Új reményt hoz a karácsony az édességpiac számára
Az édességipar számára nem hozott aranyévet a 2023-as év, elvére az infláció és a csökkenő eladásszámok árnyékában zajlott. A Magyar Édességgyártók Szövetsége szerint az év vége azonban egy új lehetőséget kínál, különösen az ünnepi időszakban.
Az édességek árai közel 24 százalékkal nőttek 2023-ban, meghaladva a várható éves általános inflációt. Ennek fő okai között szerepel a cukor és a kakaó világpiaci árának 50-75 százalékos emelkedése, amely az általános infláció mellett jelentős hatást gyakorolt az édességek árára. A kakaótartalmú termékek, mint például a tiszta kakaópor vagy az étcsokoládé, különösen magas mértékben drágultak.
Az édességipart nem kíméli a munkaerőhiány sem, különösen a gyártási és karbantartói-műszerészi szakmákban tapasztalható. Bár az automatizáció és kölcsönzött munkaerő enyhítheti a problémát a gyártásban, a hiányzó műszaki szakemberek veszélyeztetik a folyamatos gyártást.
A fenntarthatósági követelmények, különösen az Európai Unió nettó zéró kibocsátásra vonatkozó célkitűzéseinek fényében az édességipar számára a szállítási lánc karboncsökkentése válik az egyik legnagyobb kihívássá. Az importált alapanyagok beszállítói láncának kibocsátásának csökkentése kulcsfontosságú a fenntarthatósági célok elérésében.
Az ünnepi időszak mindig jelentős a édességipar számára, és az Év Szaloncukra Díj odaítélése is kiemelkedő esemény. A Stühmer szicíliai pisztáciás szaloncukor lett a győztes a szakmai kategóriában, miközben a karácsonyi időszakban a szaloncukorok iránti kereslet felfelé ível. Az árnövekedés ellenére a csokimikulások iránti kereslet idén meglepő módon nőtt, a mikulások értékesítése pedig várhatóan 12 százalékkal emelkedik.
Az édességgyártók éves eladásainak 20-30 százalékát decemberben realizálják, és az év vége mindig fontos időszak az iparág számára. Az éves Év Szaloncukra Díj kategóriagyőztesei között olyan különlegességek találhatók, mint a sörös szaloncukor és a marcipános, mogyorós, vagy pisztáciás ízek. Az édességipar egyensúlyozásra kényszerül az áremelkedés, munkaerőhiány és fenntarthatósági kihívások között, miközben az ünnepi időszak továbbra is kulcsfontosságú a szektor számára.
Kapcsolódó cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Több mint 223 tonna élelmiszerrel segít nehéz sorsú embereknek az idei Adni Öröm! karácsonyi adománygyűjtő akció
Több mint 26 ezer csomag jut nehéz sorsú emberekhez karácsony…
Tovább olvasom >Mindent egy helyről: karácsonyi ajándékért is érdemes elmenni az Auchanba
Év végén a megszokottnál nemcsak többet vásárolunk, hanem aki teheti,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >