Új, még nagyobb műnyaghulladék-csökkentési vállalásokat tett az Unilever
A világ egyik legnagyobb, fogyasztási cikkeket gyártó globális vállalata 2025-ig több mint 100.000 tonnával csökkenti a felhasznált műanyagcsomagolás volumenét, továbbá az általa kibocsátott mennyiségnél is több műanyagcsomagolást fog újrafeldolgozni.
A többek közt a Magnum, Carte D’Or, Dove, Axe, Lipton és Surf márkáiról ismert Unilever most bejelentett lépéseinek célja, hogy tovább csökkentse az általa termelt műanyaghulladék mennyiségét, illetve a műanyagok esetében segítse a körforgásos gazdaság létrehozását.
A társaság vállalja, hogy 2025-ig
· a felére csökkenti a felhasznált „szűz” (azaz nem újrahasznosított, közvetlenül kőolajból készülő) műanyagok mennyiségét;
· ennek érdekében több mint 100.000 tonnával kevesebb műanyagcsomagolást használ és fokozza az újrafeldolgozott műanyagok használatát;
· az általa értékesített műanyagcsomagolás mennyiségénél nagyobb volumenű műanyaghulladék begyűjtését és feldolgozását segíti – ez évi mintegy 600.000 tonnát jelent.
Utóbbi cél teljesítése érdekében az Unilever egyrészt a hulladékvisszagyűjtés és -feldolgozás terén közvetlen befektetéseket tesz és együttműködési megállapodásokat köt, másrészt csomagolóanyagaihoz újrahasznosított műanyagot vásárol és használ, valamint olyan kiterjesztett gyártóifelelősség-megoldásokban vesz részt, ahol közvetlenül fizet a csomagolóanyagai visszagyűjtéséért.
E vállalásaival az Unilever az első olyan vezető globális fogyasztásicikk-gyártó, amely a teljes termékportfóliója tekintetében abszolút értelemben is elkötelezi magát a műanyaghulladék-csökkentés mellett, vagyis nem csak bizonyos arányú mérséklést visz véghez, hanem konkrét mennyiségre tett ígéretet.
A cég meglévő kötelezettségvállalásainak teljesítése érdekében 2025-ig minden műanyag csomagolását újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható anyagra cseréli, továbbá legalább 25 százalékra növeli az újrahasznosított plasztik arányát a műanyagból készült csomagolások esetében.
„A műanyagnak megvan a maga helye, ez azonban nem a természetben található. A műanyag hulladékokat csak úgy tudjuk kiiktatni, ha gyorsan cselekszünk és radikális lépéseket teszünk a műanyag-ciklus minden területén” – mondta Alan Jope, az Unilever globális vezérigazgatója. „Kiindulási pontként meg kell tervezzük az általunk felhasznált műanyag mennyiségének csökkentését, ezt követően pedig arra kell fókuszáljunk, hogy amit használunk, egyre inkább újrahasznosított forrásokból származzon. Elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy minden műanyag csomagolásunk újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható legyen. Mindez ugyanakkor megköveteli a csomagolásainkkal és a termékeinkkel kapcsolatos hozzáállásunk alapvető átgondolását. Olyan új és innovatív csomagolóanyagok mihamarabbi használatára, új üzleti modellek nagy léptékben történő alkalmazására ösztönöz minket, mint amilyenek az újratölthető és újrahasználható megoldások – ráadásul minderre példa nélküli gyorsasággal és intenzitással kell, hogy sor kerüljön.”
Az Unilever a 2017-ben elindított „Less, Better, No plastic”, vagyis „Kevesebb, jobb, zéró műanyag” keretrendszere alapján reformálja meg a műanyag csomagolásokkal kapcsolatos megközelítését.
· A kevesebb műanyag elve alapján a vállalat a termékek csomagolása és szállítása terén keres és tesztel különféle megoldásokat. Ide tartoznak a szuperkoncentrált termékek (az ebbe a termékkörbe tartozó Cif ecorefill utántöltő csomagolásához például 75%-kal kevesebb műanyag szükséges).
Kapcsolódó cikkeink
Villámgyors mosás kompromisszumok nélkül – megérkezett a Coccolino Wonder Wash
Az Unilever legújabb innovációja, a Coccolino Wonder Wash egy új…
Tovább olvasom >Megnövelten hőálló PET-csomagolóanyagot fejlesztett a Pro Form Kft. és a Műegyetem
Közösen fejlesztett megnövelt hőállóságú PET-csomagolóanyagot a Pro-Form Ipari és Kereskedelmi…
Tovább olvasom >Természetes testápolási márkát vásárolt a brit Unilever
Az Unilever felvásárolta az elsősorban utántölthető dezodorjairól ismert brit Wild…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csendes átrendeződés a vállalkozói térképen – áprilisban tovább csökkent a társas cégek száma
2025 áprilisában tovább folytatódott a hazai vállalkozói szektor lassú átrendeződése.…
Tovább olvasom >Milliárdokba kerül az adómentesség – kibírja a költségvetés?
A két- és háromgyermekes édesanyák számára kiterjesztett SZJA-mentesség rövid távon…
Tovább olvasom >A Starbucks az egész európai régióra kiterjedően újratervezi ikonikus fehér elviteles poharát
A Starbucks ikonikus elviteles fehér forróitalos poharának eddigi legizgalmasabb változatát…
Tovább olvasom >