Tovább erősítjük hazánk önellátását
A magyar kormány minden olyan beruházás mögött ott áll, ami támogatja hazánk önellátásának további erősítését – jelentette ki dr. Nobilis Márton az Agrárminisztérium élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkára a Balaton Agrár Zrt. borászati üzemavató ünnepségén, pénteken, Ordacsehin.
Az államtitkár kifejtette, az önellátást leghatékonyabban úgy lehet megvalósítani, ha vannak olyan nagy létesítmények, amelyek biztosítják a minőséget és a mennyiséget egyaránt. Az Ordacsehin található új üzemben ezek a lehetőségek adottak, ezért is támogatta a kormány a Vidékfejlesztési Program keretében vissza nem térítendő összeggel az összesen csaknem egymilliárd forintból megvalósult beruházást. Ez a támogatás többek között lehetővé teszi a piacbővülést, zöldmezős beruházást, és a fenntartható gazdaság kiépítésével tovább csökkenti az ökológiai lábnyomát.
Dr. Nobilis Márton a 4 fontos pillérre a fenntarthatóságra, hatékonyság növelésre, modernizációra és integrációra hívta fel a figyelmet
A Balaton Agrár Zrt.-nél ezek teljesülnek. Hozzátette, jövőbeli fejlesztésekre is van lehetőség, mert a kormány ott áll partnerként mindenki mögött, aki szeretne fejleszteni. Ez az üzem lehetőség itt helyben több borásznak arra, hogy feldolgozzák a szőlőjüket és jó minőségű bort állítsanak elő. Kifejtette, számítunk a borászokra, és a borászok is számíthatnak az agrárkormányzat együttműködésére.
AM
Kapcsolódó cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >