Úgy tűnik, ellenállnak a Coca-Cola és a PepsiCo eladásai a WHO aszpartammal kapcsolatos kijelentésének
Az Egészségügyi Világszervezet múlt heti bejelentése, miszerint az aszpartám ” esetleg rákkeltő”, valószínűleg nem befolyásolja jelentősen a cukormentes üdítőitalok szegmensében jelentős részesedéssel rendelkező Coca-Cola és a PepsiCo eladásait, illetve nem készteti az italgyártókat arra, hogy hirtelen lemondjanak az édesítőszerről egy másik cukorhelyettesítő javára.
Brittany Quatrochi, az Edward Jones elemzője, aki a PepsiCo és a Coca-Cola elemzéseivel foglalkozik, azt mondta, hogy a WHO nyilatkozata nem váltott ki túl nagy hatást. A szakember arra is felhívta a figyelmet, hogy a vörös és feldolgozott húsok, valamint az alkohol fogyasztása a WHO szerint erősebb összefüggést mutat a rákos megbetegedésekkel, mint az aszpartam, a fogyasztók mégis is fogyasztják ezeket.
Mivel a vásárlók cukorbevitel visszafogására tett lépései nyomán a hagyományos üdítők eladásai megcsappantak, a diétás italok valódi fénypontjai a Coca-Cola és a PepsiCo számára az egyébként lanyha piacnak. A diétás üdítők a Statista szerint jelenleg a szénsavas üdítőitalok piacának 27%-át adják.
Az aszpartammal szemben annak ellenzői komoly, a cukorhelyettesítés és a rák, valamint más betegségek közötti összefüggésekre célzó kritikákat fogalmaztak meg. A tanulmányok oroszlánrésze és az egészségügyi szabályozók világszerte, beleértve az FDA-t is, ugyanakkor az aszpartam biztonságossága mellett érvelnek az azzal kapcsolatos szigorú vizsgálatokra hivatkozva.
Az FDA a múlt héten megerősítette, hogy támogatja az aszpartam használatát, egyúttal kritizálta a WHO Nemzetközi Rákkutató Intézete által használt, annak a rákos megbetegedésekkel való lehetséges kapcsolatát megállapító tanulmányokat. A WHO egy külön csoportja, az élelmiszer-adalékanyagokkal foglalkozó közös szakértői bizottság (JECFA) pedig nem találta meggyőzőnek az aszpartamfogyasztás és az emberekben előforduló rákos megbetegedések közötti kapcsolatra vonatkozó bizonyítékokat.
Kapcsolódó cikkeink
Új energiaitalokkal bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks új energiaital-termékcsaláddal erősít az…
Tovább olvasom >Visszatérnek a Coca-Cola ikonikus „neves” palackjai!
Emlékszel még arra, amikor a saját vagy szeretteid nevét szúrhattad…
Tovább olvasom >Néha majd főétkezünk!
A snackelést cikkünk elsősorban a paradigmaváltásra számítók szemszögéből vizsgálja. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >