Tutti: Húsvétkor fogy az éves kakaómennyiség 15%-a
A főként kényelmi élelmiszertermékeket gyártó és forgalmazó Tutti Élelmiszeripari Kft. éves kakaóforgalmának 15%-át húsvét előtt értékesíti. Ez az év második legintenzívebb időszaka, a 30-35%-os karácsonyi forgalom után. A kakaópor értékesítés a cég árbevételének ötödét adja, köszönhetően a több mint 20 éve minden háztartásban megtalálható TUTTI Holland Kakaópor családnak. Ezen „zászlóshajó” éves forgalma 2013-ról 2014-re közel 10%-kal nőtt, és jelenleg webes értékesítésük 45%-át adja.
A Tutti Kft. 2014-ben 4,72 milliárd forint árbevételt ért el, ami 3,5%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az export árbevétel 633 millió forint volt, ami 37,6%-kal több mint a bázisévben. A társaság 2014-es adózás előtti eredménye várhatóan 10,7%-kal lesz magasabb, mint 2013-ban.
A hazai élelmiszeripar egyik meghatározó vállalata, az elsősorban poralapú termékeket gyártó és forgalmazó Tutti Kft. adatai szerint ugyan a húsvét előtti kakaóforgalom az elmúlt évekhez képest némiképp csökkent, még mindig az éves kakaóértékesítésük 15%-át adja. Ez a második legerősebb időszak, az általában 30-35%-os megoszlású karácsony után. A kakaópor értékesítés a cég árbevételének ötödét adja, köszönhetően a több mint 20 éve minden háztartásban megtalálható TUTTI Holland Kakaópor családnak – ezen termékcsoport forgalma 2013-ról 2014-re 9,6%-kal nőtt. A bérgyártásban és -fejlesztésben is kiemelkedő cég számára továbbra is stratégiailag fontos a privat label (sajátmárkás) kakaóporok gyártása és értékesítése (amelyek szinte minden nagy áruházláncban megtalálhatók), a TUTTI márkanevű kakaótermékek esetében is növekedést várnak a következő években.
„Nem vagyok híve a túlzott cukor vagy magas cukortartalmú ételek fogyasztásának, de meggyőződésem, hogy az édesség jól integrálható az egészséges életmódba. Vegyük például az instant kakaót: ha valódi és kiváló minőségű kakaóból, ízesítő anyagokból, hozzáadott vitaminok és ásványi anyagok keverékéből készül, akkor egy bögre kakaóitalban legfeljebb fél evőkanál cukor lehet. Az összes többi komponensre pedig bátran mondom azt, hogy egészséges. Persze az alapanyagok között óriási különbségek vannak. De nyugodt vagyok, mert az ilyen típusú termékeinkbe a legjobb holland technológiával készült kakaóporok kerülnek” – mondta Prohászka Ottó, a Tutti Kft. tulajdonos-ügyvezetője. A trendeket illetően a cégvezető tapasztalatai azt mutatják, hogy bár folyamatosan új versenyzők jelennek meg az alacsonyabb árkategóriákban, de a minőség iránt elkötelezett fogyasztók az ár-érték arány miatt mégis és egyre többen az ő termékeiket választják.
Az elsősorban kényelmi termékeket (holland kakaóporokat, instant italporokat, kávéspecialitásokat, kávékrémporokat, italautomata töltőanyagokat, cukrászati alapanyagokat, vitamintablettákat és táplálék-kiegészítőket) előállító Tutti Élelmiszeripari Kft. 2014-ben 4,72 milliárd forint árbevételt ért el, ami 3,5%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Export árbevétele 633 millió forint volt, amely a teljes árbevétel 13,4%-át adta, és 37,6%-kal volt magasabb a bázis adatnál. A Tutti Kft. 2014-es adózás előtti eredménye várhatóan 10,7%-kal lesz magasabb, mint 2013-ban. „Idén webáruházunk forgalmának növekedésére számítunk, extrémnek tűnő duplázással, hiszen a kutatások szerint az online értékesítés erősödéséhez a vasárnapi boltbezárások is hozzájárulnak majd. A TUTTI Holland Kakaópor családunk egyébiránt a webshopos értékesítés 45%-át teszi ki.” – tette hozzá a cégvezető.
Kapcsolódó cikkeink
Részvényenként 1500 forintos osztalékot fizethet a Zwack
A március végén zárult üzleti évre összesen több mint 3…
Tovább olvasom >A Budapest Airport a forgalom növekedése ellenére veszteséggel zárta 2021-et
Annak ellenére, hogy Budapest Airport tavalyi utasforgalma 20 százalékkal, a…
Tovább olvasom >A brit kormány elhalasztja a magas só,- zsír és cukortartalmú élelmiszerekre tervezett szigorító intézkedéseket
A brit kormány bejelentette, hogy egy évvel elhalasztja a közismert…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az FMCG áruházláncok közül elsőként kapott akadálymentességi tanúsítványt az Auchan
Az Auchan Magyarország cégkultúrájában a társadalmi felelősségvállalás, a szolidaritás és…
Tovább olvasom >Részvényenként 1500 forintos osztalékot fizethet a Zwack
A március végén zárult üzleti évre összesen több mint 3…
Tovább olvasom >Magyar startup fejlesztését integrálják az SAP bérszámfejtési szoftvereibe
A Salarify mögött álló magyarországi Swipe Technologies Kft. bejelentette együttműködését…
Tovább olvasom >