Továbbra is az E.Leclerc Franciaország elsőszámú élelmiszer-kiskereskedője
A Kantar új adatai szerint a francia E.Leclerc 1,1 százalékpontos piaci részesedés-növekedésről számolt be a 2023. szeptember 3-ig tartó kilenc hónapban, és a francia élelmiszerpiacon 23,8%-os részesedéssel rendelkezik.
A kiskereskedő ebben az időszakban 525 000 új vásárlót szerzett, és a vásárlói hűség 1,5 százalékponttal nőtt.
Júliusban a francia szupermarketlánc megegyezett a Louis Delhaize Grouppal 27 luxemburgi üzlet meg nem nevezett összegért történő megvásárlásáról, aminek köszönhetően most nyitja meg első üzleteit Luxemburgban, ahol mindeddig nem volt jelen.
A Les Mousquetaires Groupe piaci részesedése ugyanebben az időszakban 0,5 százalékpontnyi növekedést követően 16,2%-ra emelkedett.
A Groupement U 0,4 százalékpontos növekedésről számolt be, és az elmúlt kilenc hónapban piaci részesedését 11,7%-ra növelte.
A háztartások kiadásai
A Kantar adataiból az is kiderült, hogy a francia háztartások a vizsgált időszakban mintegy 7,7%-kal költöttek többet az élelmiszer-csatornában.
Az online csatorna vásárlói bázisa újabb 480000 háztartással bővült és a költésekből a Drives platformnak köszönhető 0,5 százalékpontos növekedés eredményeképpen 9,2%-kal részesedik – derült ki az adatokból.
Kapcsolódó cikkeink
A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az „Év…
Tovább olvasom >Megszünteti növényi sajtmárkáját a Bel Group
A Bel Group bejelentette, hogy 2024 végéig kivezeti a piacról…
Tovább olvasom >146 millió eurót ruház be a Coca-Cola franciaországi üzemébe
A Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) 146 millió eurós beruházást jelentett…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >