Új, még nagyobb műnyaghulladék-csökkentési vállalásokat tett az Unilever
A világ egyik legnagyobb, fogyasztási cikkeket gyártó globális vállalata 2025-ig több mint 100.000 tonnával csökkenti a felhasznált műanyagcsomagolás volumenét, továbbá az általa kibocsátott mennyiségnél is több műanyagcsomagolást fog újrafeldolgozni.
A többek közt a Magnum, Carte D’Or, Dove, Axe, Lipton és Surf márkáiról ismert Unilever most bejelentett lépéseinek célja, hogy tovább csökkentse az általa termelt műanyaghulladék mennyiségét, illetve a műanyagok esetében segítse a körforgásos gazdaság létrehozását.
A társaság vállalja, hogy 2025-ig
· a felére csökkenti a felhasznált „szűz” (azaz nem újrahasznosított, közvetlenül kőolajból készülő) műanyagok mennyiségét;
· ennek érdekében több mint 100.000 tonnával kevesebb műanyagcsomagolást használ és fokozza az újrafeldolgozott műanyagok használatát;
· az általa értékesített műanyagcsomagolás mennyiségénél nagyobb volumenű műanyaghulladék begyűjtését és feldolgozását segíti – ez évi mintegy 600.000 tonnát jelent.
Utóbbi cél teljesítése érdekében az Unilever egyrészt a hulladékvisszagyűjtés és -feldolgozás terén közvetlen befektetéseket tesz és együttműködési megállapodásokat köt, másrészt csomagolóanyagaihoz újrahasznosított műanyagot vásárol és használ, valamint olyan kiterjesztett gyártóifelelősség-megoldásokban vesz részt, ahol közvetlenül fizet a csomagolóanyagai visszagyűjtéséért.
E vállalásaival az Unilever az első olyan vezető globális fogyasztásicikk-gyártó, amely a teljes termékportfóliója tekintetében abszolút értelemben is elkötelezi magát a műanyaghulladék-csökkentés mellett, vagyis nem csak bizonyos arányú mérséklést visz véghez, hanem konkrét mennyiségre tett ígéretet.
A cég meglévő kötelezettségvállalásainak teljesítése érdekében 2025-ig minden műanyag csomagolását újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható anyagra cseréli, továbbá legalább 25 százalékra növeli az újrahasznosított plasztik arányát a műanyagból készült csomagolások esetében.
„A műanyagnak megvan a maga helye, ez azonban nem a természetben található. A műanyag hulladékokat csak úgy tudjuk kiiktatni, ha gyorsan cselekszünk és radikális lépéseket teszünk a műanyag-ciklus minden területén” – mondta Alan Jope, az Unilever globális vezérigazgatója. „Kiindulási pontként meg kell tervezzük az általunk felhasznált műanyag mennyiségének csökkentését, ezt követően pedig arra kell fókuszáljunk, hogy amit használunk, egyre inkább újrahasznosított forrásokból származzon. Elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy minden műanyag csomagolásunk újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható legyen. Mindez ugyanakkor megköveteli a csomagolásainkkal és a termékeinkkel kapcsolatos hozzáállásunk alapvető átgondolását. Olyan új és innovatív csomagolóanyagok mihamarabbi használatára, új üzleti modellek nagy léptékben történő alkalmazására ösztönöz minket, mint amilyenek az újratölthető és újrahasználható megoldások – ráadásul minderre példa nélküli gyorsasággal és intenzitással kell, hogy sor kerüljön.”
Az Unilever a 2017-ben elindított „Less, Better, No plastic”, vagyis „Kevesebb, jobb, zéró műanyag” keretrendszere alapján reformálja meg a műanyag csomagolásokkal kapcsolatos megközelítését.
· A kevesebb műanyag elve alapján a vállalat a termékek csomagolása és szállítása terén keres és tesztel különféle megoldásokat. Ide tartoznak a szuperkoncentrált termékek (az ebbe a termékkörbe tartozó Cif ecorefill utántöltő csomagolásához például 75%-kal kevesebb műanyag szükséges).
Kapcsolódó cikkeink
Új egységes retail média platformot indít a Sainsbury’s – jön a Nectar360 Pollen
A brit Sainsbury’s bejelentette, hogy 2025 végén elindítja a Nectar360…
Tovább olvasom >Rekordmélyre zuhant az innováció a spanyol FMCG-piacon
Spanyolországban 15 év alatt 48%-kal esett vissza az új termékek…
Tovább olvasom >Stratégiai építkezés, fenntarthatóság és közösségi jelenlét a Reálnál
2024-ben a Reál-csoporton belül tovább folytatódott az előző években megkezdett…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Temu már az európai élelmiszerpiacot is célba vette
Egyre komolyabb fenyegetést jelent az európai kiskereskedelem számára a kínai…
Tovább olvasom >Most akár 20%-kal olcsóbban szerezhetők be a magyar lecsó alapanyagai a PENNY-ben
A nyári szezon kihagyhatatlan kedvence a friss, házias lecsó, amelyhez…
Tovább olvasom >Fagykár fenyegeti a Nutellát: drasztikusan drágul a török mogyoró
Súlyos tavaszi fagyok sújtották Törökországot, a világ legnagyobb mogyorótermelőjét, ami…
Tovább olvasom >