Turizmus Konjunktúra Index januári számai
A Turizmus Konjunktúra Index 2023. januárjában -18 ponton állt (-100 és +100 közötti skálán értelmezve), ami azt jelenti, hogy az ágazat szereplői továbbra is romlónak érzékelik helyzetüket. Decemberhez képest azonban a mutató értéke négy ponttal nőtt.
A kormányzati támogatócsomag fokozatos életbe lépése, a kedvező évvégi forgalmi számok, a mérséklődő világpiaci energiaárak, az enyhébb téli időjárás és az európai recessziós veszély csökkenésének hatására az index értéke pozitív irányba mozdult a szálláshely-szolgáltatásban és a vendéglátásban, míg az egyéb turisztikai szektorban csak enyhén csökkent.
A foglalkoztatott létszám alakulása tekintetében a következő három hónapra vonatkozóan a teljes szektorra 0 pontot mért a kutatás, mely azt jelenti, hogy a cégek nem változtatnak munkaerőállományukon. A vendéglátás területén azonban az előző hónapokkal ellentétben a negyedév során már létszámbővülés várható (+7 pont). A turisztikai cégek 82 százaléka az áraik, 91 százaléka a működési költségeik emelkedéséről számolt be az elmúlt három hónapra vonatkozóan.
Az árszint-változás átlagosan 20 százalékot, míg a működési költségek növekedése 46 százalékot tett ki, vagyis a cégek nem tudták az összes költségnövekedést a fogyasztókra hárítani. Januárban a turisztikai cégek 55 százaléka jelezte, hogy a következő három hónapban várhatóan emelni fogja szolgáltatásainak árát (decemberben ez az arány ugyanekkora volt), 46 százaléka a közelmúltban is emelt árat és a közeljövőben is emelni fog (ez az arány decemberben 47 százalék volt).
Kapcsolódó cikkeink
VIMOSZ: stagnáltak a turisztikai cégek várakozásai februárban
Stagnáltak a turisztikai cégek várakozásai februárban az egy évvel korábbihoz…
Tovább olvasom >VIMOSZ: januárban jelentősen javultak a turisztikai cégek várakozásai
Januárban jelentősen javultak a turisztikai cégek várakozásai az egy évvel…
Tovább olvasom >VIMOSZ: a tavalyinál jobbak voltak a turisztikai cégek várakozásai szeptemberben
A turisztikai cégek várakozásai az egy évvel korábbinál jobbak voltak…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: erősödik a turisztikai kereslet, a SZÉP Kártya márciusban is népszerű fizetőeszköz volt
Márciusban is erős forgalmat generált a SZÉP Kártya, amely továbbra…
Tovább olvasom >Pálinkakoktél-verseny
A várakozásokat is felülmúlta a március elején rendezett II. Árpád Párlat…
Tovább olvasom >Így vélekednek a magyarok a dohányzási kultúráról
Egyre többen használnak hevített dohányterméket, így felmerül a kérdés, hogyan…
Tovább olvasom >