Tovább esett az eurózóna inflációja
Az euróövezet éves harmonizált fogyasztóiár-indexe (HICP) márciusban enyhén emelkedett, azonban havi összehasonlításban már nem olyan kedvező a helyzet. Az Eurostat által közölt adatok szerint az HICP márciusban 2,4 százalékkal nőtt, ami lassulást jelent a februári növekedéshez képest. Ez azonban elmaradt a piaci várakozásoktól, melyek 2,6 százalékos emelkedést prognosztizáltak.
A maginfláció, mely kiszűri az energia- és élelmiszerárak ingadozását, márciusban 2,9 százalékra mérséklődött, szemben a februári 3,1 százalékos emelkedéssel. Ugyancsak alacsonyabb volt, mint a 3 százalékos elemzői várakozások.
Az euróövezetben azonban havi szinten már érezhető a fogyasztói árak gyorsuló emelkedése. Márciusban az árak 0,8 százalékkal haladták meg a februári szintet, míg a maginfláció 1,1 százalékra nőtt az előző havi 0,7 százalékról.
Az Európai Központi Bank (EKB) inflációs célja továbbra is 2 százalék marad, és az euróövezet HICP-inflációs adatai jelentős hatással vannak az EKB kamatkilátásaira és a piaci árazásokra. A folyamatokat figyelemmel kísérve fontos lesz látni, hogy a trendek hogyan alakulnak a következő hónapokban, és milyen hatással lesznek az euróövezet gazdasági kilátásaira.
Kapcsolódó cikkeink
Gyorsuló infláció Magyarországon: brutális élelmiszerdrágulás és kérdéses hatékonyságú intézkedések
2025 februárjában ismét gyorsult az infláció Magyarországon: a fogyasztói árak…
Tovább olvasom >Elemző az M1-en: ez az árképzés pofátlan a multik részéről
Az élelmiszerkereskedő cégek számára hatalmas extraprofitot jelentő élelmiszer-árképzést ésszerű keretek…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert az árrés-korlátozás komoly ellenőrzését ígéri
Megvédjük a családokat és a nyugdíjasokat, meg fogjuk akadályozni az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >