Tovább nőhet a globális élelmiszerinfláció az indiai helyzet miatt
Az idei évben India monszunszezonja során komoly aggodalmakat vet fel a csapadékhiány és az azt kísérő aszály. A világ legnépesebb országában utoljára nyolc éve esett ilyen kevés eső a monszun idején, és ha a szeptemberi esőzések is elmaradnak, ez még tovább súlyosbíthatja a már rekordmagas szintre emelkedett élelmiszer-inflációt. Az indiai mezőgazdaság létfontosságú része a monszun, amely az öntözéshez és a víztározók feltöltéséhez szükséges vizet biztosítja. Az idei szezonban azonban legalább 8 százalékos csapadékhiány alakulhat ki, ami főként az aszálytól szenvedő északi és keleti államokat érinti.
Az El Nino hatására a hagyományosan esős augusztus szárazabbra fordult, és szeptemberben sem várható javulás. Az északi és keleti államokban az esőzések tovább csökkenhetnek, míg délen akár több eső is hullhat. A nyári hónapokban az aszály és a klímaváltozás már negatív hatással volt a termelésre, például a júniusi és júliusi esőzések is az átlag alatt maradtak. Az augusztus pedig rendkívül száraznak bizonyult, ami a legrosszabb augusztus lehet az elmúlt száz évben.
A fokozódó aszály és a csapadékhiány tovább erősíti az élelmiszer-inflációt, amely már most komoly problémát jelent. Az élelmiszerek árának emelkedése az indiaiak pénztárcáját terheli, és az élelmiszer-infláció 2020 óta sosem látott szintre, 11,5 százalékra emelkedett. Az alapvető élelmiszerek, például zöldségek, fűszerek és gabonafélék ára jelentősen nőtt. Az Indiai Központi Bank által kitűzött inflációs cél elérése egyre sürgetőbb a kormány számára, különösen a választások közeledtével.
Az élelmiszerárak emelkedése hatással van a fogyasztói magatartásra is. Az emberek kénytelenek más területeken visszafogni a költekezést, például ruházat és cipők vásárlásában. A kiskereskedők az árengedményekkel próbálják ösztönözni az értékesítést, és a fesztiválszezonban is reménykednek a fogyasztás élénkülésében. Azonban a válságos élelmiszer-infláció miatt a helyzet továbbra is bizonytalan marad, és az indiaiak kénytelenek az élelmiszerköltségek emelkedése miatt más területeken megszorításokat tenni.
Kapcsolódó cikkeink
2028-ig ezer kávézóra bővítené Starbucks hálózatát a Tata Indiában
A Tata Consumer Products (TCPL) jelentős bővítést tervez a Tata…
Tovább olvasom >Új programot indít a Coca-Cola Indiában a kis- és középvállalkozások támogatására
A Coca-Cola India bejelentette a Super Power Retailer Program nevű…
Tovább olvasom >Boszorkányos indiai utcai árus – A nap videója
Néhány házi készítésű ital és némi cigaretta, pár jól koreografált…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >