Új StarStore – Év Kereskedője nyertesek a 2022. évi díjátadón
A Trade magazin idén már 8. alkalommal hívta versenyezni a Magyarországon bejegyzett székhellyel rendelkező értékesítési pontokat és üzletláncokat. A rangos verseny díjátadására a szakma legnagyobb konferenciájának, a Business Daysnek gálavacsoráján került sor.
A StarStore – Év Kereskedője versenyen olyan üzletek indultak, ahol az értékesítési koncepciónak leginkább megfelelő a dizájn, a célcsoport igényeivel harmonizál a külső és belső bolti megjelenés, az árubemutatás, a személyzet, a kiszolgálás, és mindez visszaköszön a kommunikációban is. Az üzletek profiljában nem volt megkötés, lehetőséget kapott minden működő kategória, az élelmiszerbolttól a könyvesbolton át, a nemzeti dohányboltokig éppúgy, mint a patikák, gyártói márkaboltok és idéntől a vendéglátóipari egységek is. Nevezhettek tulajdonosok vagy bérlők, építészek, dizájnerek, kivitelezők, közösen vagy önállóan. Idén folytatódott az üzletláncok megmérettetése is, azonos kategóriákban, piaci eredmények, sikerek, fejlesztési célok és komplex működési értékelések alapján.
Összességében több mint harminc pályázatot bírált el a neves szakmai zsűri, de volt lehetőségük a vásárlóknak is kiemelni kedvencüket egy-egy közönségdíjjal, mind a pályázó helyek, mind a láncok körében. A kategóriagyőzteseken kívül, mind az üzletek, mind az üzletláncok versenyében születtek abszolút nyertesek, akik a legtöbb pontot kapták a zsűritől.
A június 30-ig benyújtott pályázatokat elbíráló zsűriben helyet foglalt dr. Mandel Katalin, a Franchise Szövetség főtitkára, Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára, Csiby Ágnes, a POPAI Magyarország Egyesület elnöke, dr. Németh Péter egyetemi adjunktus és a the CoRe lab vezetője, Andreas Christou, a RetailZoom ügyvezetője, dr. Szűcs László, a PricewaterhouseCoopers Legal vezető ügyvédje, Kurucz Péter, a NielsenIQ kereskedelmi szolgáltatások igazgatója, Havasiné Kátai Ildikó, a Trade Marketing Klub alapítója, tagja, Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség főtitkára, Hovánszky László, a Lánchíd Klub elnöke, Török Bálint, a Wanzl üzletág-igazgatója és Hermann Zsuzsanna, a versenyt kiíró Trade magazin ügyvezető-főszerkesztője.
A magas színvonalú pályamunkák 2022. szeptember 19–23. között digitális kijelzőn bemutatásra kerültek az FMCG piac legrangosabb szakmai fórumán, a tapolcai Business Days konferencián, ahol öt napon keresztül a pályázatokról készült prezentációkat az FMCG-piac jelenlévő döntéshozói láthatták.
Az eredményhirdetésre 2022. szeptember 22-én, a konferencia gálavacsoráján került sor. A díjátadón a nevezések mindegyikét képes bemutatón ismertették a szervezők, majd a kategóriák nyertesei átvették az okleveleket és a kiemelkedő teljesítményt szimbolizáló Hollóházi porceláncsillagokat és bevásárlókocsikat.
A StarStore – Év Kereskedője verseny pályázói közül a legjobb értékeléssel végzett értékesítési pont képviselője átvehette a Store of the Year Hungary 2022 díjat, míg az üzletláncok közül a legeredményesebbek a Retailer of the Year, vagyis az Év Kiskereskedője 2022 címet is. //
StarStore – Év Kereskedője 2022 nyertesei
STORE OF THE YEAR és AZ ÉV SZAKBOLT-FOOD ÜZLETE
Drink Station, Budapest,
Etele Pláza üzletház
Rapid 92 Horeca Kft.
A Drink Station italválasztékának kialakítását üzletfilozófiájuk inspirálta, amely a minőségi és felelős alkoholfogyasztást tűzte ki zászlajára. Boltjuk kialakításánál szempont volt, hogy a 21. századi magas minőségű elvárásoknak megfelelő megjelenésű, különleges üzletteret alakítsanak ki. A berendezések és dekorációs elemek tervezésekor a kreativitásra helyezték a hangsúlyt, így újrahasznosított, DIY és hand made megoldásokban bővelkedik üzletük. //
AZ ÉV DISZKONT ÜZLETE
Eger, Mátyás Király út
ALDI Magyarország Élelmiszer Bt.
Az ALDI Magyarország fontosnak tartja, hogy minél több vásárló számára tegye elérhetővé kedvező árú saját márkás kínálatát, ezért 2022. április 28-án megnyitotta első üzletét Egerben, a Mátyás király út 138. szám alatt. Ez a vállalat első üzlete Heves megye székhelyén, továbbá 1450 négyzetméteres árusítóterületének köszönhetően az ország legnagyobb alapterületű eladóterével rendelkezik az ALDI üzlethálózatán belül. //
AZ ÉV DROGÉRIA ÜZLETE
Plusmarket Budapest, Nemes utca
Dél-100 Kft.
