Tudósok bizonyították be, hogy a jó bor boldogabbá tesz
A jó minőségű bor fogyasztása valóban boldogabbá tesz – állapította meg egy Olaszországban, Pisában megrendezett eseményt követően egy tudományos vizsgálat.
Az olasz Nemzeti Kutatási Tanács tanulmánya a Journal of the Science of Food and Agriculture című folyóiratban arról értekezett, hogy a termék minőségével – jelen esetben a jó borral – kapcsolatos elvárások befolyásolják-e azt, hogy az élmény mennyire kellemes.
A kísérletet az olaszországi Pisában megrendezett 2022-es Internet Festivalon végezték, ahol megbízható módszertannal, testen viselhető szenzorok segítségével, élő környezetben mérték a különböző borok által a fogyasztókban kiváltott érzelmeket.
Öt bort vizsgáltak, amelyek közül kettőt a tudósok „hibásnak”, hármat pedig kiválónak neveztek, 50 fogyasztón, izgalmas környezetben élő jazz-zenével a háttérben.
Mind a kérdőívekkel szerzett explicit eredményeket, mind a viselhető szenzorok által rögzített implicit elektrokardiogramm (EKG) eredményeket rögzítették.
A kutatási eredményekre hivatkozva a tanulmány szerzője, Dr. Lucia Billeci, az olasz Nemzeti Kutatási Tanács munkatársa azt állítja, hogy a bor „kétségtelenül jelentős érzelmi reakciót vált ki a fogyasztókból”, és a vizsgált kérdésre adott válasz „sokrétű és a megkóstolt bor minőségétől függ”.
Mint azt a szakember elmondta, borfogyasztás során még a képzetlen fogyasztók is képesek tökéletesen megkülönböztetni a jó borokat a gyengébb minőségű termékektől. Ugyanakkor megállapítást nyert, hogy a jó minőségű borok képesek pozitív érzelmek egész spektrumát kiváltani, különösen akkor, ha a borivás kellemes környezetben háttérzenével párosul.
Összefoglalva a tudósok arról számoltak be, hogy a keretrendszer „minden bizonnyal a jó minőségű borok előnyére vált”, és „pozitív érzelmeket eredményezett az ízlelésben még egyes kevésbé tapasztalt fogyasztók esetében is”.
The Drinks Business
Kapcsolódó cikkeink
Vesztergombi Ferenc kapta idén a Magyar Bor Akadémia Életmű Díját
A szőlő és a bor nemcsak több százezer embernek ad…
Tovább olvasom >Z generáció: Épphogy kijönnek a fizetésükből, mégis félretesznek
„Lusták, felelőtlenek, nem érdeklik őket a pénzügyek!” Ehhez hasonló sztereotípiákkal…
Tovább olvasom >Bor ellen kampányol, miközben a borágazatot képviseli? Wáberer György kihívása botrányt kavart
Jelentős felháborodást váltott ki a hazai borászok körében Wáberer György…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fedezd fel az olasz ikont – új fejezetet nyit a MARTINI®
A családi tulajdonban lévő szeszesitalgyártó vállalat, a Bacardi, saját portfóliója…
Tovább olvasom >Balatoni vörösbor történelmi sikere a világ legnagyobb borversenyén
A balatonfüredi Zelna Borászat történelmi sikert ért el a Decanter World Wine…
Tovább olvasom >K&H: hány forintért kártyáztak a magyarok külföldön?
Közel 3 millió alkalommal vásároltak külföldön a K&H bankkártyás ügyfelei…
Tovább olvasom >