Tutti: Húsvétkor fogy az éves kakaómennyiség 15%-a
A főként kényelmi élelmiszertermékeket gyártó és forgalmazó Tutti Élelmiszeripari Kft. éves kakaóforgalmának 15%-át húsvét előtt értékesíti. Ez az év második legintenzívebb időszaka, a 30-35%-os karácsonyi forgalom után. A kakaópor értékesítés a cég árbevételének ötödét adja, köszönhetően a több mint 20 éve minden háztartásban megtalálható TUTTI Holland Kakaópor családnak. Ezen „zászlóshajó” éves forgalma 2013-ról 2014-re közel 10%-kal nőtt, és jelenleg webes értékesítésük 45%-át adja.
A Tutti Kft. 2014-ben 4,72 milliárd forint árbevételt ért el, ami 3,5%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az export árbevétel 633 millió forint volt, ami 37,6%-kal több mint a bázisévben. A társaság 2014-es adózás előtti eredménye várhatóan 10,7%-kal lesz magasabb, mint 2013-ban.
A hazai élelmiszeripar egyik meghatározó vállalata, az elsősorban poralapú termékeket gyártó és forgalmazó Tutti Kft. adatai szerint ugyan a húsvét előtti kakaóforgalom az elmúlt évekhez képest némiképp csökkent, még mindig az éves kakaóértékesítésük 15%-át adja. Ez a második legerősebb időszak, az általában 30-35%-os megoszlású karácsony után. A kakaópor értékesítés a cég árbevételének ötödét adja, köszönhetően a több mint 20 éve minden háztartásban megtalálható TUTTI Holland Kakaópor családnak – ezen termékcsoport forgalma 2013-ról 2014-re 9,6%-kal nőtt. A bérgyártásban és -fejlesztésben is kiemelkedő cég számára továbbra is stratégiailag fontos a privat label (sajátmárkás) kakaóporok gyártása és értékesítése (amelyek szinte minden nagy áruházláncban megtalálhatók), a TUTTI márkanevű kakaótermékek esetében is növekedést várnak a következő években.
„Nem vagyok híve a túlzott cukor vagy magas cukortartalmú ételek fogyasztásának, de meggyőződésem, hogy az édesség jól integrálható az egészséges életmódba. Vegyük például az instant kakaót: ha valódi és kiváló minőségű kakaóból, ízesítő anyagokból, hozzáadott vitaminok és ásványi anyagok keverékéből készül, akkor egy bögre kakaóitalban legfeljebb fél evőkanál cukor lehet. Az összes többi komponensre pedig bátran mondom azt, hogy egészséges. Persze az alapanyagok között óriási különbségek vannak. De nyugodt vagyok, mert az ilyen típusú termékeinkbe a legjobb holland technológiával készült kakaóporok kerülnek” – mondta Prohászka Ottó, a Tutti Kft. tulajdonos-ügyvezetője. A trendeket illetően a cégvezető tapasztalatai azt mutatják, hogy bár folyamatosan új versenyzők jelennek meg az alacsonyabb árkategóriákban, de a minőség iránt elkötelezett fogyasztók az ár-érték arány miatt mégis és egyre többen az ő termékeiket választják.
Az elsősorban kényelmi termékeket (holland kakaóporokat, instant italporokat, kávéspecialitásokat, kávékrémporokat, italautomata töltőanyagokat, cukrászati alapanyagokat, vitamintablettákat és táplálék-kiegészítőket) előállító Tutti Élelmiszeripari Kft. 2014-ben 4,72 milliárd forint árbevételt ért el, ami 3,5%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Export árbevétele 633 millió forint volt, amely a teljes árbevétel 13,4%-át adta, és 37,6%-kal volt magasabb a bázis adatnál. A Tutti Kft. 2014-es adózás előtti eredménye várhatóan 10,7%-kal lesz magasabb, mint 2013-ban. „Idén webáruházunk forgalmának növekedésére számítunk, extrémnek tűnő duplázással, hiszen a kutatások szerint az online értékesítés erősödéséhez a vasárnapi boltbezárások is hozzájárulnak majd. A TUTTI Holland Kakaópor családunk egyébiránt a webshopos értékesítés 45%-át teszi ki.” – tette hozzá a cégvezető.
Kapcsolódó cikkeink
48 milliárd forint vissza nem térítendő eszközbeszerzési támogatásra pályázhatnak a kkv-k
Negyvennyolcmilliárd forint vissza nem térítendő, eszközbeszerzési és technológiafejlesztési támogatásra pályázhatnak…
Tovább olvasom >Bajnokok építik a jövőt
„Az élelmiszeripar nemzeti bajnokai jelentik a jövő zálogát. Az általuk…
Tovább olvasom >Lengyel kormányfőhelyettes: az EU-Mercosur együttműködési szerződés veszélyezteti a lengyel mezőgazdaságot
Az Európai Unió és a dél-amerikai Mercosur szabadkereskedelmi övezet tagállamai…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >Rekordszámú feladatot oldottak meg az iskolások: az Etesd az Eszed oktatóprogram népszerűsége töretlen
Véget ért a Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >