Tudósok bizonyították be, hogy a jó bor boldogabbá tesz
A jó minőségű bor fogyasztása valóban boldogabbá tesz – állapította meg egy Olaszországban, Pisában megrendezett eseményt követően egy tudományos vizsgálat.
Az olasz Nemzeti Kutatási Tanács tanulmánya a Journal of the Science of Food and Agriculture című folyóiratban arról értekezett, hogy a termék minőségével – jelen esetben a jó borral – kapcsolatos elvárások befolyásolják-e azt, hogy az élmény mennyire kellemes.
A kísérletet az olaszországi Pisában megrendezett 2022-es Internet Festivalon végezték, ahol megbízható módszertannal, testen viselhető szenzorok segítségével, élő környezetben mérték a különböző borok által a fogyasztókban kiváltott érzelmeket.
Öt bort vizsgáltak, amelyek közül kettőt a tudósok „hibásnak”, hármat pedig kiválónak neveztek, 50 fogyasztón, izgalmas környezetben élő jazz-zenével a háttérben.
Mind a kérdőívekkel szerzett explicit eredményeket, mind a viselhető szenzorok által rögzített implicit elektrokardiogramm (EKG) eredményeket rögzítették.
A kutatási eredményekre hivatkozva a tanulmány szerzője, Dr. Lucia Billeci, az olasz Nemzeti Kutatási Tanács munkatársa azt állítja, hogy a bor „kétségtelenül jelentős érzelmi reakciót vált ki a fogyasztókból”, és a vizsgált kérdésre adott válasz „sokrétű és a megkóstolt bor minőségétől függ”.
Mint azt a szakember elmondta, borfogyasztás során még a képzetlen fogyasztók is képesek tökéletesen megkülönböztetni a jó borokat a gyengébb minőségű termékektől. Ugyanakkor megállapítást nyert, hogy a jó minőségű borok képesek pozitív érzelmek egész spektrumát kiváltani, különösen akkor, ha a borivás kellemes környezetben háttérzenével párosul.
Összefoglalva a tudósok arról számoltak be, hogy a keretrendszer „minden bizonnyal a jó minőségű borok előnyére vált”, és „pozitív érzelmeket eredményezett az ízlelésben még egyes kevésbé tapasztalt fogyasztók esetében is”.
The Drinks Business
Kapcsolódó cikkeink
Komoly gondok vannak a magyar borászatban
A 2024-es év a magyar szőlészet és borászat számára nehéz…
Tovább olvasom >Az alkoholmentes borok térnyerése: dinamikus növekedés és hazai sikerek
Az alkoholmentes borok piaca az elmúlt években jelentős növekedést mutatott,…
Tovább olvasom >Generali kutatás: A magyarok csupán tizede gondolja azt, hogy fantasztikus év lesz 2025
Nemzetközi háborús konfliktus kiterjedésétől kevésbé, az infláció és az árak…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >