Úgy tűnik, ellenállnak a Coca-Cola és a PepsiCo eladásai a WHO aszpartammal kapcsolatos kijelentésének
Az Egészségügyi Világszervezet múlt heti bejelentése, miszerint az aszpartám ” esetleg rákkeltő”, valószínűleg nem befolyásolja jelentősen a cukormentes üdítőitalok szegmensében jelentős részesedéssel rendelkező Coca-Cola és a PepsiCo eladásait, illetve nem készteti az italgyártókat arra, hogy hirtelen lemondjanak az édesítőszerről egy másik cukorhelyettesítő javára.
Brittany Quatrochi, az Edward Jones elemzője, aki a PepsiCo és a Coca-Cola elemzéseivel foglalkozik, azt mondta, hogy a WHO nyilatkozata nem váltott ki túl nagy hatást. A szakember arra is felhívta a figyelmet, hogy a vörös és feldolgozott húsok, valamint az alkohol fogyasztása a WHO szerint erősebb összefüggést mutat a rákos megbetegedésekkel, mint az aszpartam, a fogyasztók mégis is fogyasztják ezeket.
Mivel a vásárlók cukorbevitel visszafogására tett lépései nyomán a hagyományos üdítők eladásai megcsappantak, a diétás italok valódi fénypontjai a Coca-Cola és a PepsiCo számára az egyébként lanyha piacnak. A diétás üdítők a Statista szerint jelenleg a szénsavas üdítőitalok piacának 27%-át adják.
Az aszpartammal szemben annak ellenzői komoly, a cukorhelyettesítés és a rák, valamint más betegségek közötti összefüggésekre célzó kritikákat fogalmaztak meg. A tanulmányok oroszlánrésze és az egészségügyi szabályozók világszerte, beleértve az FDA-t is, ugyanakkor az aszpartam biztonságossága mellett érvelnek az azzal kapcsolatos szigorú vizsgálatokra hivatkozva.
Az FDA a múlt héten megerősítette, hogy támogatja az aszpartam használatát, egyúttal kritizálta a WHO Nemzetközi Rákkutató Intézete által használt, annak a rákos megbetegedésekkel való lehetséges kapcsolatát megállapító tanulmányokat. A WHO egy külön csoportja, az élelmiszer-adalékanyagokkal foglalkozó közös szakértői bizottság (JECFA) pedig nem találta meggyőzőnek az aszpartamfogyasztás és az emberekben előforduló rákos megbetegedések közötti kapcsolatra vonatkozó bizonyítékokat.
Kapcsolódó cikkeink
1,7 millió dollárból épít új gyárat a Red Bull Észak-Karolinában
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >MMSZ Green Club – kihelyezett ülés a Danone-nál: Fenntartható működés a gyakorlatban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Az AI segítségével oldaná meg a narancslé-válságot a Coca-Cola
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Formálható jövő – Frankó Csuba Dea a Trade magazin Inno d’Or konferenciáján
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Raktárbővítéssel erősítik európai jelenlétüket a kínai e-kereskedelmi óriások
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Megnyílt a 82. OMÉK, Magyarország legnagyobb agrár- és élelmiszeripari kiállítása
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >