Úgy tűnik, ellenállnak a Coca-Cola és a PepsiCo eladásai a WHO aszpartammal kapcsolatos kijelentésének
Az Egészségügyi Világszervezet múlt heti bejelentése, miszerint az aszpartám ” esetleg rákkeltő”, valószínűleg nem befolyásolja jelentősen a cukormentes üdítőitalok szegmensében jelentős részesedéssel rendelkező Coca-Cola és a PepsiCo eladásait, illetve nem készteti az italgyártókat arra, hogy hirtelen lemondjanak az édesítőszerről egy másik cukorhelyettesítő javára.
Brittany Quatrochi, az Edward Jones elemzője, aki a PepsiCo és a Coca-Cola elemzéseivel foglalkozik, azt mondta, hogy a WHO nyilatkozata nem váltott ki túl nagy hatást. A szakember arra is felhívta a figyelmet, hogy a vörös és feldolgozott húsok, valamint az alkohol fogyasztása a WHO szerint erősebb összefüggést mutat a rákos megbetegedésekkel, mint az aszpartam, a fogyasztók mégis is fogyasztják ezeket.
Mivel a vásárlók cukorbevitel visszafogására tett lépései nyomán a hagyományos üdítők eladásai megcsappantak, a diétás italok valódi fénypontjai a Coca-Cola és a PepsiCo számára az egyébként lanyha piacnak. A diétás üdítők a Statista szerint jelenleg a szénsavas üdítőitalok piacának 27%-át adják.
Az aszpartammal szemben annak ellenzői komoly, a cukorhelyettesítés és a rák, valamint más betegségek közötti összefüggésekre célzó kritikákat fogalmaztak meg. A tanulmányok oroszlánrésze és az egészségügyi szabályozók világszerte, beleértve az FDA-t is, ugyanakkor az aszpartam biztonságossága mellett érvelnek az azzal kapcsolatos szigorú vizsgálatokra hivatkozva.
Az FDA a múlt héten megerősítette, hogy támogatja az aszpartam használatát, egyúttal kritizálta a WHO Nemzetközi Rákkutató Intézete által használt, annak a rákos megbetegedésekkel való lehetséges kapcsolatát megállapító tanulmányokat. A WHO egy külön csoportja, az élelmiszer-adalékanyagokkal foglalkozó közös szakértői bizottság (JECFA) pedig nem találta meggyőzőnek az aszpartamfogyasztás és az emberekben előforduló rákos megbetegedések közötti kapcsolatra vonatkozó bizonyítékokat.
Kapcsolódó cikkeink
Közösen igyekszik elérni a délkelet-ázsiai hibrid vásárlókat a Coca-Cola és Grab
A Coca-Cola és a Grab együttműködésük megerősítésével igyekeznek a Délkelet-Ázsiában…
Tovább olvasom >Menteshelyek ez év kedvenc helyei
Idén harmadik alkalommal került meghirdetésre a Menteshelyek kedvenc helyei verseny. Egyre…
Tovább olvasom >Új programot indít a Coca-Cola Indiában a kis- és középvállalkozások támogatására
A Coca-Cola India bejelentette a Super Power Retailer Program nevű…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >