Új korszakot nyit a Privát és CBA integráció
A Privát üzletlánc számára a törzsvásárlói rendszer bevezetése meghatározó mérföldkő volt az elmúlt időszakban. A többéves előkészítő munka után elindított program már most látványos eredményeket hozott: a kártyabirtokosok száma meghaladta a 200 ezret, ami egy korlátozott földrajzi lefedettségű hálózat esetében kiemelkedő eredmény.
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.

Novák Zsolt
kereskedelmi igazgató
Kerekes
– Regionális szereplőként elsősorban a kelet-magyarországi megyékre koncentrálunk, a megyeszékhelyeken azonban kevésbé vagyunk jelen. Így a potenciális vásárlóink száma kevesebb mint egymillió fő – ismerteti Novák Zsolt, a Privát üzletlánc kereskedelmi igazgatója.
A tavalyi év egyik fontos tanulsága az volt, hogy a vásárlók az áremelkedések hatására tudatosabban költöttek, és visszafogták kiadásaikat. Ez a forgalmi adatokban is megmutatkozott: az árbevétel csak kis mértékben nőtt. Azok az üzletek, amelyek csatlakoztak a Privát Kártya programhoz, átlag felett teljesítettek. Ezzel szemben azok, amelyek informatikai okok miatt nem tudtak bekapcsolódni, gyenge eredményeket produkáltak.
A három bolttípus – Privát Max, Privát és Cél-boltok – teljesítménye jelentősen eltért egymástól. A Privát Max egységek 10%-os forgalomnövekedést értek el, a Privát-üzletek forgalma lényegében nem változott, míg a Cél-boltoknál több mint 10%-os visszaesés történt.
– 2024-ben még nem kellett bezárnunk egyetlen értékesítési pontot sem, de az idei évben várhatóan tömeges bezárásokra kényszerülünk a Cél-boltok esetében – jelzi Novák Zsolt.
2025. január 1-jétől a Privát-hálózat CBA-tagként működik tovább, ami a két márka integrációját jelenti.
– Célunk, hogy országosan egységes rendszerben folytassuk a működést. Ennek részeként elindítottuk az informatikai fejlesztéseket is. Bízunk abban, hogy a kisboltos támogatások révén minden üzlet fel tud zárkózni a digitális elvárásokhoz, és így valamennyi bekapcsolódhat a törzsvásárlói programba – emeli ki a kereskedelmi igazgató.
Kapcsolódó cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Promóció 2025: egyszerűség, adat, élmény
A Promóciók napjának nyitóelőadását Barna Tamás, a Republic Group tulajdonos-ügyvezetője…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Krisán László: A stabilizáció az első lépés, de a versenyképességhez új válaszokra van szükség
A vállalkozások számára 2024 a stabilizáció időszaka volt – de…
Tovább olvasom >Neubauer Katalin: „Az erős állami beavatkozás hosszú távon biztosan nem célravezető”
A hazai kereskedelmi vállalkozások számára 2024-ben nem csak az infláció…
Tovább olvasom >Új pályán a kiskereskedelem
A kiskereskedelem nem csupán a gazdasági növekedés motorja, hanem a…
Tovább olvasom >