Új jogi szabályozás jön az Egyesült Államokban a biotermékekre vonatkozóan
Az Egyesült Államok Mezőgazdasági Minisztériuma National Organic Program-ja (NOP) januárban kiadott Strengthening Organic Enforcement (SOE) című jogszabálya megszünteti az 57,5 milliárd dolláros bioélelmiszeriparra vonatkozó jelenlegi szabályozás hiányosságait, és következetes tanúsítási gyakorlatot alakít ki a csalások megelőzése, valamint a biotermékek átláthatóságának és nyomon követhetőségének javítása érdekében.
A szabályok március 20-án lépnek hatályba és az átállásra egy év áll rendelkezésre.
A szabályokra azért volt szükség, mert a fogyasztók elkezdték megkérdőjelezni a biotermékekkel kapcsolatos állítások valóságtartalmát, mivel egyre többen kerültek a címlapokra azzal, hogy nem biotermékeket adtak el USDA-tanúsítvány alatt. Jó példa a nagyjából a SOE megjelenésével egy időben előfordult eset, melyben egy 46 millió dollár értékű csalás miatt helyeztek vád alá egy minnesotai gazdálkodót, aki hagyományos növényeket termesztett kémiai műtrágyákat és növényvédő szereket használva, és a vásárlóknak hamis NOP-tanúsítványt mutatott be.
A SOE célja, hogy a jövőben megelőzze az effajta csalásokat amellett, hogy bezár olyan kiskapukat is, amelyek lehetővé tették a NOP-előírásoknak nem megfelelő összetevők beszivárgását az ellátási láncba. A jogszabály egyik legfontosabb módosítása, hogy a jövőben megköveteli a bio-ellátási lánc kritikus pontjain lévő vállalkozások, köztük a brókerek és kereskedők tanúsítását is.
A SOE előírja továbbá a biotermék-tanúsítványok kiállítását minden importált biotermékre vonatkozóan is, és szigorúbb nyilvántartási, nyomonkövetési és csalásmegelőzési eljárásokra törekszik a jövőben.
Kapcsolódó cikkeink
Mézes-gyümölcsös snackkel lép az amerikai piacra David Beckham
David Beckham, az egykori világhírű labdarúgó saját élelmiszermárkát vezet be…
Tovább olvasom >Újabb amerikai Frito-Lay üzemben állította le a gyártást a PepsiCo
Öt évtized után leállította a gyártást dél-kaliforniai üzemében a PepsiCo:…
Tovább olvasom >Átalakítaná portfólióját a Kraft Heinz
A Kraft Heinz bejelentette, hogy termékportfóliójának átszervezése érdekében stratégiai átalakítást…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >