Tovább nőtt a kozmetikumok és háztartási vegyi áruk bolti eladása

Szerző: trademagazin Dátum: 2015. 07. 08. 10:37

Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból az élelmiszer-kiskereskedelem mintegy 335 milliárd forint forgalmat bonyolított le 2014. március és 2015. február között, 6 százalékkal nagyobbat, mint egy évvel korábban. Mennyiségét tekintve is újra növekedést, plusz 2 százalékot regisztrálhatott a Nielsen az előző hasonló időszakhoz viszonyítva.

– Az elmúlt évek csökkenő forgalmi trendje után 2014-ben a vegyi áruk forgalma elkezdett visszazárkózni a válság előtti szinthez. Ezt igazolja az is, hogy a legutóbbi tizenkét hónap során átlag felett nőtt a mennyiségi eladás például a legnagyobb forgalmú tíz termék közül ötből: toalett papírból, öblítőből és dezodorból 6-6, míg pelenkából és tusfürdőből 5-5 százalékkal – tájékoztat Barta Mónika, a Nielsen ügyfélkapcsolati igazgatója.

Olyannyira koncentrált a bolti forgalom, hogy a boltok teljes bevételének kétharmada, 66 százaléka két üzlettípusra, hipermarketre és drogériára jutott 2014. március–2015. február során. Ezzel kapcsolatban mutat rá Barta Mónika:

– Amíg a hipermarket mutatója az előző tizenkét hónapos időszakban elért 36 százalék után legutóbb 34 százalékra változott, addig a drogériáé 31-ről 32 százalékra emelkedett. Szintén nagyobb lett a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatorna értékben mért piaci részesedése: 1 ponttal, 20 százalékra emelkedett.

A régiók közül mindegyikben nagyobb lett az értékben mért forgalom. Az északnyugati megyékben átlag felett, 9 százalékkal nőtt a boltok bevétele háztartási vegyi áruból és kozmetikumból. Ennek következtében az északnyugati megyék piaci részesedése 1 százalékponttal emelkedett, 19 százalékra. Délkeleten viszont csökkent a mutató, 15-ről 14 százalékra.

Kapcsolódó cikkeink