„Tűzszünetet” köthet a Lindt&Sprüngli és az olasz kézműves csokoládékészítők
Megoldódni látszik a svájci Lindt & Sprüngli és az olasz kézműves csokoládékészítők között régóta húzódó csokoládévita.
Az olaszországi Piemont régió által közvetített lehetséges megállapodás médiabeszámolók szerint megnyitja az utat a torinói „Gianduiotto” ikonikus csokoládé védett státusza előtt, miközben a Lindt & Sprüngli számára lehetővé teszi, hogy folytassa saját változatának forgalmazását.
A Gianduiotto egy szájban olvadó kis édesség, amely grillezett piemonti mogyoró, kakaó és cukor krémes keveréke.
A torinói Gianduiotto
Az 1997 óta az olasz Caffarel gyártó tulajdonosa, a Lindt & Sprüngli megakadályozta, hogy az egy körülbelül 40 csokoládégyártót, valamint olyan vállalatokat tömörítő csoport, mint a Ferrero, a Venchi és a Domori, az édességre az EU-ban oltalom alatt álló földrajzi jelzés (OFJ) létesítéséért folyamodjanak.
A Lindt most jelezte, hogy hamarosan olyan megállapodás születhet a csokoládégyártók csoportjával, amely lehetővé teszi a „Gianduiotto of Turin” OFJ létrehozását.
A jelenleg tárgyalt kompromisszum lehetővé teszi az OFJ létrehozását, de a Lindt leányvállalata nem csatlakozik, hanem továbbra is megtarthatja Gianduia 1865. L’autentico Gianduiotto di Torino márkanevet és a receptúrát.
Az eredeti receptúra
A vita középpontjában a recept állt: az OFJ-t igénylők az eredeti recepthez való visszatérést követelték, amely 30-45% pörkölt piemonti mogyorót, legalább 25% kakaót és cukrot tartalmaz, míg a Lindt Caffarel tejport is ad a termékhez, és kevesebb mogyorót használ.
Az OFJ-státusz megadása várhatóan növeli a csokoládé elismertségét és a már most is mintegy 200 millió eurós forgalmú csokoládé eladásait.
Alberto Cirio, Piemont kormányzója hangsúlyozta, hogy az OFJ elismerés célja az édesipari kiválóság megőrzése, amely Piemont közös öröksége, és nem kereskedelmi márkaként szolgál.
Az olasz mezőgazdasági minisztérium támogatásáról szóló pozitív válasza 30 napon belül, az Európai Bizottság végleges jóváhagyása pedig az év végére várható.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Megnyitotta 3000. európai üzletét az Action Olaszországban
Mérföldkőhöz érkezett az európai non-food diszkontlánc, az Action: megnyitotta 3000.…
Tovább olvasom >A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az „Év…
Tovább olvasom >Új szabály a népszerű fürdőhelyen, ami sokakat meglep
Gallipoli polgármestere betiltotta, hogy a dél-olaszországi városban tartózkodó turisták fürdőruhában…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rugalmas nyitvatartással és bővülő kínálattal készül a nyári szezonra a PENNY
A PENNY Magyarország a nyári hónapokban is a vásárlói igényekre…
Tovább olvasom >A káosztól a lojalitásig: újragondolt ügyfélszolgálat a mesterséges intelligencia korában
Az ügyfélszolgálat még sosem jelentett akkora kihívást, mint manapság. A…
Tovább olvasom >Májusban tovább nőtt Kína ipari termelése és kiskereskedelmi forgalma
Májusban tovább nőtt az ipari termelés Kínában, de hat hónapja…
Tovább olvasom >