Új fejezet a prémium élelmiszerek piacán: a Chef Market megvásárolta a Culinaris nagy- és kiskereskedelmi üzletágát
Jelentős átalakulás zajlik a prémium élelmiszerek hazai piacán: a Chef Market Zrt. – az egyik vezető magyar HoReCa nagykereskedő – megvásárolta a Culinaris Wholesale Kft. nagykereskedelmi üzletágát, valamint a Culinaris három budapesti kiskereskedelmi üzletét. A felvásárlás nyomán a Culinaris nagy- és kiskereskedelmi tevékenysége is teljes egészében a Chef Market tulajdonába kerül – írja a Portfolio.
Növekvő piaci súly, bővülő kínálat
A Chef Market Zrt. 2024-ben közel 20 milliárd forintos nettó árbevétellel zárta az évet, és a mostani akvizícióval tovább erősíti pozícióját a hazai prémium élelmiszerek piacán. A Culinaris 22 éve meghatározó szereplője a szegmensnek, üzleteiben hat kontinens delikátesz termékei érhetők el, míg a nagykereskedelmi üzletága számos étterem és vendéglátóhely számára biztosít speciális alapanyagokat.
A három érintett kiskereskedelmi egység:
-
a pesti Balassi Bálint utcai Culinaris bolt,
-
a budai Hegyvidék Bevásárlóközpontban működő üzlet,
-
valamint a szintén budai Perc utcai egység.
A Culinaris Wholesale Kft. 2024-ben 2,6 milliárd forintos árbevételt ért el, míg a három kiskereskedelmi bolt forgalma 2,3 milliárd forintot tett ki. A két egység közötti 1,2 milliárd forintos belső szállítást is figyelembe véve a Culinaris konszolidált árbevétele tavaly elérte a 3,7 milliárd forintot.
Szinergiákra épít a Chef Market
„A felvásárlással egy olyan szinergia jön létre, amely mindkét vállalat erősségeit ötvözi, és új értéket teremt mind az üzleti partnerek, mind a végfelhasználók számára” – hangsúlyozta Andrejszki Richárd, a Chef Market vezérigazgatója. Elmondása szerint a tranzakció lehetővé teszi, hogy a HoReCa szektor szereplői hozzáférjenek a Culinaris prémium termékeihez, ugyanakkor a Chef Market saját termékei is megjelenhetnek a kiskereskedelmi vásárlók előtt a Culinaris bolthálózatán keresztül.
A Chef Market logisztikai rendszere hetente közel kétezer partnert szolgál ki, és a cég eddig is nagy hangsúlyt fektetett a személyes kapcsolattartásra. A zökkenőmentes átállás érdekében az elmúlt hetekben a Chef Market munkatársai közvetlenül keresték meg a Culinaris minden beszállítóját és partnerét.
Folyamatos kapcsolatok, új lehetőségek
A Chef Market célja, hogy a meglévő beszállítói kapcsolatok és a Culinaris értékei hosszú távon is fennmaradjanak, miközben új lehetőségek nyílnak meg mind a vásárlók, mind a partnerek számára. Az integráció révén bővülő választék, stabil háttér és magas szintű szolgáltatás várható a prémium élelmiszerek piacán – immár egy kézben összpontosítva a nagy- és kiskereskedelmi tevékenységet.
Az akvizíció nemcsak piaci koncentrációt jelent, hanem egy olyan közös jövőkép megvalósítását is, amely a minőség, a hozzáférhetőség és a partneri kapcsolatok megerősítésén alapul.
Kapcsolódó cikkeink
A Shell shopok bővülő választékát saját márkás termékek és gourmet finomságok gazdagítják
A Shell hálózat célja, hogy a már jól ismert magas…
Tovább olvasom >Tíz év után új Culinaris üzlet nyílik Budapesten
Közel egy évtized után Culinaris üzlet nyílik a budapesti Hegyvidék…
Tovább olvasom >Wine&Spirit üzletet nyitott a Culinaris az alkoholos italok ínyenc kedvelőinek
Megnyitott a Culinaris új, prémium italokra specializálódott Wine&Spirit kiskereskedelmi egysége…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tartózkodnak a keresztárazástól az üzletek – de a kormány továbbra is figyel
Gerlaki Bence, a Nemzetgazdasági Minisztérium adóügyekért, fogyasztóvédelemért és kereskedelemért felelős…
Tovább olvasom >A Royal Maillel együtt telepít csomagautomatákat üzleteibe a Sainsbury’s
Hosszú távú együttműködésre lépett a Sainsbury’s és a Royal Mail,…
Tovább olvasom >Árréscsökkentés a drogériákban: május 19-től több száz terméknél mérséklődnek az árak
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter hétfő reggeli Facebook-bejegyzésében emlékeztetett: „Mától a…
Tovább olvasom >