Új korszakot nyit a Privát és CBA integráció

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 06. 05. 12:15

A Privát üzletlánc számára a törzsvásárlói rendszer bevezetése meghatározó mérföldkő volt az elmúlt időszakban. A többéves előkészítő munka után elindított program már most látványos eredményeket hozott: a kártyabirtokosok száma meghaladta a 200 ezret, ami egy korlátozott földrajzi lefedettségű hálózat esetében kiemelkedő eredmény.

A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.

Novák Zsolt
kereskedelmi igazgató
Kerekes

– Regionális szereplőként elsősorban a kelet-magyarországi megyékre koncentrálunk, a megyeszékhelyeken azonban kevésbé vagyunk jelen. Így a potenciális vásárlóink száma kevesebb mint egymillió fő – ismerteti Novák Zsolt, a Privát üzletlánc kereskedelmi igazgatója.

A tavalyi év egyik fontos tanulsága az volt, hogy a vásárlók az áremelkedések hatására tudatosabban költöttek, és visszafogták kiadásaikat. Ez a forgalmi adatokban is megmutatkozott: az árbevétel csak kis mértékben nőtt. Azok az üzletek, amelyek csatlakoztak a Privát Kártya programhoz, átlag felett teljesítettek. Ezzel szemben azok, amelyek informatikai okok miatt nem tudtak bekapcsolódni, gyenge eredményeket produkáltak.

A három bolttípus – Privát Max, Privát és Cél-boltok – teljesítménye jelentősen eltért egymástól. A Privát Max egységek 10%-os forgalomnövekedést értek el, a Privát-üzletek forgalma lényegében nem változott, míg a Cél-boltoknál több mint 10%-os visszaesés történt.

– 2024-ben még nem kellett bezárnunk egyetlen értékesítési pontot sem, de az idei évben várhatóan tömeges bezárásokra kényszerülünk a Cél-boltok esetében – jelzi Novák Zsolt.

2025. január 1-jétől a Privát-hálózat CBA-tagként működik tovább, ami a két márka integrációját jelenti.

– Célunk, hogy országosan egységes rendszerben folytassuk a működést. Ennek részeként elindítottuk az informatikai fejlesztéseket is. Bízunk abban, hogy a kisboltos támogatások révén minden üzlet fel tud zárkózni a digitális elvárásokhoz, és így valamennyi bekapcsolódhat a törzsvásárlói programba – emeli ki a kereskedelmi igazgató. 

Kapcsolódó cikkeink