Új élelmiszer kapott hazánkban is engedélyt, a pili dió
Megjelent a Bizottság (EU) 2023/267 végrehajtási rendelete a Canarium ovatum Engl. szárított diója harmadik országból származó hagyományos élelmiszerként történő forgalomba hozatalának engedélyezéséről és az (EU) 2017/2470 végrehajtási rendelet módosításáról.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/02/pili-nuts-g873437936_1280-300x200.jpg)
(Fotó: Pixabay)
A DOMENICODELUCIA SPA vállalat (a továbbiakban: kérelmező) bejelentést tett a Bizottságnak arról, hogy a Canarium ovatum Engl. dióját harmadik országból származó hagyományos élelmiszerként forgalomba kívánja hozni az uniós piacon. A kérelmező a Canarium ovatum Engl. szárított dióját az általános népesség részére, önmagában történő fogyasztásra szánta.
Biztonságos az új élelmiszer
Tudományos szakvéleményében az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság arra a következtetésre jutott, hogy a Canarium ovatum Engl. diójának összetételével és kért felhasználásának hagyományával kapcsolatban rendelkezésre álló adatok nem vetnek fel biztonságossági aggályokat, így a Bizottság engedélyezi az új élelmiszer forgalomba hozatalát. Azonban az élelmiszerek címkéjén fel kell tüntetni, hogy a Canarium ovatum Engl. szárított diója allergiás reakciókat válthat ki a kesudióra és a dióra ismerten allergiás fogyasztóknál.
Az (EU) 2017/2470 végrehajtási rendelet melléklete e rendelet mellékletének megfelelően módosul. A rendelet az Európai Unió Hivatalos Lapjában való kihirdetését (2023. február 8.) követő huszadik napon lép hatályba.
Kapcsolódó cikkeink
Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >A közös agrárpolitika középpontjába a gazdák érdekeit kell állítani
Az európai közös agrárpolitika (KAP) középpontjába ismét a gazdákat és…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >