Tovább esett az eurózóna inflációja
Az euróövezet éves harmonizált fogyasztóiár-indexe (HICP) márciusban enyhén emelkedett, azonban havi összehasonlításban már nem olyan kedvező a helyzet. Az Eurostat által közölt adatok szerint az HICP márciusban 2,4 százalékkal nőtt, ami lassulást jelent a februári növekedéshez képest. Ez azonban elmaradt a piaci várakozásoktól, melyek 2,6 százalékos emelkedést prognosztizáltak.
A maginfláció, mely kiszűri az energia- és élelmiszerárak ingadozását, márciusban 2,9 százalékra mérséklődött, szemben a februári 3,1 százalékos emelkedéssel. Ugyancsak alacsonyabb volt, mint a 3 százalékos elemzői várakozások.
Az euróövezetben azonban havi szinten már érezhető a fogyasztói árak gyorsuló emelkedése. Márciusban az árak 0,8 százalékkal haladták meg a februári szintet, míg a maginfláció 1,1 százalékra nőtt az előző havi 0,7 százalékról.
Az Európai Központi Bank (EKB) inflációs célja továbbra is 2 százalék marad, és az euróövezet HICP-inflációs adatai jelentős hatással vannak az EKB kamatkilátásaira és a piaci árazásokra. A folyamatokat figyelemmel kísérve fontos lesz látni, hogy a trendek hogyan alakulnak a következő hónapokban, és milyen hatással lesznek az euróövezet gazdasági kilátásaira.
Kapcsolódó cikkeink
Csak két uniós országban magasabb az infláció, mint Magyarországon
A Privátbankár Európai Inflációs Körképe hasonlította össze a márciusi és…
Tovább olvasom >A hazai és az import szamóca ára is emelkedett
Az Eurostat adatai szerint Magyarországon az elmúlt években 5–7,7 ezer…
Tovább olvasom >Az euróövezetben 2,2 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak március után áprilisban is
Az euróövezet éves inflációs rátája áprilisban az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >