Új jogi szabályozás jön az Egyesült Államokban a biotermékekre vonatkozóan
Az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériuma National Organic Program-ja (NOP) januárban kiadott Strengthening Organic Enforcement (SOE) című jogszabálya megszünteti az 57,5 milliárd dolláros bioélelmiszeriparra vonatkozó jelenlegi szabályozás hiányosságait, és következetes tanúsítási gyakorlatot alakít ki a csalások megelőzése, valamint a biotermékek átláthatóságának és nyomon követhetőségének javítása érdekében.
A szabályok március 20-án lépnek hatályba és az átállásra egy év áll rendelkezésre.
A szabályokra azért volt szükség, mert a fogyasztók elkezdték megkérdőjelezni a biotermékekkel kapcsolatos állítások valóságtartalmát, mivel egyre többen kerültek a címlapokra azzal, hogy nem biotermékeket adtak el USDA-tanúsítvány alatt. Jó példa a nagyjából a SOE megjelenésével egy időben előfordult eset, melyben egy 46 millió dollár értékű csalás miatt helyeztek vád alá egy minnesotai gazdálkodót, aki hagyományos növényeket termesztett kémiai műtrágyákat és növényvédő szereket használva, és a vásárlóknak hamis NOP-tanúsítványt mutatott be.
A SOE célja, hogy a jövőben megelőzze az effajta csalásokat amellett, hogy bezár olyan kiskapukat is, amelyek lehetővé tették a NOP-előírásoknak nem megfelelő összetevők beszivárgását az ellátási láncba. A jogszabály egyik legfontosabb módosítása, hogy a jövőben megköveteli a bio-ellátási lánc kritikus pontjain lévő vállalkozások, köztük a brókerek és kereskedők tanúsítását is.
A SOE előírja továbbá a biotermék-tanúsítványok kiállítását minden importált biotermékre vonatkozóan is, és szigorúbb nyilvántartási, nyomonkövetési és csalásmegelőzési eljárásokra törekszik a jövőben.
Kapcsolódó cikkeink
USA: sok fogyasztó nincs tisztában az „organikus” minősítés jelentésével
Az élelmiszerek csomagolásán megjelenő számos jelölés csökkentheti az USDA által…
Tovább olvasom >Kína feloldotta az argentin baromfihús behozatali tilalmát
Kína feloldotta az Argentínából származó baromfihús behozatali tilalmát, amelyet 2023…
Tovább olvasom >Közel 2 milliárd dollárért veszi meg a PepsiCo a Poppi márkát
Nem sokkal azután, hogy a Coca-Cola bevezette első prebiotikus üdítőmárkáját…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fókuszban a fenntartható élelmezési rendszerek támogatása: megjelent a Nestlé közös értékteremtési összefoglalója
A Nestlé elhivatottan dolgozik azon, hogy világszerte fenntartható, kiegyensúlyozott és…
Tovább olvasom >Az Európai Bizottság az uniós borágazat versenyképességének erősítésére tett javaslatot
Az Európai Bizottság intézkedéseket javasol az európai borágazat versenyképességének, ellenálló…
Tovább olvasom >Jägermeister Orange: jéghideg újdonság a szicíliai narancs aromájával
1400 órányi szicíliai napfény, 56 gyógynövény és három narancs aromája…
Tovább olvasom >