A budapesti, Nemes utcai Plusmarket üzlet a lokális igények figyelembevételével a lehető legtökéletesebben megvalósítja a plusmarket általános misszióját. A márkaépítés során kiemelt figyelmet kaptak a könnyen azonosítható és a versenytársaktól relevánsan megkülönböztető elemek, illetve színvilág. A franchise-rendszer középpontjában a vásárló áll, aki komfortos, modern környezetben és kedvező árakon vásárolhat a széles választékból. //
AZ ÉV FRANCHISE ÜZLETE
Vitamin Szalon Szeged – Tímár utca
Vitamin Szalon Kft.
A pályázatra franchise-rendszerben működő 4 Vitamin Szalon üzletet neveztek. A Vitamin Szalonok története a Kert-Ész Klub Egyesület megalapításával kezdődött 2011. április 14-én. A Szalonok az országban zöldség-gyümölcs franchise-rendszerben egyedülállóként működnek 4 bolttal Szegeden. Gyakorlatilag Szeged körútjai mentén „körülölelik” a várost. //
AZ ÉV HIPERMARKET ÜZLETE (megosztással)
Auchan, Budaörs, Sport utca 35. INTERSPAR, Kaposvár
Auchan Magyarország Kft. SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.
Az Auchan Budaörs folyamatosan törekszik a vásárlói igények kielégítésére és a megújulásra. 2018-as átalakulása után is dinamikus kereskedelmet folytat, amely kiterjed a tartós élelmiszer és nem élelmiszer területekre, valamint műszaki cikkekre. Rendkívül népszerű, a hatalmas, kb. 2500 m2 területen elhelyezkedő szezonális zóna, amelynek nagyobb része az áruház Posta felőli bejáratánál, kisebb része a Bisztro felőli bejáratnál található. //
A kaposvári S-PARK Kaposvár Bevásárlópark a somogyi megyeszékhely keleti városrészében, a várost átszelő 61-es főút mentén épült fel rekordidő, alig 10 hónap alatt. A vállalat 35. INTERSPAR hipermarkete üzlettereinek külső és belső kialakítása a cég legújabb szabványa szerint készült. Az összesen 11 milliárd forint értékű beruházásból 1,7 milliárd forintot fordítottak az áruházi belsőre: a bútorzat kialakítására és a korszerű, energiatakarékos berendezésekre. //
AZ ÉV SHOP-IN-SHOP ÜZLETE
Fornetti, Ajka, Szabadság tér
Fornetti Kft.
A Fornetti Group kiemelt küldetése, hogy minél szélesebb körben és minél karakteresebben népszerűsítse az általa kínált termékeket és üzleti modellt. A Fornetti Group lovebrandet épít, ami nemcsak a terméket, de kommunikációs aktivitásai révén élményt is kínál. A cég elkötelezett a minőségi élelmiszerek előállítása, valamint a korszerű márkaépítés iránt. //
AZ ÉV SZUPERMARKET ÜZLETE
Príma, Budapest, Bécsi út
CBA-Grand Gourmet Kft.
Áruházukban megtalálható a magas minőséget képviselő gourmet termékek kínálata, valamint a hungarikum termékekből sincs hiány, hiszen filozófiájuk, hogy a hazai termékek legjava minél több helyet kapjon a polcokon. A modern táplálkozás hívei is megtalálhatják a számításukat, hiszen igen bőséges bio- és reform, vegán árukínálattal találkozhatnak. Glutén- és laktózmentes élelmiszerekből is válogathatunk, ugyanis a speciális táplálkozási igényű vásárlókra is nagy figyelmet fordítanak. //
AZ ÉV ONLINE ÜZLETE
Rossmann Online Drogéria
Rossmann Magyarország Kft.
A pályázat lényege a Rossmann Magyarország hivatalos webshopjának, a Rossmann Online Drogériának bemutatása. A Rossmann Magyarország hazánk egyik legdinamikusabban fejlődő drogéria-parfüméria hálózata. A webshop 2012-ben indult, országos kiszállítással. Az egyre bővülő – jelenleg mintegy 17 ezer darabos – választékban több mint kétezer saját márkás termék érhető el, melyek között megtalálhatók az áruválaszték fő elemei, de olyan különleges szegmensek is, mint a bioárucikkek vagy a natúrkozmetikumok. //
AZ ÉV BENZINKÚTI SHOP ÜZLETE
Shell Café konténer kávézó
Shell Hungary Zrt.
