Új reményt hoz a karácsony az édességpiac számára
Az édességipar számára nem hozott aranyévet a 2023-as év, elvére az infláció és a csökkenő eladásszámok árnyékában zajlott. A Magyar Édességgyártók Szövetsége szerint az év vége azonban egy új lehetőséget kínál, különösen az ünnepi időszakban.
Az édességek árai közel 24 százalékkal nőttek 2023-ban, meghaladva a várható éves általános inflációt. Ennek fő okai között szerepel a cukor és a kakaó világpiaci árának 50-75 százalékos emelkedése, amely az általános infláció mellett jelentős hatást gyakorolt az édességek árára. A kakaótartalmú termékek, mint például a tiszta kakaópor vagy az étcsokoládé, különösen magas mértékben drágultak.
Az édességipart nem kíméli a munkaerőhiány sem, különösen a gyártási és karbantartói-műszerészi szakmákban tapasztalható. Bár az automatizáció és kölcsönzött munkaerő enyhítheti a problémát a gyártásban, a hiányzó műszaki szakemberek veszélyeztetik a folyamatos gyártást.
A fenntarthatósági követelmények, különösen az Európai Unió nettó zéró kibocsátásra vonatkozó célkitűzéseinek fényében az édességipar számára a szállítási lánc karboncsökkentése válik az egyik legnagyobb kihívássá. Az importált alapanyagok beszállítói láncának kibocsátásának csökkentése kulcsfontosságú a fenntarthatósági célok elérésében.
Az ünnepi időszak mindig jelentős a édességipar számára, és az Év Szaloncukra Díj odaítélése is kiemelkedő esemény. A Stühmer szicíliai pisztáciás szaloncukor lett a győztes a szakmai kategóriában, miközben a karácsonyi időszakban a szaloncukorok iránti kereslet felfelé ível. Az árnövekedés ellenére a csokimikulások iránti kereslet idén meglepő módon nőtt, a mikulások értékesítése pedig várhatóan 12 százalékkal emelkedik.
Az édességgyártók éves eladásainak 20-30 százalékát decemberben realizálják, és az év vége mindig fontos időszak az iparág számára. Az éves Év Szaloncukra Díj kategóriagyőztesei között olyan különlegességek találhatók, mint a sörös szaloncukor és a marcipános, mogyorós, vagy pisztáciás ízek. Az édességipar egyensúlyozásra kényszerül az áremelkedés, munkaerőhiány és fenntarthatósági kihívások között, miközben az ünnepi időszak továbbra is kulcsfontosságú a szektor számára.
Kapcsolódó cikkeink
Már most készülnek a kereskedők a karácsonyi rohamra
Bár a karácsony még messze van, a kereskedők már június…
Tovább olvasom >A Magyar Édességgyártók Szövetsége különleges snack-innovációt díjazott
A Magyar Édességgyártók Szövetsége 2023. május 23-án adta át az…
Tovább olvasom >Édességipar: veszített vonzerejéből Németország mint üzleti helyszín
A Német Édességipari Szövetség (BDSI) arra figyelmeztet, hogy a költségterhek…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >Akadálymentesíti csomagolásait a Müller az Egyesült Királyságban
Minden márkás termékének csomagolásán NaviLens kódot helyez el a Müller,…
Tovább olvasom >Új termékigazgatót nevezett ki az Auchan
Július 1-től Varga László látja el az Auchan Magyarország termékigazgatói…
Tovább olvasom >