Új módszerrel növelik a dolgozói elégedettséget a cégek
Egyre népszerűbbek a hazai vállalatok körében az úgynevezett zártkörű aukciók, melyeken csak egy előre meghatározott kör licitálhat a felkínált vagyontárgyakra. Mindez átlátható, igazságos feltételeket biztosít például azoknak, akik a lecserélt elektronikai eszközeiket, irodabútoraikat vagy akár céges autóikat akarják szétosztani munkavállalóik közt. Az Intergavel regionális vállalati aukciósház számos speciális helyzetben is használható megoldását már több multinacionális cég is sikerrel alkalmazta.

Nem ritka, hogy egy vállalat a nagy mennyiségű tárgy – például költözés esetén a régi irodabútorok – egy részét első körben felajánlja munkavállalóinak
Napjaink szűkös munkaerőpiaci viszonyai közt a vállalatok folyamatosan keresik azokat a lehetőségeket, amelyekkel kedvezhetnek dolgozóiknak, fokozva ezzel a cég iránti lojalitást. A lecserélt, de még jó állapotú eszközök kedvezményes árú vagy akár ingyenes szétosztása is ezek közé tartozhat, ez azonban a gyakorlatban konfliktusokhoz vezethet. Ezt küszöböli ki a terjedőben lévő, új módszer.
„Csaknem 20 éve foglalkozunk online árverésekkel, megbízóink jelentős része pedig olyan multinacionális- és hazai nagyvállalat, amelyeknek kiemelten fontos a tiszta, szabályos, minden résztvevőnek egyenlő esélyt garantáló értékesítés. Többen jelezték, hogy szükségük lenne egy hasonlóan korrekt és hatékony eljárásra feleslegessé vált vagyontárgyaik eljuttatására dolgozóikhoz, ezért nemrég megteremtettük ennek a feltételeit”
– avatott be a részletekbe Kocsis Csaba, az Intergavel Kft. tulajdonos-ügyvezetője.
Ennek megfelelően a zártkörű aukciókon is ugyanazt a már több mint 1000 online árverés során használt, kijátszhatatlan felületüket használják, mint a klasszikus licitálásoknál. Kocsis Csaba elárulta, nem ritka, hogy egy vállalat a nagy mennyiségű tárgy – például költözés esetén a régi irodabútorok – egy részét első körben felajánlja munkavállalóinak, majd ezt követően egy hagyományos, piaci aukciót is lebonyolít, ahol már bárki megszerezheti a fennmaradó eszközöket.
Az eddigi tapasztalatok szerint a módszer nemcsak a tisztességes lebonyolítást kereső vállalatok, hanem a bárhonnan elérhető, izgalmat hordozó jellege miatt a dolgozók tetszését is elnyeri, így valóban fontos, új eszköze lehet az egyre hangsúlyosabb employer brandingnek. Az Intergavelnél hozzátették; a zárkörű, online aukciók már bevált megoldást jelenthetnek abban az esetben is, ha bizonyos belső szabályok előírják, hogy különböző vagyontárgyak (vagy akár ingatlanok) csak egy meghatározott körben értékesíthetők.
Kapcsolódó cikkeink
Tudás, tisztelet, csapatmunka – így épül a jövő munkahelye
A munkahelyi környezet egyre sokszínűbbé válik azáltal, hogy több generáció…
Tovább olvasom >Work Force: a középiskolás érettségizők és a felsőoktatási hallgatók csaknem 400 ezres munkaerő-tartalékot alkotnak
A tavaszi vizsgaidőszakban érettségiző több mint 70 000 középiskolás és…
Tovább olvasom >PwC: az AI térnyerése nem csökkenti, hanem növeli a munkahelyek számát
A mesterséges intelligencia (AI) térnyerése a félelmekkel ellentétben nem csökkenti,…
Tovább olvasom >További cikkeink
A lakosság harmada keresi még, hogyan tudna egészségesebben étkezni, és csak minden negyedik magyar táplálkozik tudatosan
Az étkezés nemcsak testünk megfelelő működésének alapja, hanem kritikus szerepe…
Tovább olvasom >Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >III. Employer Branding Konferencia: A jövő már jelen?
2025. június 3-án a Pasaréti Közösségi Ház adott otthont a…
Tovább olvasom >