Növekedési stratégiájának részeként a Shell Retail azt a célt tűzte ki, hogy 2025-re árrésének 50%-a az üzemanyagon túli termékekből és szolgáltatásokból származzon. Ennek eléréséhez 2021-ben a Shell létrehozott egy új, globális márkát, a Shell Cafét, amelynek célja, hogy olyan minőségi kávéélményt nyújtson a vásárlóknak, amellyel annyira meg vannak elégedve, hogy később újra és újra visszatérnek. //
AZ ÉV POP-UP ÜZLETE
Pek-Snack Food Truck
Pek-Snack Kft.
A Pek-Snack Food Truck kiválóan képviseli a márkát a fiatal, fesztiválozó és családi rendezvényeken részt vevő célcsoportok közti népszerűsítésben. Évről évre igyekeznek részt venni vele Magyarország legnagyobb fesztiváljain és rendezvényein, hogy elhozzák fogyasztóik számára a már jól megszokott és kedvelt péksüteményízeket a hagyományos gyorsételek alternatívájaként. //
AZ ÉV KÖZÖNSÉGDÍJAS ÜZLETE
Tesco Extra, Debrecen
Tesco-Global Áruházak Zrt.
Múlt nélkül nincs jövő. – A klasszikus kereskedelmi hagyományok megőrzésével és ezzel párhuzamosan egy innovatív környezetbe való átemelésükkel olyan többletértéket szeretnének biztosítani a vásárlóik számára, amely megteremti számukra az otthonosság, a törődés, a személyesség érzetét, ugyanakkor lehetővé teszi egy, a mai korszellemnek megfelelő szolgáltatási, kiszolgálási rendszer kialakítását is. //
ÜZLETLÁNCOK NYERTESEI
Lidl Magyarország Bt.
A Lidl Magyarország 2004-es piacra lépése óta dinamikusan növekszik, és mára már a teljes kiskereskedelmi szektor piacvezetőjévé vált forgalmát tekintve. Vállalatuk jelenleg 191 áruházzal, 4 logisztikai központtal (Ecser, Hejőkürt, Székesfehérvár, Szigetszentmiklós) rendelkezik Magyarországon. Sikerük széles, minőségi, jó ár-érték aránnyal rendelkező termékkínálatukon, kiváló munkavállalóikon és hazai beszállítóikon alapul, melyeknek köszönhetően a vásárlók körében nagy népszerűségre tettek szert. //
Auchan Magyarország Kft.
Az Auchan 2019-ben indította el nagyszabású műanyagmentesítési tervét azzal a céllal, hogy teljesen leszámol az egyszer használatos műanyagokkal, és azokat 100%-ban lebomló, környezetbarát alternatívákkal helyettesíti. A folyamat a mai napig tart, azonban eddigi legnagyobb eredményeként 2022-ben a piacon elsőként sikeresen vezette ki kínálatából az egyszer használatos műanyag zacskókat. //
dm Kft.
A cég értékei, felelősségvállalás iránti elköteleződése, a környezetére, a munkatársakra és a vásárlókra való odafigyelés biztos alapot adott a folyamatosan változó körülmények és szabályozások közepette is. A dm vezetése és munkatársai számára a vásárló mindig első, legyen szó akár a fizikai, akár az online térről. A fejlesztések célja, hogy a két teret a vásárlók igényeinek mentén összekösse. //
METRO Magyarország Kft.
A pandémiát övező gazdasági krízis ellenére a METRO 2021-ben nemcsak jól prosperált, hanem jelentős fejlesztéseket is végrehajtott. A magyar METRO új, a következő éveket meghatározó stratégiájának alapjait 2021-ben vetették meg. A célt szolgáló fejlesztések rövid időn belül elindultak, s az irányváltás kézzelfogható eredményei máris tapasztalhatók. Az új, gazdaságosságot és hatékonyságot célzó stratégiai irány a nagykereskedelmi gyökerekhez való visszatérést jelenti a kulcsfontosságú ügyfélcsoportok megtartása mellett. //
SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft.
Magyarországi jelenlétének harmincéves jubileumát ünnepelte 2021-ben a SPAR. A vállalat a pandémia ellenére 791,8 milliárd forint forgalmat realizált a tavalyi évben, amely 7,2%-os növekedést jelent 2020-hoz képest. A cégcsoport hat új saját egységgel és harminc, a franchise-hálózat égisze alatt megnyíló üzlettel bővült. A vállalat minden eddiginél nagyobb figyelmet fordított a hazai beszállítókra, az innovatív árucikkek beszerzésére, a környezettudatosság fejlesztésére és a rászorulók támogatására. //
Ez az összeállítás a Trade magazin 2022.12-01. lapszámában olvasható.
Kapcsolódó cikkeink
Európai Kereskedelem Napja: átalakul a szektor
Huszadik alkalommal rendezték meg az Európai Kereskedelem Napját, amelyen a…
Tovább olvasom >Statisztikák tükrében
Helyzetkép a cukrászdákból – Nehéz szemeszter elé nézhetünk címmel tartott…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >