Túl a sokkon a fogyasztók
A júniusi drasztikus visszaesés után szeptemberben csupán csekély mértékben csökkent a GfK Hungária és a Budapesti Corvinus Egyetem által évente négy alkalommal mért Fogyasztói Bizalom Index. Míg júniusban 50, szeptemberben csupán 3 ponttal csökkent, és ezzel 149-es értéket ért el.
Az FBI 2006. szeptemberi változásához döntően a felmérés két komponensében bekövetkezett csökkenés járult hozzá. A háztartások jelenlegi helyzetének, valamint az ország következő 12 hónapra vonatkozó pénzügyi helyzetének megítélése egyaránt 9 ponttal romlott júniushoz képest. Ezen kívül három pontot csökkent, és ezzel a 2005. márciusi szintre állt vissza a fogyasztók tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó vásárlási hajlandósága is.
A hosszú évekig töretlenül emelkedő Vásárlási Hajlandóság Index (VHI) júniust követően ismét csökkent, ráadásul közel azonos mértékben, mint márciusról júniusra. Így most értéke a 2004 első felében mérthez hasonló szinten, 148,6 ponton áll.
A Fogyasztói Várakozások Index (FVI) minimálisan, alig két ponttal javult. 149,2-es értéke még így is kirívóan alacsony, mintegy a 10 évvel ezelőtt mérthez hasonló értéken áll. A három index közül ez volt az, amely esetében júniusban a legnagyobb zuhanást tapasztalták.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
„Falatnyi történetek: Mesék maradék nélkül” – meseíró pályázatot hirdetett a Nébih
Első alkalommal hirdette meg országos meseíró pályázatát a Nemzeti Élelmiszerlánc-…
Tovább olvasom >AM: a térséget érintő válságok leküzdésében is óriási szerepe van a FAO-na
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >A FAO európai és közép-ázsiai tagországainak informális konzultációja Magyarországon
Nagy szerep hárul a nemzetközi szervezetekre az Európát és Közép-Ázsiát…
Tovább olvasom >