„Tűzszünetet” köthet a Lindt&Sprüngli és az olasz kézműves csokoládékészítők
Megoldódni látszik a svájci Lindt & Sprüngli és az olasz kézműves csokoládékészítők között régóta húzódó csokoládévita.
Az olaszországi Piemont régió által közvetített lehetséges megállapodás médiabeszámolók szerint megnyitja az utat a torinói „Gianduiotto” ikonikus csokoládé védett státusza előtt, miközben a Lindt & Sprüngli számára lehetővé teszi, hogy folytassa saját változatának forgalmazását.
A Gianduiotto egy szájban olvadó kis édesség, amely grillezett piemonti mogyoró, kakaó és cukor krémes keveréke.
A torinói Gianduiotto
Az 1997 óta az olasz Caffarel gyártó tulajdonosa, a Lindt & Sprüngli megakadályozta, hogy az egy körülbelül 40 csokoládégyártót, valamint olyan vállalatokat tömörítő csoport, mint a Ferrero, a Venchi és a Domori, az édességre az EU-ban oltalom alatt álló földrajzi jelzés (OFJ) létesítéséért folyamodjanak.
A Lindt most jelezte, hogy hamarosan olyan megállapodás születhet a csokoládégyártók csoportjával, amely lehetővé teszi a „Gianduiotto of Turin” OFJ létrehozását.
A jelenleg tárgyalt kompromisszum lehetővé teszi az OFJ létrehozását, de a Lindt leányvállalata nem csatlakozik, hanem továbbra is megtarthatja Gianduia 1865. L’autentico Gianduiotto di Torino márkanevet és a receptúrát.
Az eredeti receptúra
A vita középpontjában a recept állt: az OFJ-t igénylők az eredeti recepthez való visszatérést követelték, amely 30-45% pörkölt piemonti mogyorót, legalább 25% kakaót és cukrot tartalmaz, míg a Lindt Caffarel tejport is ad a termékhez, és kevesebb mogyorót használ.
Az OFJ-státusz megadása várhatóan növeli a csokoládé elismertségét és a már most is mintegy 200 millió eurós forgalmú csokoládé eladásait.
Alberto Cirio, Piemont kormányzója hangsúlyozta, hogy az OFJ elismerés célja az édesipari kiválóság megőrzése, amely Piemont közös öröksége, és nem kereskedelmi márkaként szolgál.
Az olasz mezőgazdasági minisztérium támogatásáról szóló pozitív válasza 30 napon belül, az Európai Bizottság végleges jóváhagyása pedig az év végére várható.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Az expanziónak és a meglévő üzleteknek köszönhetően 20%-kal nőttek az Action eladásai
Tovább nő az Action holland non-food diszkont forgalma: 2024 első…
Tovább olvasom >Olaszországban május után júniusban is 0,8 százalék volt az éves infláció
Olaszországban az előzetes becsléssel összhangban 0,8 százalékkal nőttek a fogyasztói…
Tovább olvasom >Helyi befektető vásárolta fel az olasz Trinità húsipari vállalatot
A felvásárló Fondo Italiano d’Investimento célja a Trinità pozíciójának megszilárdítása…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >