Árréscsökkentés a drogériákban: május 19-től több száz terméknél mérséklődnek az árak
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter hétfő reggeli Facebook-bejegyzésében emlékeztetett: „Mától a drogériákban is indul az árréscsökkentés! Mindenki figyelje az árakat!” – utalva arra, hogy az eddig kizárólag az élelmiszerláncokra kiterjedő árréskorlátozást most kiterjesztették a drogériákra is.
Május 19-től új korszak kezdődött a hazai drogériákban: a kormány döntése nyomán immár a DM, a Rossmann és a Müller polcain is érezhetővé válik az árréscsökkentés hatása. Az intézkedés célja, hogy fékezze az alapvető háztartási cikkek árának emelkedését – immár nemcsak az élelmiszerüzletekben, hanem a drogériai szegmensben is.
Közel ezer termék árát szabályozzák
A döntés értelmében 30 termékkategóriában, mintegy ezer különböző cikk esetében maximum 15 százalékos árrést engedélyeznek. Az érintett termékek köre széles: a pelenkáktól kezdve a mosószereken és tisztítószereken át a háztartási papírárukig számos hétköznapi termék szerepel benne. A kormány célja, hogy ezek az árucikkek ismét megfizethetőbbé váljanak a magyar családok számára.
A kormány álláspontja szerint az eddigi tapasztalatok pozitívak: március 17. óta 909 termék ára csökkent, átlagosan 19,7 százalékkal, az élelmiszerek körében pedig 271 tétel ára 30–40 százalékkal mérséklődött. A Kulturális és Innovációs Minisztérium parlamenti államtitkára, Zsigó Róbert szerint ez is bizonyítja, hogy bizonyos termékeken korábban extraprofitot realizáltak a kereskedők.
Nem várható mennyiségi korlátozás
A hatóságok szerint nem indokolt, hogy a kereskedők mennyiségi limitet vezessenek be az árréscsökkentett termékekre, így a vásárlók szabadon juthatnak hozzá a szabályozott árú cikkekhez. A változás azonnal érezhető lehet az árakban, különösen azokon a termékeken, amelyek korábban a legnagyobb kereskedelmi árréssel kerültek a polcokra.
Kapcsolódó cikkeink
Stratégiai jelentőségű üzletnyitások a Müllernél
„2024-ben a Müller két stratégiai fontosságú üzletet nyitott meg. Régi vágyunk…
Tovább olvasom >Két új felsővezető a Rossmann-nál
A Rossmann Magyarország felsővezetői csapatának bővítésével új lendületet kap a…
Tovább olvasom >OKSZ az inflációról: Ezt nem mi csináljuk!
Áprilishoz képest májusban az árrésstop ellenére 0,6 százalékkal emelkedtek az…
Tovább olvasom >További cikkeink
A „zsugorodó termékek” nyomában – Magyarország élen jár a shrinkflation szabályozásban
A DLA Piper legfrissebb jelentése, az International Shrinkflation Guide, átfogó…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Beruházunk, mégsem haladunk
A GKI az elmúlt időszakban átfogó elemzéssorozatot készített a magyar…
Tovább olvasom >Átalakuló ízlés, növekvő kihívások – ilyen sörös évre készülhetünk 2025-ben
Bár 2024-ben 2,8%-kal bővült a hazai sörpiac, 2025 első hónapjai…
Tovább olvasom >