Tovább esett az eurózóna inflációja
Az euróövezet éves harmonizált fogyasztóiár-indexe (HICP) márciusban enyhén emelkedett, azonban havi összehasonlításban már nem olyan kedvező a helyzet. Az Eurostat által közölt adatok szerint az HICP márciusban 2,4 százalékkal nőtt, ami lassulást jelent a februári növekedéshez képest. Ez azonban elmaradt a piaci várakozásoktól, melyek 2,6 százalékos emelkedést prognosztizáltak.
A maginfláció, mely kiszűri az energia- és élelmiszerárak ingadozását, márciusban 2,9 százalékra mérséklődött, szemben a februári 3,1 százalékos emelkedéssel. Ugyancsak alacsonyabb volt, mint a 3 százalékos elemzői várakozások.
Az euróövezetben azonban havi szinten már érezhető a fogyasztói árak gyorsuló emelkedése. Márciusban az árak 0,8 százalékkal haladták meg a februári szintet, míg a maginfláció 1,1 százalékra nőtt az előző havi 0,7 százalékról.
Az Európai Központi Bank (EKB) inflációs célja továbbra is 2 százalék marad, és az euróövezet HICP-inflációs adatai jelentős hatással vannak az EKB kamatkilátásaira és a piaci árazásokra. A folyamatokat figyelemmel kísérve fontos lesz látni, hogy a trendek hogyan alakulnak a következő hónapokban, és milyen hatással lesznek az euróövezet gazdasági kilátásaira.
Kapcsolódó cikkeink
Lassulás és áremelkedés egyszerre – így alakul a tejpiac nyáron
A tejágazatban egyszerre van jelen a nemzetközi árnövekedés és a…
Tovább olvasom >Az infláció az eurózónában 2 százalékra, az EU-ban 2,3 százalékra gyorsult éves szinten
Gyorsult az infláció növekedése az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >K&H: a tényadatban szereplőnél jóval komolyabb inflációt érzékelnek a középkorúak
A középkorú magyarok inflációs érzete továbbra is messze meghaladja a…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >