabb generáció körében. //

Kapcsolódó cikkeink