A Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség fellép az élelmiszerinfláció ellen
Az élelmiszereket előállító és beszállító vállalatok együttműködése nélkül a kiskereskedelmi szektor nem tudja érdemben befolyásolni az inflációs folyamokat, ezért visszautasítják a beszállítói kör részéről jelenleg is több termékkört érintően bejelentett áremelési kezdeményezéseket, hogy a termékek drágulását ezzel is megfékezhessék. Felülvizsgálatot kívánnak elvégezni a jelenleg érvényes beszállítói árak, árszintek tekintetében is – tájékoztatta a kiskereskedelmi tevékenységet folytató magyar vállalkozások jelentős hányadát maga mögött tudó Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség csütörtökön az MTI-t.
Közleményében a szövetség leszögezte, hogy a legmesszebbmenőkig egyetért és támogatja a kormányzat azon szándékát, hogy minden lépést meg kell tenni annak érdekében, hogy a magyar családokat megvédjék az élelmiszerinflációtól.
A magyar kereskedelmi szereplők készek arra, hogy teljes mozgásterüket felhasználva mindent megtegyenek és a lakosság számára tartósan alacsony árakkal, rendkívül széleskörű akciózással segítsék elő a legkedvezőbb fogyasztói árszint kialakítását – ígérték.
A szövetség bizakodásának adott hangot azzal kapcsolatban, hogy a beszállítókkal karöltve, egy széles körű együttműködésnek köszönhetően hatékony lépéseket tudnak tenni az élelmiszerek áremelkedésének megfékezése érdekében, és ezzel jelentős mértékben hozzájárulhatnak az élelmiszerinfláció csökkentéséhez.
Kapcsolódó cikkeink
Európa-szerte alacsony meggytermés várható idén
Szakértők 2025-re jelentős terméskiesést jeleznek Európa és Ázsia meggytermelő országaiban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Az unió nettó exportőr tojásban és tojástermékekben
Az Európai Bizottság adatai alapján az unió (EU27) a tojás-…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >