Új korszakot nyit a Privát és CBA integráció
A Privát üzletlánc számára a törzsvásárlói rendszer bevezetése meghatározó mérföldkő volt az elmúlt időszakban. A többéves előkészítő munka után elindított program már most látványos eredményeket hozott: a kártyabirtokosok száma meghaladta a 200 ezret, ami egy korlátozott földrajzi lefedettségű hálózat esetében kiemelkedő eredmény.
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.

Novák Zsolt
kereskedelmi igazgató
Kerekes
– Regionális szereplőként elsősorban a kelet-magyarországi megyékre koncentrálunk, a megyeszékhelyeken azonban kevésbé vagyunk jelen. Így a potenciális vásárlóink száma kevesebb mint egymillió fő – ismerteti Novák Zsolt, a Privát üzletlánc kereskedelmi igazgatója.
A tavalyi év egyik fontos tanulsága az volt, hogy a vásárlók az áremelkedések hatására tudatosabban költöttek, és visszafogták kiadásaikat. Ez a forgalmi adatokban is megmutatkozott: az árbevétel csak kis mértékben nőtt. Azok az üzletek, amelyek csatlakoztak a Privát Kártya programhoz, átlag felett teljesítettek. Ezzel szemben azok, amelyek informatikai okok miatt nem tudtak bekapcsolódni, gyenge eredményeket produkáltak.
A három bolttípus – Privát Max, Privát és Cél-boltok – teljesítménye jelentősen eltért egymástól. A Privát Max egységek 10%-os forgalomnövekedést értek el, a Privát-üzletek forgalma lényegében nem változott, míg a Cél-boltoknál több mint 10%-os visszaesés történt.
– 2024-ben még nem kellett bezárnunk egyetlen értékesítési pontot sem, de az idei évben várhatóan tömeges bezárásokra kényszerülünk a Cél-boltok esetében – jelzi Novák Zsolt.
2025. január 1-jétől a Privát-hálózat CBA-tagként működik tovább, ami a két márka integrációját jelenti.
– Célunk, hogy országosan egységes rendszerben folytassuk a működést. Ennek részeként elindítottuk az informatikai fejlesztéseket is. Bízunk abban, hogy a kisboltos támogatások révén minden üzlet fel tud zárkózni a digitális elvárásokhoz, és így valamennyi bekapcsolódhat a törzsvásárlói programba – emeli ki a kereskedelmi igazgató.
Kapcsolódó cikkeink
Sweet Palermo® – a tökéletes paprika nyomában
A Sweet Palermo® paprikák története nem csupán egy sikeres fajtanemesítésé,…
Tovább olvasom >Promóciós fordulat – a márkák visszatérnek, de csak akciósan?
Az elmúlt másfél évben a vásárlói döntések alapjaiban változtak meg…
Tovább olvasom >Cukrász Szakmai Nap 2025
A Magyar Cukrász Ipartestület május 5-én tartotta meg hagyományos tavaszi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Promóciós fordulat – a márkák visszatérnek, de csak akciósan?
Az elmúlt másfél évben a vásárlói döntések alapjaiban változtak meg…
Tovább olvasom >Meginduló piac, változó fogyasztói térképen
A fogyasztói optimizmus erősödik, a volumenek lassan visszatérnek – de…
Tovább olvasom >Már nem zuhanunk, de még nem repülünk
Bár a gazdasági visszaesést követően 2024-ben elindult némi élénkülés, a…
Tovább olvasom >