Új, növényi alapú termékcsaládot indít útjára a holland Albert Heijn
A holland Albert Heijn új, saját márkás, növényi alapú termékekből álló termékcsaládot vezetett be a piacra AH Terra néven abbéli törekvésében, hogy az állati fehérjékről a növényi fehérjékre való áttéréssel járuljon hozzá az élelmiszerrendszer fenntarthatóságához.
A cikk a Trade magazin 2023/11. lapszámában olvasható.
Jelenleg az Albert Heijn által értékesített fehérjetermékek 44%-a növényi alapú. A kiskereskedő célja, hogy ezt az arányt 2025-re 50%-ra, 2030-ra pedig 60%-ra növelje.
Az AH Terra mintegy 200 növényi alapú terméket foglal majd magába a kávétól a humuszon és a növényi kencéken át a növényi alapú sajtokig és húskészítményekig, húshelyettesítőkig, valamint a növényi alapú majonézig, margarinig, snackekig és növényi garnélarákig.
Az Albert Heijn ezzel az új választékkal a flexitáriánusokat kívánja megszólítani azt igyekezve elérni, hogy gyakrabban válasszanak növényi alapú termékeket.
A növényi alapú élelmiszerek gyakran alacsonyabb károsanyag-kibocsátással készülnek, mint az állati termékek, és előállításukhoz kevesebb földre és vízre van szükség.
A kiskereskedő úgy véli, hogy a növényi fehérjék előállítása könnyen fokozható a világ növekvő népességének élelmezése érdekében. //
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >A növényi alapú jövőért felhagy a hústermékgyártással a Gruppo Tonazzo
Az olasz Gruppo Tonazzo bejelentette, hogy az év végéig felhagy…
Tovább olvasom >Növényi alapú pop-up üzletet nyitott az Impossible Foods Chicagóban
Impossible Quality Meats néven nyitotta meg az Impossible Foods pop-up koncepcióját Chicago Uptown…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >