Továbbfejlesztett digitális szolgáltatás
Az elmúlt években a vendéglátás területén egyre erőteljesebben látható a digitalizáció térnyerése, a folyamatot a COVID-válság csak felerősítette. A hazai szakmának viszont, úgy tűnik, sok még a tennivalója. Mint a szegmens számos más területén, a METRO itt is a vendéglátósok segítségére sietett – a vírus előtt indult weboldalkészítési DISH-projekt részleteiről Taferner Ákos, a vállalat marketingvezetője beszélt olvasóinknak.
A METRO négy éve indította el digitális szolgáltatását: csomagot kínáltunk partnereinknek, amelynek fő eleme a néhány perc alatt elkészíthető honlap, valamint az asztalfoglalási rendszer volt. A pandémia még inkább rámutatott a vendéglátás digitalizáltságának hiányaira; sokan még weboldallal sem rendelkeztek. Amikor be kellett zárni az egységeiket, nem voltak megtalálhatók a digitális térben, nem tudtak felvenni elviteles rendeléseket, ezért rövid idő alatt kifejlesztettünk egy házhozszállítási modult – ennek bevezetését végzi most a METRO egy időben minden olyan piacon, ahol cégünk jelen van.
A METRO a DISH-szolgáltatásokat kifejezetten a vendéglátóipar számára fejlesztette ki. Az egy technikailag minden igényt kielégítő szerverpark által támogatott DISH Website eszközét már több mint 14 országban 200 000-nél is több vendéglátóhely tulajdonosa használja, és nálunk is egyre népszerűbb.
Tevékenységünk legpontosabban a honlaphosztolás kifejezéssel írható le. Partnereink egy egyszerűen alakítható, egyéni igényeire szabható, ráadásul önállóan karban tartható, frissíthető weboldalt kapnak, amely keresőmotorok segítségével nagyobb elérhetőséget biztosít számukra, és összekapcsolható a különféle közösségi platformokkal.
A magyar METRO értékesítési teamjén belül külön csoport foglalkozik a DISH-szolgáltatásokkal: országos szinten egy 6 fős értékesítőcsapat végzi az akviráló munkát és ad szükség esetén alapszintű segítséget a honlap „beüzemeléséhez”, ugyanakkor egy megfelelő technikai támogatást nyújtó call center is része a hálózatnak. Az értékesítőknek a cég 70 horeca sale-es munkatársa biztosítja a kapcsolatrendszert.
Partnereink négy szolgáltatáscsomag közül választhatnak. Az alap maga a webfejlesztés: a működő, könnyen megtalálható honlap, amelyhez nyelvválasztási opciót, sőt, illusztrálásához szabadon felhasználható stockfotóalbumot is nyújtunk – ez, egy egyszeri belépési költségen kívül, ingyenes a vendéglátósoknak. Az asztalfoglaló modul már havidíjas, de igazán nem jelent komoly megterhelést használóinak; adataink szerint már most havi 2000 asztalt foglalnak segítségével.
A jelenleg bevezetés alatt álló DISH-csomag az ételrendelésről, a házhozszállításról szól: visszaigazolja a rendelést, ellátja a megrendelőt és az éttermet a szükséges adatokkal. Minthogy a szolgáltatás – ellentétben az ételkiszállításra specializálódó cégekével – jutalékmentes, ára kimondottan alacsonynak mondható. A negyedik csomag a másik három minden elemét együtt ajánlja.
Egyelőre 4500 partnert szolgálunk ki a rendszerben, 2022-ben 2000 új vendéglátóhely csatlakozását várjuk, de a további növekedést is hasonló léptékűnek képzeljük el.
A DISH-rendszer fejlesztése folyamatos, jövő januárban pedig megkezdődik a szolgáltatásoknak a magyar piac igényeinek leginkább megfelelő „testre szabása” is. (x)
A fenti cikk a Trade magazin 2021/11. számában is megjelent.
Kapcsolódó cikkeink
Országos szintre lép a PENNY és a foodora együttműködése
November közepétől a PENNY vásárlói már országos szinten intézhetik akár…
Tovább olvasom >Hideg konyha
A funkcionalitás igénye, a digitalizáció folyamatának felgyorsulása, a fogyasztói trendek…
Tovább olvasom >Borravaló vagy szervizdíj
Gyakran nagy bizonytalanság övezi a témát: a mára szinte mindenhol alkalmazott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >