Új marketingstratégia készül a libamáj-eladások ösztönzésére

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 05. 17. 14:04

Ha minden magyar ember évente legalább 30 dekagramm libamájat fogyasztana, már eltűnnének az ágazat jelenlegi anyagi gondjai – vélte Elekes Lajos, az orosházi Merian Foods Kft. ügyvezetője azon a keddi budapesti háttérbeszélgetésen, amelynek témája az volt, hogy miként lehetne növelni a magyar libamáj piacát, eladási lehetőségeit bel- és külföldön.

Erre a kérdésre a jelenlévő szakemberek egyöntetű válasza az volt, hogy a magyar libamáj piacának bővítését főként új marketing eszközökkel – elsősorban a vásárló szempontjainak szem előtt tartásával – lehet elérni. Bár az is kiderült, hogy konkrét pénzügyi háttere még nincs az elképzelések megvalósításának.

A Baromfi Terméktanács adatai szerint – amelyet megerősített a Vidékfejlesztési Minisztérium jelen lévő osztályvezetője is – most Magyarországon évente mintegy 2.000 tonna libamájat állítanak elő. Ennek a mennyiségnek mintegy 70-80 százalékát kiviszik az országból, elsősorban alapanyagként és nem feldolgozott áru formájában.

Elekes Lajos úgy tájékoztatta az eszmecsere résztvevőit, hogy a libából készült termékek – amelynek túlnyomó része máj – exportértékesítéséből mintegy 40 millió euró, azaz 10-11 milliárd forint bevétel származik. A libatenyésztés közvetlenül mintegy 20 ezer embernek ad megélhetést főként az ország déli megyéiben, Békésben, Csongrádban és Bács-Kiskunban.

A szakértők szerint el kell kerülni a 2006-ban történtekhez hasonló anomáliákat, amikor a Négy Mancs „állatvédő” szervezet kampánya nyomán jelentősen csökkent a magyar libatermékek, főként a libamáj értékesítése a nyugat-európai, elsősorban a német nyelvterületű piacokon.

A belföldi fogyasztás élénkítése érdekében szervezik meg június 3-5. között Orosházán immár harmadik alkalommal a Libamájfesztivált. Új marketingstratégia készül a libamáj-eladások ösztönzésére

Lead: Ha minden magyar ember évente legalább 30 dekagramm libamájat fogyasztana, már eltűnnének az ágazat jelenlegi anyagi gondjai – vélte Elekes Lajos, az orosházi Merian Foods Kft. ügyvezetője azon a keddi budapesti háttérbeszélgetésen, amelynek témája az volt, hogy miként lehetne növelni a magyar libamáj piacát, eladási lehetőségeit bel- és külföldön.

Erre a kérdésre a jelenlévő szakemberek egyöntetű válasza az volt, hogy a magyar libamáj piacának bővítését főként új marketing eszközökkel – elsősorban a vásárló szempontjainak szem előtt tartásával – lehet elérni. Bár az is kiderült, hogy konkrét pénzügyi háttere még nincs az elképzelések megvalósításának.

A Baromfi Terméktanács adatai szerint – amelyet megerősített a Vidékfejlesztési Minisztérium jelen lévő osztályvezetője is – most Magyarországon évente mintegy 2.000 tonna libamájat állítanak elő. Ennek a mennyiségnek mintegy 70-80 százalékát kiviszik az országból, elsősorban alapanyagként és nem feldolgozott áru formájában.

Elekes Lajos úgy tájékoztatta az eszmecsere résztvevőit, hogy a libából készült termékek – amelynek túlnyomó része máj – exportértékesítéséből mintegy 40 millió euró, azaz 10-11 milliárd forint bevétel származik. A libatenyésztés közvetlenül mintegy 20 ezer embernek ad megélhetést főként az ország déli megyéiben, Békésben, Csongrádban és Bács-Kiskunban.

A szakértők szerint el kell kerülni a 2006-ban történtekhez hasonló anomáliákat, amikor a Négy Mancs „állatvédő” szervezet kampánya nyomán jelentősen csökkent a magyar libatermékek, főként a libamáj értékesítése a nyugat-európai, elsősorban a német nyelvterületű piacokon.

A belföldi fogyasztás élénkítése érdekében szervezik meg június 3-5. között Orosházán immár harmadik alkalommal a Libamájfesztivált.

Kapcsolódó cikkeink