Tovább mélyül a Zalando és az OpenAI együttműködése

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 11. 05. 10:29

A Zalando negyedéves árbevétele 3,6 %-kal 2,8 milliárd euróra nőtt. A közel 50 millió ügyfelet kiszolgáló divatáru-piactér bruttó 3,8 milliárd euró értékben értékesített termékeket.

A cikk a Trade magazin 2024/10. lapszámában olvasható.

A Zalando erőfeszítései a sport, a designer termékek és a szépség kategóriákban kifizetődőek, míg a B2B fulfillment terén több mint 10%-kal nőtt az értékesítés. A javuló pénzügyi eredményekkel párhuzamosan a beruházások is növekednek: a vásárlókat segítő chatbot, a Zalando Assistant után a Zalando most tovább mélyíti együttműködését az OpenAI-jal, hogy „innovatívabb, a divatiparra szabott generatív AI-megoldásokat” fejlesszen ki. A meglévő együttműködést a termékek háttérképei és a leírásokkal kapcsolatos tartalom példázza.

A Zalando a közösségi kereskedelmet is meghonosítaná Európában. A vállalat új központot nyit Shenzhenben, hogy a közösségi médián keresztüli vásárlást az azzal kapcsolatos kínai szakértelemmel Európában is „személyre szabottá és szórakoztatóvá” alakítsa. Az élő közvetítéseken (livestream) alapuló vásárlás, hasonlóan a hajdani teleshoppinghoz, nagyon népszerű Ázsiában – de Európában (még) nem igazán terjedt el. //

Kapcsolódó cikkeink