„Tűzszünetet” köthet a Lindt&Sprüngli és az olasz kézműves csokoládékészítők
Megoldódni látszik a svájci Lindt & Sprüngli és az olasz kézműves csokoládékészítők között régóta húzódó csokoládévita.
Az olaszországi Piemont régió által közvetített lehetséges megállapodás médiabeszámolók szerint megnyitja az utat a torinói „Gianduiotto” ikonikus csokoládé védett státusza előtt, miközben a Lindt & Sprüngli számára lehetővé teszi, hogy folytassa saját változatának forgalmazását.
A Gianduiotto egy szájban olvadó kis édesség, amely grillezett piemonti mogyoró, kakaó és cukor krémes keveréke.
A torinói Gianduiotto
Az 1997 óta az olasz Caffarel gyártó tulajdonosa, a Lindt & Sprüngli megakadályozta, hogy az egy körülbelül 40 csokoládégyártót, valamint olyan vállalatokat tömörítő csoport, mint a Ferrero, a Venchi és a Domori, az édességre az EU-ban oltalom alatt álló földrajzi jelzés (OFJ) létesítéséért folyamodjanak.
A Lindt most jelezte, hogy hamarosan olyan megállapodás születhet a csokoládégyártók csoportjával, amely lehetővé teszi a „Gianduiotto of Turin” OFJ létrehozását.
A jelenleg tárgyalt kompromisszum lehetővé teszi az OFJ létrehozását, de a Lindt leányvállalata nem csatlakozik, hanem továbbra is megtarthatja Gianduia 1865. L’autentico Gianduiotto di Torino márkanevet és a receptúrát.
Az eredeti receptúra
A vita középpontjában a recept állt: az OFJ-t igénylők az eredeti recepthez való visszatérést követelték, amely 30-45% pörkölt piemonti mogyorót, legalább 25% kakaót és cukrot tartalmaz, míg a Lindt Caffarel tejport is ad a termékhez, és kevesebb mogyorót használ.
Az OFJ-státusz megadása várhatóan növeli a csokoládé elismertségét és a már most is mintegy 200 millió eurós forgalmú csokoládé eladásait.
Alberto Cirio, Piemont kormányzója hangsúlyozta, hogy az OFJ elismerés célja az édesipari kiválóság megőrzése, amely Piemont közös öröksége, és nem kereskedelmi márkaként szolgál.
Az olasz mezőgazdasági minisztérium támogatásáról szóló pozitív válasza 30 napon belül, az Európai Bizottság végleges jóváhagyása pedig az év végére várható.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Több mint 2,1 milliárd eurót fektetett be Olaszországban a Lidl öt év alatt
A Lidl Italia az elmúlt öt évben több mint 2,1…
Tovább olvasom >Földimogyorós Nutellával ad lendületet a növekedésnek a Ferrero az amerikai piacon
Az Egyesült Államokban jövő tavasszal dobja piacra a Ferrero első…
Tovább olvasom >Kihívások és lehetőségek között egyensúlyoz a magyar édesipar
A 2024-es év nyertesei az eladott mennyiség alapján sorrendben a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >Változás a Danone magyarországi vezetésében: Csaplovics Péter az új értékesítési igazgató
2025. májusától Csaplovics Péter tölti be a Danone magyarországi értékesítési…
Tovább olvasom >