Úgy tűnik, ellenállnak a Coca-Cola és a PepsiCo eladásai a WHO aszpartammal kapcsolatos kijelentésének
Az Egészségügyi Világszervezet múlt heti bejelentése, miszerint az aszpartám ” esetleg rákkeltő”, valószínűleg nem befolyásolja jelentősen a cukormentes üdítőitalok szegmensében jelentős részesedéssel rendelkező Coca-Cola és a PepsiCo eladásait, illetve nem készteti az italgyártókat arra, hogy hirtelen lemondjanak az édesítőszerről egy másik cukorhelyettesítő javára.
Brittany Quatrochi, az Edward Jones elemzője, aki a PepsiCo és a Coca-Cola elemzéseivel foglalkozik, azt mondta, hogy a WHO nyilatkozata nem váltott ki túl nagy hatást. A szakember arra is felhívta a figyelmet, hogy a vörös és feldolgozott húsok, valamint az alkohol fogyasztása a WHO szerint erősebb összefüggést mutat a rákos megbetegedésekkel, mint az aszpartam, a fogyasztók mégis is fogyasztják ezeket.
Mivel a vásárlók cukorbevitel visszafogására tett lépései nyomán a hagyományos üdítők eladásai megcsappantak, a diétás italok valódi fénypontjai a Coca-Cola és a PepsiCo számára az egyébként lanyha piacnak. A diétás üdítők a Statista szerint jelenleg a szénsavas üdítőitalok piacának 27%-át adják.
Az aszpartammal szemben annak ellenzői komoly, a cukorhelyettesítés és a rák, valamint más betegségek közötti összefüggésekre célzó kritikákat fogalmaztak meg. A tanulmányok oroszlánrésze és az egészségügyi szabályozók világszerte, beleértve az FDA-t is, ugyanakkor az aszpartam biztonságossága mellett érvelnek az azzal kapcsolatos szigorú vizsgálatokra hivatkozva.
Az FDA a múlt héten megerősítette, hogy támogatja az aszpartam használatát, egyúttal kritizálta a WHO Nemzetközi Rákkutató Intézete által használt, annak a rákos megbetegedésekkel való lehetséges kapcsolatát megállapító tanulmányokat. A WHO egy külön csoportja, az élelmiszer-adalékanyagokkal foglalkozó közös szakértői bizottság (JECFA) pedig nem találta meggyőzőnek az aszpartamfogyasztás és az emberekben előforduló rákos megbetegedések közötti kapcsolatra vonatkozó bizonyítékokat.
Kapcsolódó cikkeink
A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Trump bejelentette: nádcukorra válthat Amerikában a Coca-Cola – pánik a kukoricaiparban
Donald Trump amerikai elnök közösségi oldalán jelentette be, hogy a…
Tovább olvasom >Szavazz a kedvenc Menteshelyedre, garantált kedvezményekért!
A menteshelyek.hu a paleo, vegán, cukormentes, regenor, tejfehérjementes, laktózmentes, szénhidrát-csökkentett és gluténmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Közeleg a Lidl Balaton-átúszás
A jövő héten, július 26-án rendezik a 43. Lidl Balaton-átúszást,…
Tovább olvasom >Tudatos táplálkozás – az okos döntések számítanak, nem a szigorú szabályok
Továbbra sem érzik a fogyasztók, hogy enyhülne rajtuk a magas…
Tovább olvasom >Falusi romantika Budapest szívében: megnyitott a Puli és Juhász pesti csárda a belvárosban
Harcsapaprikás, túrós csusza és aranygaluska – juhászbölcsességgel tálalva, puli-lelkesedéssel fűszerezve.…
Tovább olvasom >