Tudósok bizonyították be, hogy a jó bor boldogabbá tesz
A jó minőségű bor fogyasztása valóban boldogabbá tesz – állapította meg egy Olaszországban, Pisában megrendezett eseményt követően egy tudományos vizsgálat.
Az olasz Nemzeti Kutatási Tanács tanulmánya a Journal of the Science of Food and Agriculture című folyóiratban arról értekezett, hogy a termék minőségével – jelen esetben a jó borral – kapcsolatos elvárások befolyásolják-e azt, hogy az élmény mennyire kellemes.
A kísérletet az olaszországi Pisában megrendezett 2022-es Internet Festivalon végezték, ahol megbízható módszertannal, testen viselhető szenzorok segítségével, élő környezetben mérték a különböző borok által a fogyasztókban kiváltott érzelmeket.
Öt bort vizsgáltak, amelyek közül kettőt a tudósok „hibásnak”, hármat pedig kiválónak neveztek, 50 fogyasztón, izgalmas környezetben élő jazz-zenével a háttérben.
Mind a kérdőívekkel szerzett explicit eredményeket, mind a viselhető szenzorok által rögzített implicit elektrokardiogramm (EKG) eredményeket rögzítették.
A kutatási eredményekre hivatkozva a tanulmány szerzője, Dr. Lucia Billeci, az olasz Nemzeti Kutatási Tanács munkatársa azt állítja, hogy a bor „kétségtelenül jelentős érzelmi reakciót vált ki a fogyasztókból”, és a vizsgált kérdésre adott válasz „sokrétű és a megkóstolt bor minőségétől függ”.
Mint azt a szakember elmondta, borfogyasztás során még a képzetlen fogyasztók is képesek tökéletesen megkülönböztetni a jó borokat a gyengébb minőségű termékektől. Ugyanakkor megállapítást nyert, hogy a jó minőségű borok képesek pozitív érzelmek egész spektrumát kiváltani, különösen akkor, ha a borivás kellemes környezetben háttérzenével párosul.
Összefoglalva a tudósok arról számoltak be, hogy a keretrendszer „minden bizonnyal a jó minőségű borok előnyére vált”, és „pozitív érzelmeket eredményezett az ízlelésben még egyes kevésbé tapasztalt fogyasztók esetében is”.
The Drinks Business
Kapcsolódó cikkeink
Kitűnően szerepeltek a 2024-es évjáratú borok a XXI. Synvino Borversenyen
Összesen 400 nevezés érkezett az ország 18 borvidékéről a Syngenta…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >Világot átívelő borászati összefogás – bemutatjuk a The Global AVA nemzetközi szervezetet
A kaliforniai Livermore-völgyi Borászati Közösség 2025. február 26-án bejelentette a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >