Új e-kereskedelmi vasútvonal állt munkába – 1000 vonatot várunk Kínából
Az új kereskedelmi platform segíti majd az országok közötti akadálytalan kereskedelmet, a pénzügyi összeköttetést, javítja az ipari lánc ellátási mechanizmusát, és megvalósítja a digitális logisztikai ipar fejlődését. Mostanáig már két vonat érkezett a vonalon Záhonyon keresztül, a cél az, hogy ez a szám ezerre emelkedjen. Az említett projekt a CELIZ kezdeményezés – Záhony és térségének fejlesztésére életre hívott program – fontos részét képezi.
2021 év elején a Kínai (Ganzhou) Nemzetközi Szárazkikötő, a budapesti székhelyű CECZ Közép-Európai Kft. és a pekingi Sunshine Jietong kereskedelmi szolgáltató vállalat együttműködési megállapodást írt alá, melynek értelmében a három fél közösen üzemelteti a Ganzhou-Budapest e-kereskedelmi vasútvonalat. Az esemény nagy jelentőséggel bír a korábban bejelentett CELIZ projektben is, ugyanis 2021 és 2023 között 1000 vonatot terveznek indítani ezen a vonalon, így a lehető legtöbb Ganzhou-ból induló vonat, Záhonyon keresztül léphet majd be az EU területére.
A projekt célja, hogy magas színvonalú, hatékony és átfogó szolgáltatási platformot hozzanak létre a vonatok üzemeltetéséhez, valamint az útvonal integrálódjon az „Egy Öv, Egy Út” kezdeményezésbe. A Ganzhou Nemzetközi Szárazkikötő együttműködik a vámhatóságokkal annak érdekében, hogy teljes mértékben kiaknázzák az előnyöket a nemzetközi logisztikai csatornák és a határokon átnyúló e-kereskedelem erőteljes fejlesztésére. A járvány időszakában a Kína-Európa tehervonatok stabil működése a külkereskedelem stabilizálásának alappillére lett. Magyarország és Kína kereskedelmi volumene 2020-ban 11,7 milliárd USD volt, ez 14,4%-os növekedés az előző évhez képest, így Kína először lett Magyarország legnagyobb EU-n kívüli kereskedelmi partnere.
A Ganzhou-Budapest vasútvonal által egy olyan új csatorna jön létre, amely kölcsönös előnyöket kínál mindkét fél számára: segíti az akadálytalan kereskedelmet, a pénzügyi összeköttetést és erősíti a különböző területeken lévő hatóságok együttműködését. Javítja az ipari lánc ellátási mechanizmusát, és megvalósítja a digitális logisztikai ipar fejlődését. A digitalizációval az áruszállítási idő több mint 50%-ban, a logisztikai költségek mintegy 33%-ban, a raktározási költségek pedig több mint 10%-ban csökkenhetnek. A Ganzhou-Budapest határokon átnyúló e-kereskedelmi platformon az elkövetkező 3 évben 1000 vonatot és 88,000 TEU áruforgalmat terveznek indítani. 2021. márciusáig, már 2 vonat érkezett Záhonyon keresztül.
Kapcsolódó cikkeink
Prés alatt a gyümölcslépiac
A gyümölcslépiac dinamikusan változó szegmense az FMCG szektornak, ahol a…
Tovább olvasom >Februárban csökkent a fogyasztói árindex Kínában, bő egy éve először
Kínában februárban több mint egy éve először csökkent a fogyasztói…
Tovább olvasom >100%-ban a Nestlé tulajdonába került a kínai Hsu Fu Chi édességmárka
Megszerezte a Nestlé a kínai Hsu Fu Chi édességgyártó fennmaradó…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: az Idősek Tanácsa az áfa-visszatérítéssel érintett termékek körének bővítését kezdeményezte
Az Idősek Tanácsa az áfa-visszatérítéssel érintett termékek körének bővítését kezdeményezte…
Tovább olvasom >Hozzánk is megérkezett a humanoid robot
Az Unitree Robotics hivatalos közép-európai márkaképviseleténél januártól a magyar piacon…
Tovább olvasom >Megoldások az elszálló élelmiszerárakra: ellenzéki javaslatok az ÁFA és a különadók csökkentésére
Az elmúlt hónapokban ismét felerősödött az élelmiszerárak drasztikus növekedéséről szóló…
Tovább olvasom >