Tulajdonosok is lehetnek a termelők a Sió-Eckesnél

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 08. 29. 08:00

Az idei év első hat hónapjában a Sió-Eckes Kft. több mint 40 millió liter gyümölcslét, nektárt és gyümölcsitalt értékesített, hangzott el a szezon kezdete alkalmával tartott sajtóbeszélgetésen, július 18-án. Ez 4 százalékkal több, mint az előző év hasonló periódusa.– Helyesnek bizonyult az a stratégiai döntésünk, hogy a jövőben két márkára, a Sióra és a Hohes C-re koncentrálunk – kommentálta az adatokat Fazekas Endre vezérigazgató. Ezzel párhuzamosan ugyancsak jó döntésnek értékelte a Suzy és Granini márkák kivezetését a piacról.
A Sió 16,4 százalékos részesedésével továbbra is a teljes gyümölcslépiac vezető márkája. Ugyanakkor a márka immár a prémium termékek szegmensén belül is a legnagyobb részesedést mondhatja magáénak, ami jól tükrözik a 30 éves évforduló kapcsán indított Sió Gold promóció sikerét és a termékbevezetések eredményességét, hangsúlyozta Fazekas Endre.
A Sió-Eckes siófoki üzemében nemrégiben megkezdődött az idei gyümölcsfeldolgozási szezon, amelynek során kajszi- és őszibarackot, meggyet, körtét, paradicsomot és almavelőt használnak fel.
Fazekas Endre ehhez kapcsolódóan azt a szándékukat is bejelentette, hogy a jövőben a magyar gyümölcstermelőket tulajdonosként is be kívánják vonni a feldolgozásba. Mint a vezérigazgató elmondta, egy ilyen típusú együttműködés középtávon megalapozhatja 16-20 ezer tonna magyar gyümölcsvelő gyártását és értékesítését a magyar és exportpiacokon. Ugyanakkor a termelők bevonásával csökkenteni lehetne az olyan piaci ingadozásokat, amelyeket az ideihez hasonló szélsőséges időjárás és terméskiesés okoz.

Kapcsolódó cikkeink