Új, növényi alapú termékcsaládot indít útjára a holland Albert Heijn
A holland Albert Heijn új, saját márkás, növényi alapú termékekből álló termékcsaládot vezetett be a piacra AH Terra néven abbéli törekvésében, hogy az állati fehérjékről a növényi fehérjékre való áttéréssel járuljon hozzá az élelmiszerrendszer fenntarthatóságához.
A cikk a Trade magazin 2023/11. lapszámában olvasható.
Jelenleg az Albert Heijn által értékesített fehérjetermékek 44%-a növényi alapú. A kiskereskedő célja, hogy ezt az arányt 2025-re 50%-ra, 2030-ra pedig 60%-ra növelje.
Az AH Terra mintegy 200 növényi alapú terméket foglal majd magába a kávétól a humuszon és a növényi kencéken át a növényi alapú sajtokig és húskészítményekig, húshelyettesítőkig, valamint a növényi alapú majonézig, margarinig, snackekig és növényi garnélarákig.
Az Albert Heijn ezzel az új választékkal a flexitáriánusokat kívánja megszólítani azt igyekezve elérni, hogy gyakrabban válasszanak növényi alapú termékeket.
A növényi alapú élelmiszerek gyakran alacsonyabb károsanyag-kibocsátással készülnek, mint az állati termékek, és előállításukhoz kevesebb földre és vízre van szükség.
A kiskereskedő úgy véli, hogy a növényi fehérjék előállítása könnyen fokozható a világ növekvő népességének élelmezése érdekében. //
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasználható kenyeres zsákokat vezetett be az Albert Heijn
Hatszáz hollandiai üzletében vezette be újrahasználható kenyeres zsákját az Albert…
Tovább olvasom >HiPP 100%-ban növényi alapú termékcsalád
A HiPP bevezeti a tisztán növényi alapanyagok felhasználásával készült bébiétel-termékcsaládját,…
Tovább olvasom >Zöldülő tányérok és poharak
A növényi termékek nemcsak egy meghatározott célcsoportnak szólnak, hanem egyre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Történelmi csúcson a vállalati fúziók – gyorsabb eljárásokkal, mesterséges intelligenciával dolgozik a GVH
2024-ben rekordszámú vállalati összefonódás történt Magyarországon, az érintett cégek összesített…
Tovább olvasom >Fagy sújtotta a hazai gyümölcsösöket – áremelkedéssel és kínálati hiánnyal indul a szezon
Május beköszöntével egyre több szezonális gyümölcs jelenik meg a boltokban…
Tovább olvasom >