Trükköznének az online pénztárgépekkel
A Magyar Pénztárgép Szövetség kutatása szerint a felhasználók 20%-a még mindig trükközne a pénztárgéppel, ha tehetné. A felmérésben kétszáz szervizest és viszonteladót kérdeztek meg az online pénztárgépek bevezetése óta szerzett tapasztalatokról. A szervizesek azt mondják, a kereskedők többsége belátta, hogy az online rendszerbe nem lehet észrevétlenül beavatkozni, azt pedig nagyon kockázatosnak tartják, hogy ne üssék be a vásárlásokat a kasszába.
Novák Zoltán, a Magyar Pénztárgép Szövetség elnöke azt mondta, a felmérésből az is kiderült, hogy a boltosok fontosabbnak tartják a kasszák megbízhatóságát, mint az árát, és hogy nagyobb gondot jelent nekik az új pénztárgép megismerése, mint az online rendszer járulékos költségei. „73% szerint megérte a drágább, de minőségibb pénztárgép. Ez jelzés lehet a szolgáltatóknak is, akiknek nemsokára szintén át kell állniuk online kasszákra, hogy hosszú távon a tartósabb készülék éri meg”, mondta a Novák Zoltán.
Az elnök a szolgáltatói szektor online-osításáról azt mondta, hamarosan megjelenhet az erről szóló rendeletmódosítás. „Mindannyian abban bízunk, hogy a Nemzetgazdasági Minisztérium tartható ütemtervet ír majd elő az átállásra. Az eddigi egyeztetések alapján úgy tűnik, hogy reálisak lesznek a határidők. De buktatók még így is lehetnek, pl. ha nem lehet követni a megrendeléseket, ami miatt előfordulhat, hogy nem lesz elég pénztárgép a piacon a kb. 70 ezer fodrász, autószerelő és egyéb szolgáltató számára.”
A Magyar Pénztárgép Szövetség a szolgáltatók bevonására készülve társulási megállapodást írt alá az Országos Kereskedelmi Szövetséggel és erősíteni kívánja az együttműködést a kamarákkal. A szövetség önálló pénztárgép-szekció megalakítását tervezi a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamarán belül.
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >Az online vásárlók többségének elege van a kiszámíthatatlanul érkező csomagokból
A DODO megbízásából készített friss Ipsos-kutatás alapján minden második megrendelővel…
Tovább olvasom >Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >